Fenntarthatósági stratégia 2011-2015
A Magyar Telekom fenntarthatósági tevékenységét az érvényben lévő Fenntarthatósági stratégiában leírtaknak megfelelően végzi; jelenleg a harmadik, 2011-2015-ös stratégia keretében.
2011–2015-ös Fenntarthatósági stratégiánk fő célkitűzése
A fenntarthatóság váljon a Magyar Telekom identitásának részévé, ezzel is versenyelőnyt biztosítva a vállalat számára hosszú távon.
Fenntarthatósági víziónk
A Magyar Telekom, mint élenjáró közép-európai infokommunikációs szolgáltató, képessé teszi partnereit is a fenntartható fejlődésben való tudatos részvételre melyet a hello holnap! kezdeményezés keretében valósít meg. A társaság mindennapjaiban elkötelezetten, proaktívan és átlátható módon tesz azért, hogy a fenntarthatóság identitásának részévé váljon, és ebből versenyelőnyt is kovácsoljon. Jövőbe mutató gondolkodásával, innovatív és a fenntarthatóság jegyében kialakított szolgáltatásaival és termékeivel, valamint felelős magatartásával lehetőséget biztosít egy megújuló társadalomhoz és környezethez.
Megközelítés
A stratégia súlypontjait az előző hároméves stratégiában kitűzött feladatok teljesítése, a Dow Jones fenntarthatósági értékelése, valamint a trendek vizsgálata alapján állapítottuk meg. Az új stratégiában célunk, hogy az érintett felek (stakeholderek) felé erőteljesebben közvetítsük fenntarthatóság iránti elkötelezettségünket. Ez nem érhető el új és ambiciózus célok, a legjobb gyakorlatok követése, valamint erőteljes, jól célzott kommunikáció nélkül.
Témakörök, indikátorok, feladatok, kulcsterületek
FENNTARTHATÓSÁG = FELELŐSSÉG + LEHETŐSÉG
Gazdaság | Márkamenedzsment | Részvény Márka Piac |
Innováció menedzsment | ||
Környezet | Klímastratégia | |
Társadalom | Szállítói sztenderdek | |
Telekommunikációs szolgáltatások hatásai |
Kulcsindikátorok (KPI-k) 2015 végéig
Márkamenedzsment:
Fókusz: a fenntarthatóság fogalmának bevezetése, kisajátítása, kategóriaépítés
- Fenntarthatóság fogalmának ismertsége
(Cél, KPI: lakosság körében: 20%; munkatársak körében: 80%) - Magyar Telekom fenntarthatósági megítélése
(Cél, KPI: legfenntarthatóbb vállalatként említse a Telekomot a lakosság 10%-a, munkatársak: 60%-a)
Innovációmenedzsment:
Fókusz: társadalmi és környezeti célú innovációk
- Társadalmi és környezeti célú innovációk
(Cél, KPI: K+F értékének 10%-a)
Klímastratégia:
Fókusz: hírnév megszerzése, ehhez az EU-elvárás teljesítése, hitelesség és ICT-alkalmazások.
- Szén-dioxid-kibocsátás csökkentése
(Cél, KPI: 25% 2004-hez viszonyítva, ezen belül 2010-hez viszonyítva, az ökohatékonysági célokkal közösen:
elektromosenergia-fogyasztás: -5%
energiahatékonysági mutató: 48 GBit/KWh
zöld energia: 46 GWh
gázfogyasztás: -5%
fűtési energia: -5%
papírfelhasználás: -30%
flotta üzemanyag-felhasználása: -5%
a személyi használatú gépjárművek között a hibrid, elektromos autók aránya: 6%)
Szállítói szterderdek:
Fókusz: fenntartható szállítói lánc
- Fenntartható szállítói lánc
(Cél, KPI: Fenntartható szállítóilánc-folyamat kialakítása)
Telekommunikációs szolgáltatások hatása:
Fókusz: fenntartható versenyelőny.
- Fenntarthatóság felé mutató szolgáltatások árbevételének növelése
(Cél, KPI: az éves árbevétel 20%-a) - Fenntartható termékek
(Cél, KPI: részarányuk a portfólióban: 25%)