A Telekom Home Box (modem) olyan, mint egy mini számítógép. Van benne processzor, ami a feladatokat végzi, memória, ahol a programok futnak és tárhely, ahol a programok tárolódnak. Ez a kis mini számítógép ugyanúgy le tud lassulni, mint egy laptop, tablet vagy telefon, amiatt például, ha sok feladat fut a háttérben, vagy régóta nem volt kikapcsolva. Ilyen esetben mint ezeket az eszközöket, a modemet is újraindítjuk. A központban látjuk például, hogy a memória és processzor terheltsége hogyan változik, és ha olyan mintázatot látunk, ami arra utal, hogy valami nem jól működik az eszközben és lelassulhat, akkor éjszaka, távolról automatikusan újraindítjuk.
Az optikai hálózat a legmodernebb, leggyorsabb átviteli technológia. A Telekom Gigaerős optikai hálózata kiváló stabilitást, letöltési sebességet és akár Ultra HD TV élményt biztosít. Ennek az átviteli technológiának az egyik leíró paramétere az optikai jelszint mértéke. Hogyha a vezeték végén a csatlakozók nem pontosan illeszkednek, vagy a vezeték túl nagy szögben hajlik, akkor a fény akadályba ütközik és nem tudja megfelelő sebességgel szállítani az adatokat. Emiatt elkezd ingadozni az átviteli képesség. Ezt a jelenséget távolról be tudjuk azonosítani, majd a helyszínre érkező kollégánk segítségével javítani is. Például kitisztítjuk a csatlakozókat, az esetlegesen sérült vagy nagyon meghajlított vezetékeket cseréljük, és ezáltal a fény ismét száguldhat.
Ma már az internet tulajdonképpen a Wi-Fi-t jelenti. Wi-Fi-t használ a telefonunk, laptopunk, szinte nem is használjuk már a vezetékes kapcsolódást az internethez. A Wi-Fi egy nagyon érzékeny átviteli közegben működik: a zárt kábelhez képest nagyon sok dolog befolyásolja a levegőben terjedő rádiós jel minőségét. Ugyanakkor az alapvető kérdés az, hogy van-e egyáltalán Wi-Fi jel a levegőben, szórja-e a Telekom Home Box (modem) a jelet vagy sem. Vannak olyan esetek, amikor a modem hibásan úgy érzékeli, hogy nincs igény a Wi-Fi-re, és ezért alvó módba állítja a jeladót. Ezt a központban észleljük távolról, és automatikusan „fel tudjuk ébreszteni” a Wi-Fi jeladót.
További hasznos információkat gyűjtöttünk össze számodra a “Mi kell a jó nethez” oldalunkon.
További részletekAz appban Segítség/Hibát észleltem menüpontban találsz további segítséget többek között az önálló hibabejelentéshez is.
További részletek