Ahogy a postai úton küldött levélben is szerepelt, szeretnénk tájékoztatást adni a Magyar Telekom Nyrt. és a Vidanet Zrt. között létrejött megállapodásról és arról, hogy ez milyen változást jelent a jelenlegi szolgáltatásokra vonatkozóan.
A Magyar Telekom Nyrt. és a ViDaNet Zrt. között létrejött üzleti megállapodás eredményeképp az érintett ügyfeleknél 2023.12.01. naptól a ViDaNet Zrt. fogja biztosítani az otthoni internet és hang szolgáltatásokat, illetve ettől a naptól a Telekom a TV szolgáltatást sem tudja tovább nyújtani.
Otthoni internet és hang szolgáltatások: ezeket a szolgáltatásokat jogviszony megszakítás nélkül, az előfizetői szerződések lényeges feltételeinek változása nélkül, változatlan havi díjon fogja biztosítani a ViDaNet Zrt. A szolgáltatás kapcsán felmerült teendőkről a "Telefon előfizetés", "Internet előfizetés" és "Szolgáltatásokhoz tartozó eszközök" menüpontok alatt írunk részletesebben.
TV szolgáltatás: az új szolgáltatás kapcsán a levél kézhezvételét követően, 2023.12.01. előtt a ViDaNet Zrt. munkatársai felkeresik az érintett ügyfeleket és ismertetik az igénybe vehető TV díjcsomagjaikat, majd szerződéskötés után, előre egyeztetett időpontban üzembe helyezik a TV szolgáltatást. A szolgáltatás kapcsán felmerült teendőkről a "TV előfizetés" és "Szolgáltatásokhoz tartozó eszközök" menüpontok alatt írunk részletesebben.
Számlázás, fizetés: amennyiben csoportos megbízással fizeti számláit, úgy szükség lehet számlavezető bankjával történő egyezetésre, melyhez a szükséges információk a "Számlázás, fizetés" menüpontban találhatók.
Telekom lakossági és üzleti, vezetékes internet, hang és TV szolgáltatásokkal rendelkező ügyfeleket érint a változás az alábbi településeken: Csököly, Dunakiliti, Gige, Győrújfalu, Jákó, Kadarkút, Kaposfő, Kiskorpád, Mezőcsokonya, Mosonmagyaróvár, Naszály, Rinyakovácsi, Somogysárd, Tata, Vámosszabadi. Mobil előfizetések nem érintettek a változásban.
Fontos, hogy ezen településeken sem minden ügyfelünk érintett, akik igen, őket levélben értesítettük.
2023.12.01-i hatállyal lépnek életbe a változások. Az Ön előfizetői szerződését az egyedi előfizetői szerződés és a ViDaNet Zrt. általános szerződési feltételei (amelyek itt érhetők el: https://www.ViDaNet.hu/dokumentumtar/aszf/hatalyos-aszf) fogják alkotni.
Az értesítésben megjelölt szolgáltatások 2023.12.01-től a Telekomtól már nem vehetők igénybe.
Otthoni internet és hang szolgáltatások: 2023.11.30. napig a Telekom fogja kiállítani Önnek az internet és a hang szolgáltatások ellenértékét tartalmazó számlát.
TV szolgáltatás: a ViDaNet TV üzembe helyezésének napjáig (melynek pontos időpontját a ViDaNet munkatársai egyeztetik Önnel) a Telekom fogja kiállítani a számlát, azt követően pedig a ViDaNet Zrt. (A ViDaNet TV üzembe helyezés napjától a felmondás napjáig (2023.12.01) a Magyar Telekom felé nem keletkezik fizetési kötelezettség a TV havi díjára vonatkozóan.
Otthoni internet és hang szolgáltatások: 2023.12.01. napot követő időszakra a ViDaNet Zrt. fogja kiállítani Önnek az internet és a hang szolgáltatások ellenértékét tartalmazó számlát.
TV szolgáltatás: a ViDaNet TV üzembe helyezés napjától a ViDaNet Zrt. fogja kiállítani a számlát.
Fontos! A ViDaNet Zrt. számlázási gyakorlata (számlakiküldés ideje) eltér a Magyar Telekom gyakorlatától. Az adott hónap számláját előre küldik ki, azaz például a decemberi hónapra vonatkozó számla december elején fog megérkezni.
Lehetőség van továbbra is az eddig megszokott, Ön által preferált díjfizetési módot választani, azonban díjfizetési módtól függően kérjük, a következőkre kiemelt figyelmet fordítson:
Igen, amennyiben Ön eddig elektronikusan kapta a számláját, úgy a ViDaNet is így fogja küldeni.
Az otthoni e-Pack kedvezmény megszűnik, azonban a ViDaNet Zrt. tájékoztatni fogja Önt az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódóan igénybe vehető kedvezményekről.
Igen, a telefonszáma változatlan marad.
Az otthoni hang szolgáltatást jogviszony megszakítás nélkül, az előfizetői szerződések lényeges feltételeinek változása nélkül, változatlan havi díjon fogja biztosítani a ViDaNet Zrt.
Igen, a ViDaNet aktuális portfóliója alapján olyan díjcsomagot fog biztosítani, ami az ügyfelek eddig használt díjcsomagjának feltételeit teljesíti.
A hang szolgáltatás átállásának időigénye miatt kisebb kiesés 2023.11.30 napján 20:00 és 24:00 előfordulhat.
Amennyiben előfizetéséhez havi díjas kiegészítő szolgáltatást is igénybe vett, azok 2023.12.01. naptól megszüntetésre kerülnek. A kiegészítő szolgáltatások jövőbeli használatának lehetőségéről a ViDaNet Zrt. tud tájékoztatást adni.
A telefon készüléket nem szükséges visszajuttatni a Telekom részére, azt megtarthatja, és a ViDaNet a továbbiakban havi bérleti díjat már nem fog számlázni a készülékért.
Csak akkor van teendője, ha a tájékoztató levél 'Otthoni telefon' pontjában erről tájékoztatást küldtünk. Ha szerepel a levélben ilyen információ, akkor kérjük, aszerint járjon el, vagyis 2023.11.30. napon 20:00 után a telefonkészülék kábelét húzza ki modemből (vagy a fali aljzatból) és csatlakoztassa a másik, internetelérést biztosító modemhez (annak TEL feliratú bemeneti portjához). Ez az az eszköz, amin keresztül Ön továbbra is igénybe fogja venni az internetet és az otthoni hang szolgáltatást a ViDaNettől.
Az otthoni internet szolgáltatást jogviszony megszakítás nélkül, az előfizetői szerződések lényeges feltételeinek változása nélkül, változatlan havi díjon fogja biztosítani a ViDaNet Zrt.
A ViDaNet aktuális portfoliója alapján fog olyan díjcsomagot biztosítani, ami az eddig használt díjcsomagjának feltételeit teljesíti. Előfordulhat, hogy a jelenleginél nagyobb sebességű csomagot fog kapni (a szolgáltatás havi díja ettől nem emelkedik), kisebb sebességűt azonban semmiképpen sem.
Az átállás nem fog kiesést okozni az otthoni internet szolgáltatásban.
Az Okoswifi hátralévő készülékrészleteit továbbra is a Magyar Telekom Nyrt részére kell megfizetni, melyről a továbbiakban is díjbekérőt küldünk. A készülékhez kapcsolódó jótállást a változás nem befolyásolja, jótállási kérdésekben továbbra is a Magyar Telekom az illetékes. A Wi-Fi asszisztencia szolgáltatás pedig megszűnik, annak havi díját sem kell tovább fizetnie.
Amennyiben az e-mailszolgáltatást igénybe veszi és a @t-online.hu végződésű e-mailcímeit használja, felhívjuk figyelmét, hogy 2023.12.01. naptól az e-mail szolgáltatás és az e-mailfiókok megszűnnek. Ezért kérjük, hogy a szükséges leveleket és csatolmányokat legkésőbb 2023.11.30-ig archiválja. Amennyiben 2023.11.30-ig jelzi, lehetősége van 2023.12.01. után további 6 hónapig a @t-online címre újonnan beérkező leveleit átirányítani egy Ön által megjelölt e-mail címre. Az átirányítással kapcsolatban kérjük, keresse munkatársainkat a 1414-es telefonszámon.
A ViDaNet TV üzembe helyezés napjáig (mely a levél kézhez vétele és 2023.11.30. közt történik meg Önnel előre egyeztetett időpontban) a Telekom TV szolgáltatását használhatja, azt követően pedig a ViDaNet TV szolgáltatását.
A ViDaNet aktuális TV díjcsomagjairól előzetesen a www.vidanet.hu/termekek/kabelteve oldalon tájékozódhat, illetve az ajánlatról, a megrendelés és üzembehelyzés részleteiről a ViDaNet Zrt. kollégái is tájékoztatni fogják Önt.
2023.11.30-i hatállyal a Magyar Telekom Nyrt. felmondja a jelenlegi TV szolgáltatást, így a ViDaNet TV szolgáltatás üzembe helyezését ezelőtt szükséges elintézni, ellenkező esetben nem lesz működő TV szolgáltatása 2023.12.01-től.
A ViDaNet TV üzembe helyezését követően a Telekom TV szolgáltatása nem vehető igénybe. Kivétel ezalól a Telekom TVGO, RTL+ Active, TV2 Play Prémium és HBO Max szolgáltatásokhoz való hozzáférés, az ezekhez szükséges regisztráció 2023.11.30-ig aktív marad.
A Telekom tulajdonában lévő, TV szolgáltatáshoz kapcsolódó eszközöket (set-top-box, IPTV esetén modem) viszont csak 2023.12.01.követően kell visszajuttatni a Telekomhoz, erről külön értesítjük majd az érintett ügyfeleket.
Nem, a ViDaNet TV szolgáltatás üzembe helyezését követően a Magyar Telekom által nyújtott TV szolgáltatások nem lesznek elérhetőek, beleértve a kiegészítő szolgáltatásokat és a már rögzített felvételek elérhetőségét is. Ugyanakkor új műsorok felvételének lehetősége meglesz a ViDaNet-nél is, ennek feltételeiről kérjük érdeklődjön a ViDaNet ügyfélszolgálatán.
Igen, a Flimklubhoz való hozzáférés a TV szolgáltatás váltásával, vagyis a ViDaNet TV szolgáltatásának üzembe helyezésével megszűnik.
A ViDaNet TV szolgáltatásának üzembe helyezéséig van lehetőség a Telekom Filmpremier szolgáltatását igénybe venni.
A TV streaming szolgáltatások (pl. HBO Max) regisztrációja 2023.11.30-ig aktív marad. Azt követően meglévő előfizetése deaktiválásra kerül, új, szolgáltatón keresztüli regisztráció lehetőségéről a ViDaNet ügyfélszolgálatán érdeklődhet, illetve tájékoztatni fogják Önt a TV szolgáltatás létesítésére vonatkozó időpontegyeztetés során.
A ViDaNet TV szolgáltatásának üzembe helyezéséig van lehetőség a Telekom Archív TV szolgáltatását igénybe venni.
Igen, a ViDaNet által történő megkeresés során ezt kérjük mindenképpen jelezzék a ViDaNet munkatársainak.
A Telekom TVGO regisztrációja 2023.11.30-ig aktív marad. Azt követően meglévő előfizetése deaktiválásra kerül. A ViDaNet-nél elérhető többképernyős tévézés lehetőségéről a ViDaNet kollégái fogják tájékoztatni, illetve a ViDaNet honlapján tájékozódhat.
Az internetelérést és telefonszolgáltatást biztosító modem megmarad, 2023.12.01-től a ViDaNet Zrt.tulajdonába kerülve, változatlanul biztosítva az internet és/vagy hang szolgáltatásokat.
A TV szolgáltatáshoz jelenleg használt összes Telekom tulajdonú eszközt (set-top-box-o(ka)t, illetve IPTV esetén a modemet is) vissza kell küldeni a Magyar Telekom részére, 2023.12.01. napot követően. A visszaküldésről újabb emlékeztetőt küldünk a későbbiekben.
Az internetelérést biztosító modem megmarad, a TV-hez használt modemet vissza kell küldeni a Magyar Telekom részére, 2023.12.01. napot követően. A visszaküldésről újabb emlékeztetőt küldünk a későbbiekben.
1. Magyar Posta kirendeltségein jelezze, hogy Telekom ügyfél és mutassa be a Visszaküldési tájékoztatót (Melyik postán adhatom le? Használja a Magyar Posta postakeresőjét a “Csomagküldemény feladására” kijelölt postahivatalok szűrésére: https://www.posta.hu/szolgaltatasok/szolgaltataskereso) Kap egy előre megcímzett dobozt, ebbe tegye bele a visszaküldendő eszközöket és ezt az Eszközvisszaküldési tájékoztatót! Írja fel a dobozra 9 jegyű MT azonosítóját, amit a Telekom fiókjában vagy a Telekom applikációban az előfizetés adatainál talál meg! Zárja le a dobozt a ragasztócsík segítségével és adja fel díjmentesen!
2. Az eszközöket üzleteinkben is leadhatja. A gyorsabb kiszolgálás érdekében foglaljon online időpontot a www.telekom.hu oldalunkon.
Nem, 2023.11.30. napján a Magyar Telekom Nyrt által biztosított, otthoni szolgáltatásokhoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatások (például: biztosítás) megszűnnek.
A jelenlegi otthoni internet és hang szolgáltatásokhoz kapcsolódó határozott idejű szerződései 2023.12.01. naptól határozatlan idejűvé válnak.
A jelenlegi otthoni internet és hang szolgáltatásokhoz kapcsolódó határozott idejű szerződései 2023.12.01. naptól határozatlan idejűvé válnak.
Amennyiben a szolgáltatásokat a módosításokkal már nem kívánná igénybe venni, jogosult a postai értesítés kézhezvételétől számított 45 napon belül azonnali hatállyal, további jogkövetkezmények nélkül felmondani az előfizetői szerződést, amelyet ügyfélszolgálatunkon személyesen (vagy írásban meghatalmazott képviselő útján), vagy levélben megküldött nyilatkozattal (annak kézbesítésének napjával) tehet meg.
Amennyiben a határozott idejű szerződéséhez részletfizetési konstrukcióban vásárolt készüléket (pl. mobiltelefon, TV, laptop, Telekom Wi-Fi Extra eszköz), úgy a hátralévő készülékrészleteket továbbra is a Magyar Telekom Nyrt részére kell megfizetni, melyről a továbbiakban is havonta díjbekérőt küldünk.
A készülékhez kapcsolódó jótállást a változás nem befolyásolja, jótállási kérdésekben továbbra is a Magyar Telekom az illetékes.
Nem. A szolgáltatóváltás csak az otthoni szolgáltatásokra vonatkozik.
Amennyiben otthoni szolgáltatásai mellett mobilelőfizetéssel is rendelkezik, úgy tájékoztatjuk, hogyan érinti Önt a változás:
Amennyiben otthoni szolgáltatásai mellett mobilelőfizetéssel is rendelkezik és nem Magenta 1-es mobil ügyfél, akkor az otthoni szolgáltatások változása nem érinti a mobilszolgáltatás díjait és feltételeit.
2023.11.30. napig tartó időszakra vonatkozó kérdéseivel, valamint azt követően is a készülék részletfizetéssel kapcsolatban a Telekom ügyfélszolgálatot hívhatja a 1414-es telefonszámon, üzleti ügyfélként pedig a 1400-as telefonszámon.
A ViDaNet Zrt.-t a 1203-as telefonszámon érheti el.
2023.12.01. napot követően kérdés esetén a ViDaNet Zrt.-t keresheti a 1203-as telefonszámon.
Otthoni internet és hang szolgáltatások: 2023.11.30. napig a Telekom, utána a ViDaNet kereshető, amennyiben hibát tapasztal.
TV szolgáltatás: a ViDaNet TV üzembe helyezés napjáig a Telekom, azt követően pedig a ViDaNet kereshető, amennyiben hibát tapasztal.
Az ezen az oldalon megadott kérdések és válaszok üzleti ügyfeleinkre is vonatkoznak.
A Domain szolgálatás hordozással átvihető az új szolgáltatóhoz, így tovább használható. A ViDaNet-nél jelezni kell hordozási szándékot.
A Fix IP szolgálatás nem hordozható más szolgáltatóhoz, ezért a ViDeNet-től új Fix IP címet kell igényelni és beállítani a vezetékes net szolgáltatáshoz.
Az e-mail-cím nem hordozható más szolgáltatóhoz, ezért a ViDeNet-től új e-mail-címet kell igényelni és a meglévő e-mail-címről biztonsági másolatot kell készíteni, ami a levelező rendszerbe felcsatolható (PST).
A Telekom Mobil szolgálatásra továbbra is érvényesül a Magenta 1 Business kedvezmény.
Amennyiben nem talált kérdésére választ, kérjük, hívja a telefonos ügyfélszolgálatunkat otthoni ügyfélként a 1414-es, üzleti ügyfélként a 1400-ás ügyfélszolgálati számainkon.