Mit jelent a megelőző jellegű hibajavítás?
Odafigyelünk rád, ezért folyamatosan ellenőrizzük az otthoni szolgáltatásaid minőségét. Amikor esetleg ezekben hibát tapasztalunk, a helyszínre megyünk, vagy távolról automatikusan javítjuk a hibát, még mielőtt észlelnéd azt. Ezáltal megbízhatóbb szolgáltatási élményt biztosítunk. Így nem neked kell bajlódni a hiba bejelentésével és az ezzel kapcsolatos ügyintézés idejét is megspóroljuk neked.
A Telekom Home Box (modem) olyan, mint egy mini számítógép. Van benne processzor, ami a feladatokat végzi, memória, ahol a programok futnak és tárhely, ahol a programok tárolódnak. Ez a kis mini számítógép ugyanúgy le tud lassulni, mint egy laptop, tablet vagy telefon, amiatt például, ha sok feladat fut a háttérben, vagy régóta nem volt kikapcsolva. Ilyen esetben mint ezeket az eszközöket, a modemet is újraindítjuk. A központban látjuk például, hogy a memória és processzor terheltsége hogyan változik, és ha olyan mintázatot látunk, ami arra utal, hogy valami nem jól működik az eszközben és lelassulhat, akkor éjszaka, távolról automatikusan újraindítjuk.
Az optikai hálózat a legmodernebb, leggyorsabb átviteli technológia. A Telekom Gigaerős optikai hálózata kiváló stabilitást, letöltési sebességet és akár Ultra HD TV élményt biztosít. Ennek az átviteli technológiának az egyik leíró paramétere az optikai jelszint mértéke. Hogyha a vezeték végén a csatlakozók nem pontosan illeszkednek, vagy a vezeték túl nagy szögben hajlik, akkor a fény akadályba ütközik és nem tudja megfelelő sebességgel szállítani az adatokat. Emiatt elkezd ingadozni az átviteli képesség. Ezt a jelenséget távolról be tudjuk azonosítani, majd a helyszínre érkező kollégánk segítségével javítani is. Például kitisztítjuk a csatlakozókat, az esetlegesen sérült vagy nagyon meghajlított vezetékeket cseréljük, és ezáltal a fény ismét száguldhat.
Ma már az internet tulajdonképpen a Wi-Fi-t jelenti. Wi-Fi-t használ a telefonunk, laptopunk, szinte nem is használjuk már a vezetékes kapcsolódást az internethez. A Wi-Fi egy nagyon érzékeny átviteli közegben működik: a zárt kábelhez képest nagyon sok dolog befolyásolja a levegőben terjedő rádiós jel minőségét. Ugyanakkor az alapvető kérdés az, hogy van-e egyáltalán Wi-Fi jel a levegőben, szórja-e a Telekom Home Box (modem) a jelet vagy sem. Vannak olyan esetek, amikor a modem hibásan úgy érzékeli, hogy nincs igény a Wi-Fi-re, és ezért alvó módba állítja a jeladót. Ezt a központban észleljük távolról, és automatikusan „fel tudjuk ébreszteni” a Wi-Fi jeladót.
Neked mi a teendőd ezzel kapcsolatban?
Elképzelhető, hogy távolról is el tudjuk hárítani a hibát, ebben az esetben semmi teendőd nincs.
Amennyiben olyan beavatkozásra van szükség, amely helyszíni szereléssel is jár, szakértő kollégánk keresni fog telefonon, hogy Számodra alkalmas időpontot egyeztessetek.
Hasonló hívások kapcsán jogosan vetődhet fel egy esetleges visszaélés gyanúja. Kollégánk érkezése előtt minden esetben kapni fogsz a Telekomtól egy tájékoztató SMS-t. Ezután néhány órával később fog hívni szakértő kollégánk. Az időpont egyeztetés mindig publikus telefonszámról történik. A helyszínre érkezve kollégánk igény esetén fényképes igazolvánnyal tudja igazolni magát.
Bármilyen egyéb problémád van, ezt jelezd bátran neki.
Fúrással-faragással is fog járni a folyamat?
Általában az ilyen típusú hibák javítása nem jár nagyobb munkálatokkal. Sokszor például egyszerűen a csatlakozó koszolódása, meglazulása okozza a problémát. Amennyiben mégis szükség lenne bármit fúrni, áthelyezni, azt kollégánk egyeztetni fogja Veled, közösen átbeszélitek a lehetséges megoldásokat.
Kollégáink végig odafigyelnek otthonod tisztaságára, lábzsákot viselnek, és összetakarítanak a munka végeztével.
Kell ezért fizetnem?
Nem, természetesen ezt a javítást ingyenes végezzük el.
Mire érdemes figyelni a modem elhelyezésekor, hogy jobb legyen a wifi?
Képzeld úgy a modemet, mint egy lámpát, a Wi-Fi jelet pedig, mint a fényt. Ha kitakarod a lámpát, a fény sem tud terjedni. Ugyanígy viselkedik a Wi-Fi jel is. Ezért a modemet ne zárd szűk helyre, és ne takard le!
Ne helyezd nagyfeszültségű eszköz mellé. Emellett a nagy kiterjedésű fém felületek is akadályozzák a Wi-Fi terjedését, ilyen például a TV vagy a hűtő. Tedd legalább 1-2 méter magasságba.
További hasznos információkat gyűjtöttünk össze számodra a “Mi kell a jó nethez” oldalunkon.
További részletekAz appban Segítség/Hibát észleltem menüpontban találsz további segítséget többek között az önálló hibabejelentéshez is.
További részletekA Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütik részletei és beállításai:
Biztosítják és szükségesek a weboldal funkcióinak elvárt, és megfelelő működéséhez, elengedhetetlenek az oldalon való navigáláshoz.
A hirdetéseket megtekintő látogatókra vonatkozó ismeretek levonására, hirdetési célcsoportok képzésére, érdekes reklámtartalmak megjelenítésére és kampányaink hatékonyságának mérésére használjuk mind a Telekom weboldalain, mind harmadik felek hirdetési partneroldalain. Weboldalunkba harmadik féltől származó szolgáltatások vannak integrálva, amely szolgáltatásokat a Telekom részben saját céljaira, részben a harmadik féllel közös célból alkalmazza, részben a harmadik fél szolgáltatók saját céljaikból és saját felelősségükre nyújtják. Ezen szolgáltatásokkal összefüggésben sor kerül látogatók adatai további harmadik fél szolgáltatóknak történő továbbítására. Arra vonatkozóan, hogy milyen célból, jogalapon és módon történik a látogatók adatainak harmadik fél szolgáltatók saját céljaira történő kezelése, a harmadik fél szolgáltatók adatvédelmi tájékoztatójából ismerheti meg. A Telekom Sütikről szóló tájékoztatójában részletes információkat találsz ezekről a harmadik fél szolgáltatókról.
Lehetővé teszik a viselkedési (usage) adatok Telekom vagy harmadik fél szolgáltatók általi gyűjtését, úgynevezett álnevesített használati profilok formájában. Ezáltal nyomon követhetjük a weboldal egyedi látogatóinak számát, elemezzük a felhasználói viselkedést a látogatók weboldalon való interakciójára vonatkozó anonim vagy álnevesített információk alapján. A Telekom weboldalába harmadik féltől származó szolgáltatások vannak integrálva, amely szolgáltatásokat a Telekom részben saját céljaira, részben a harmadik féllel közös célból alkalmazza, részben a harmadik fél szolgáltatók saját céljaikból és saját felelősségükre nyújtják. Ezen szolgáltatásokkal összefüggésben sor kerül látogatók adatai további harmadik fél szolgáltatóknak történő továbbítására. Arra vonatkozóan, hogy milyen célból, jogalapon és módon történik a látogatók adatainak harmadik fél szolgáltatók saját céljaira történő kezelése, a harmadik fél szolgáltatók adatvédelmi tájékoztatójából ismerheti meg. A Telekom A Telekom Sütikről szóló tájékoztatójában részletes információkat találsz ezekről a harmadik fél szolgáltatókról.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek