- Óvd gyermekeidet a mobilon keresztül elérhető káros tartalmaktól
- Korlátozhatod a Telekomtól letölthető felnőtt tartalmakat
A Gyerekzár szolgáltatás minden magyarországi Telekom mobilszolgáltatás-előfizető számára díjmentesen igénybevehető. A szolgáltatás be- és kikapcsolásához az öt számjegyű jelszó megadása szükséges, mely a következő ügyfélszolgálti csatornákon keresztül igényelhető:
Egyre több olyan tartalom és ajánlat érhető el mobiltelefonon keresztül is – játékon, képeken és videókon át, egészen a chatszobák és a blogok világáig – ahol a hasznos, érdekes, szórakoztató szolgáltatások között a kiskorú felhasználók olyan tartalmakkal is találkozhatnak, melyektől meg szeretnénk óvni őket.
Fontos tudni tehát, hogy a mobiltelefonok számos veszélyt is jelenthetnek gyermek felhasználóik számára, éppen ezért fontos, hogy a megfelelő, tudatos mobiltelefon használat alapvető szabályaival a Telekom mobilszolgáltatás-előfizetői is tisztában legyenek.
Egyre nagyobb jelentőséget kapnak azok a mobiltelefonra kifejlesztett megoldások, szolgáltatások, melyek célja a figyelemfelhívás a mobiltelefon használatban rejlő veszélyekre, segítséget nyújtva ezen helyzetek elkerülésére, kockázatuk csökkentésére.
Ehhez kíván a Magyar Telekom is segítséget nyújtani a Telekom mobilszolgáltatáselőfizetők számára kifejlesztett, 2009. február 1-én bevezetett Gyerekzár szolgáltatásával.
A Gyerekzár szolgáltatás egy eszköz a szülő kezében, hogy gyermekét megóvhassa a mobiltelefonon keresztül elérhető káros tartalmaktól, anélkül, hogy a telefon által elérhető információs, szórakoztató szolgáltatásokat teljesen korlátozni kellene.
A Gyerekzár szolgáltatás igénybevételével az előfizető kártyáján minden olyan, a Telekom márkanév alatt megrendelhető, megvásárolható és letölthető felnőtt tartalom szolgáltatás tiltásra vagy korlátozásra kerül, ami kiskorúakra nézve káros hatással lehet, ezáltal felnőtt tartalomnak minősül. A tiltás tehát vonatkozik minden olyan mobiltelefonon keresztül igénybevehető vagy hasznosítható, felnőtt tartalom szolgáltatásra, amit Magyar Telekom, illetve a vele szerződéses kapcsolatban álló Harmadik Felek közösen nyújtanak Telekom mobilszolgáltatás-előfizetők részére.
A Gyerekzár szolgáltatással rendelkező Telekom mobilszolgáltatás-ügyfelek a következő korlátozásokkal használhatják az alábbi Telekom mobilszolgáltatásokat:
A Gyerekzár szolgáltatással kapcsolatos kérdéseidet, észrevételeidet küldd el e-mailben a gyerekzar@telekom.hu e-mail címre
A nyílt internet számos veszélyt rejtegethet a gyermekek számára. A leggyakoribbakat megpróbáltuk a teljesség igénye nélkül összegyűjteni, és hasznos tanácsokkal szolgálni a kockázatuk csökkentésére:
Ahol akár a moderálás ellenére is előfordulhatnak erőszakot, illetve szexualitást ábrázoló, leíró szöveges és képi tartalmak.
Olyan oldalak, ahol az adott közösséghez tartozó, általában regisztrált tagok saját maguk által kezelt vagy előállított tartalmakat publikálhatnak vagy oszthatnak meg egymás között. Tipikusan ilyen szolgáltatások a video- és képfeltöltő, illetve -megosztó oldalak, a társkereső oldalak és a közösségi portálok.
Amennyiben továbbra is úgy érzed, hogy a fenti megoldások nem nyújtanak kellő biztonságot gyermeked számára, akkor javasoljuk, hogy keresd fel a Telekom ügyfélszolgálatait telefonon vagy akár személyesen, ahol további tippeket, tanácsokat kaphatsz az egyéb mobiltartalom korlátozást, költségkímélő megoldást biztosító szolgáltatások felhasználási feltételeivel kapcsolatban, mint például további emelt díjas szolgáltatás tiltások, digitális tartalom szolgáltatás tiltások, WAP/Net adatdíjcsomagok lemondási feltételei stb.
A világhálón található jogellenes, illetve kiskorúak számára káros tartalmakat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Internet Hotline oldalán jelentheted be. Az oldalon ezenkívül hasznos tanácsokat, érdekes információkat találhatszk a biztonságos internethasználatról és a tudatos médiafogyasztásról
A témával kapcsolatosan további hasznos információk olvashatók a Barátságos Internet Fórum honlapján:
www.baratsagosinternet.hu
Ezt a honlapot a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) két másik civil szervezettel (INFORUM, Matisz) együttműködve hozta létre, abból a felismerésből kiindulva, hogy az információs társadalom kialakulásának egyik legfőbb akadálya az internettel kapcsolatos – részben jogos, részben alaptalan – félelmek, aggályok, tévhitek széleskörű elterjedtsége. A BIF célkitűzése – összhangban az EU Safer Internet programjával, – hogy reális képet adjon az internet valós veszélyeiről és segítséget nyújtson ezek elkerüléséhez a szülőknek, pedagógusoknak és legfőképp természetesen a gyermekeknek. A kezdeményezést az Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi minisztérium is támogatja.
1) Amennyiben a Gyerekzár bekapcsolásának pillanatában rendelkezel aktív fogadott emelt díjas SMS vagy MMS szolgáltatás regisztrációval, amíg a Gyerekzár szolgáltatása aktív, az üzenetek nem kerülnek kézbesítésre (ezáltal fizetni sem fogsz érte), de a regisztráció automatikusan nem szűnik meg, csak abban az esetben, ha az emelt díjas tartalmat szolgáltató Harmadik Fél elévülés vagy ügyfél aktivitás hiányában dönt a regisztráció megszüntetéséről. A Gyerekzár szolgáltatás megszüntetését követően a korábban regisztrált emelt díjas fogadott SMS vagy MMS szolgáltatásra a regisztráció folytatólagos, az előfizető ismételten kapni fogja a fogadott emelt díjas üzeneteket, kivétel lehet ez alól az előzőekben vázolt eset, ha korábban már megszüntette a Harmadik Fél az ügyfél regisztrációját. Amennyiben rendelkezel Gyerekzár szolgáltatással és fogadott emelt díjas szolgáltatásra próbálsz regisztrálni webes felületen keresztül, a regisztráció sikeres lesz, de az SMS, MMS üzenetek nem kerülnek kézbesítésre mindaddig míg a Gyerekzár szolgáltatás aktív.