Fenntarthatósági víziónk

Felismerve a fenntartható fejlődés fontosságát – valamint a tényt, hogy ez a jövő üzleti tevékenységéhez alapvető fontosságú – a Magyar Telekom Csoport még 2005-ben kötelezettséget és felelősséget vállalt arra nézve, hogy működését, vállalatirányítását, tevékenységeit ennek szellemében végzi Magyarországon és minden országban, ahol üzletileg vagy együttműködés formájában jelen van. Ez nemcsak a vállalatcsoport hosszú távú sikerét rejti magában, hanem a régióban betöltött szerepén, valamint a szolgáltatásain keresztül a társadalom, a környezet és a gazdaság számára is jelentős pozitív hatással bír.

A Magyar Telekom Csoport fenntarthatósági szemléletét a fenntarthatóság hármas pillére mentén – környezet – társadalom - gazdaság – alakította ki, és olyan fenntarthatósági értékeket foglal magába, mint a klímavédelem, élhető és egészséges környezet, fenntartható társadalom, sokszínűség, társadalmi szolidaritás, digitális felzárkóztatás, fenntartható termékek és szolgáltatások, tisztességes üzlet, átláthatóság.

Stratégia kialakítása

A 2030 végéig szóló célok és feladatok kereteit az előző, 2016– 2020 fenntarthatósági stratégia eredményein túl meghatározták a fenntartható fejlődéshez kapcsolódó nemzetközi célok és irányok is, amelyekhez vállalatcsoportként igazodunk. Ezek mellett a vállalatunkat értékelő felelős befektetői elvárások, illetve vállalati trendek aktualitásai is kulcsszerepet játszottak prioritásaink meghatározásában. Természetesen a fentieken felül mérlegelési szempontot jelentettek a helyi piaci viszonyok, valamint a fogyasztói magatartás és igények, hogy elébe mehessünk ügyfeleink elvárásainak.

Stratégiai céljaink meghatározásakor szem előtt tartottuk, hogy fenntartható működésünkkel társadalmi, gazdasági és környezeti szinten is komoly hatást fejtünk ki. Amellett, hogy felelősséggel tartozunk több millió ügyfelünk és több ezer munkavállalónk élhető jövőjéért, piacvezető infokommunikációs szolgáltatóként és régiós nagyvállalatként tisztában vagyunk azzal is, hogy üzleti és működési döntéseinkkel a jövőnk gazdasági és társadalmi működését is befolyásoljuk.

Meggyőződésünk, hogy vállalati felelősségünk kiterjed mindazokra a csoportokra, amelyeket lehetőséghez segíthetünk az infokommunikációs megoldásokkal, működésünket pedig úgy kell felépítenünk, hogy a társadalmi, gazdasági és környezeti felelősség beépüljön vállalati vérkeringésünkbe, ezzel is a fenntartható fejlődést és a jövő nemzedékek lehetőségeit elősegítve.

Fenntarthatósági stratégia (2021-2025-2030)

Tudjuk, hogy a világ hatalmas átalakulás előtt áll, amiben a fenntarthatóság és a digitalizáció is kulcsszerepet tölt be.

A Magyar Telekom új stratégiájának fő vezérelve, hogy fenntartsa eddigi vezető fenntarthatósági szerepét vállalatként és infokommunikációs szolgáltatóként egyaránt.

Ezért 2030-ig határozzuk meg hosszútávú céljainkat, amiket folyamatosan nyomonkövetünk, és szükség szerint, a trendeknek megfelelően frissítünk.

Fő célunk ezzel, hogy a digitalizációt az emberek, a családok és a vállalkozások fejlődésének, valamint a környezet védelmének szolgálatába állítva az ország vezető fenntartható vállalata maradunk.

Ehhez egyre többet teszünk és egyre többeket teszünk képessé.

3 fő stratégiai prioritásunk a teljeskörű fenntarthatósági megfelelés mellett:

  • Klímavédelem
    Ezt tesszük, mint vállalat: 2030-ig közvetlen és közvetett kibocsátásunkat (Scope 1+2) nettó nullán tartjuk, 84%-os csökkentéssel, a beszállítóinknál és ügyfeleinknél jelentkező, hozzánk kapcsolódó (Scope 3) kibocsátásunkat pedig 30%-kal csökkentjük.
    Így teszünk képessé másokat: az infokommunikációs szolgáltatásainkat beállítjuk a klímavédelmi eszközök sorába, hogy ügyfeleink ezáltal is tehessenek a kibocsátások csökkentéséért – vállaljuk, hogy 2030-ra árbevételünk legalább fele klímavédelmet szolgáló szolgáltatásokból származik majd.
  • Digitalizáció
    Ezt tesszük, mint vállalat: az ország digitalizációján dolgozunk, 100%-ban gigabitképessé tesszük ügyfeleinket.
    Így teszünk képessé másokat: 6 millió ember felelős digitális érettségét érjük el.
  • ​Sokszínűség
    Ezt tesszük, mint vállalat: 100% befogadó munkahelyet alakítunk ki.
    Így teszünk képessé másokat: 100%-ban akadálymentes szolgáltatást biztosítunk.

KLÍMAVÉDELMI CÉLOK:

Kibocsátáscsökkentési célok (2025):

  • A Scope 1 és Scope 2 kibocsátás 65%-os csökkentése (bázisév: 2015), évente nettó nulla CO2e kibocsátással
  • A Scope 3 kibocsátás 20%-os csökkentése (bázisév: 2017)
  • Az „Árnyék CO2 ár” bevezetési lehetőségének megvizsgálása

Mások kibocsátásának csökkentése (2025):

  • Az árbevétel 20%-a klímavédelmet szolgáló szolgáltatásokból származik

Belső klímavédelmet támogató folyamatcélok (2025):

  • Klímakockázat-kezelési folyamat kialakítása (TCFD mentén)
  • Belső karbonadó és karbonpiac lehetőségeinek megvizsgálása

A klímacélokat is támogató erőforráshatékonysági célok (2024):

  • Mobilkészülékek visszavételi arányának növekedése 10%-kal
  • CPE-k visszavétele és fenntartható menedzsment
  • Zéró technológiai hulladék
  • Fenntartható csomagolás bevezetése

Kibocsátáscsökkentési célok (2030):

  • A Scope 1 és Scope 2 kibocsátás 84%-os csökkentése (bázisév: 2015), évente nettó nulla CO2e kibocsátással
  • A Scope 3 kibocsátás 30%-os csökkentése (bázisév: 2017)
  • A karbonlábnyom figyelembevétele a beszállítók kiválasztásánál.

Mások kibocsátásának csökkentése (2030):

  • Az árbevétel 50%-a klímavédelmet szolgáló szolgáltatásokból származik

DIGITALIZÁCIÓS CÉLOK:

Magyarország digitalizációja (2025):

  • 4 millió Gigabit-képes háztartás (access független)
  • 67%-os 5G lefedettség

Digitális felelősségvállalás (2025):

  • 4 millió ember, akinek a felelős digitális érettségében segítettünk

Magyarország digitalizációja (2030):

  • 100% gigabit-képes lesz minden háztartás
  • Országos 5G lefedettség

Digitális felelősségvállalás (2030):

  • 6 millió felelős digitális érettségű ember.

SOKSZÍNŰSÉGI CÉLOK:

Befogadó munkahely (2025):

  • 100%-ban akadálymentes munkahely
  • A női vezetők aránya minimum 35% legyen

Akadálymentes szolgáltatások (2025):

  • 100% WCAG megfelelés

Befogadó munkahely (2030):

  • A női vezetők aránya minimum 40% legyen

Akadálymentes szolgáltatások (2030):

  • 100%-ban akadálymentes szolgáltatások