Csalások feljelentése, bejelentése

Fontos megjegyezni, hogy rendőrségi feljelentést mindig csak maga a sértett tehet. Tehát, ha a csalás áldozata lettél, te tudsz feljelentést tenni a téged ért csalás kapcsán.

A rendőrségen szakértők foglalkoznak az internetes és mobilon keresztül bonyolított csalásokkal, így érdemes megtenni a feljelentést. Erre személyesen vagy e-mailben van lehetőség. Bővebb információért látogass el a www.police.hu weboldalra vagy keress rá a böngészőben a lakóhelyed szerinti rendőrkapitányságra a telefonos és e-mailes elérhetőségekért!

A csalásokat vagy csalási kísérleteket a Telekomnak a 1414 telefonszámon vagy a www.telekom.hu/irjonnekunk weboldalon tudod jelezni.

Amennyiben rendőrségi feljelentést teszel vagy bejelented az esetet a szolgáltatónál, igyekezz minél részletesebben átadni minden releváns információt, ezzel is segítve a vizsgálatot. Az itt részletezett csalások során az előfizetőnek okozott kárért a Telekom nem tud felelősséget vállalni, de a beérkező visszaélésekkel kapcsolatos bejelentéseket kivizsgáljuk.

A bejelentések során kérjük, figyelj az alábbiakra a csalások vagy csalási kísérletek minél hatékonyabb kivizsgálásának érdekében:

Adathalászat:

  • Csatolmányként küld el az "ál-telekomos" e-mailt vagy számlalevelet.
  • Fontos, hogy adathalászat esetén a levélben szereplő csaló link is látható maradjon, mert ez alapján tudja a Telekom kezdeményezni, hogy az adott oldal feketelistákra kerülhessen (képernyőképek alkalmatlanok intézkedésre).

Domino egyenlegfeltöltéssel való visszaélések (ál- nyereményjátékok):

  • Küldd be a neved és telefonszámod, amin megkerestek.
  • Küldd be a hívó számát, ha az látszódott a hívás során.
  • Küldd be a fogadott hívás pontos idejét (év, hónap, nap, óra, perc).
  • Küldd be, hogy milyen hívószámra ment a feltöltés, amely az elküldött SMS üzenetből derül ki.

Hamis vásárlás bejelentése:

Ha a nevedre szóló előfizetést/eszközt nem Te vásároltad, illetve számlát kaptál a Telekomtól, de nem kötöttél előfizetést nálunk, a személyes adataiddal való visszaélést bejelentheted az alábbi nyomtatványon:

- Hamis vásárlást bejelentő nyilatkozat egyéni előfizetőknek

- Hamis vásárlást bejelentő nyilatkozat céges előfizetőknek

A fenti nyilatkozatok kitöltése és aláírása szükséges ahhoz, hogy a Telekom rendőrségi feljelentést indítson az ügyben. Emellett javasoljuk, hogy személyes adataid védelme érdekében magad is tedd meg a rendőrségi feljelentést, mert előfordulhat, hogy más szolgáltatónál is visszaélnek az adataiddal.

A sikeres ügyintézés érdekében kérjük, hogy a nyomtatványt pontosan töltsd ki, írd alá, illetve ne felejts el kapcsolattartói telefonszámot és postacímet is megadni!

A kitöltött és aláírt nyomtatványt Telekom üzleteink egyikében adhatod le, vagy postai úton juttasd el az alábbi címre:

Magyar Telekom Nyrt. - Postacím: 1476 Budapest, Pf. 465.

Ha már tettél rendőrségi feljelentést, kérjük, hogy a rendőrségi jegyzőkönyv másolatát is juttasd el hozzánk:

  • e-mailben az ugyfelszolgalat@telekom.hu címre
  • személyesen Telekom üzleteink egyikébe
  • postai úton az alábbi címre: Magyar Telekom Nyrt. - 1476 Budapest, Pf. 465.

Cég esetében csak a jelenlegi aláírásra jogosult járhat el!

A bejelentéshez szükséged lesz az aláírási címpéldányra és a cégbejegyzési végzésre is! A dokumentumok beérkezését követően a Telekom megteszi a szükséges intézkedéseket és elindítja a hivatalos eljárást.

A Magyar Telekom mindenben együttműködik a rendőrséggel a konkrét ügyekben, saját hatáskörében pedig az érintett hatóságokkal a visszaélések visszaszorítása érdekében.