Telekom Online Shop szerződési feltételek

Alapvető rendelkezések, a Telekom Online shop Szerződési Feltételek alapfogalmai

1.1. Szolgáltató adatai

  • Szolgáltató neve: Magyar Telekom Nyrt. (továbbiakban Telekom)
  • Szolgáltató székhelye: 1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 36.
  • Cégjegyzékszáma: CG 01-10-041928
  • Szolgáltató telefonszáma: 1414
  • Adóigazgatási azonosítószám: 10773381-2-44
  • Bankszámlaszám: CIB 10700024-04107604-52000001
  • Csomagküldő kereskedői tevékenység nyilvántartási száma: C / 002 248 / 2003
  • E-mail: Írjon nekünk!
  • Internet: www.telekom.hu
  • Szolgáltató ügyfélszolgálatának telefonszáma: 1414 ; + 36 1 265 9210

1.2. Megrendelő

Az a természetes vagy jogi személy, aki a Telekom online shopban terméket, szolgáltatást rendel meg.

1.3. Előfizető

Az a természetes vagy jogi személy, aki a Telekom online shopban megrendelt termékkel vagy szolgáltatással összefüggően a Szolgáltatóval előfizetői szerződést köt.

1.4. Termékek és Szolgáltatások: a Telekom honlapján a megrendelés időpontjában elérhető és online megrendelhető eszközök és szolgáltatások. Az online shopban kiskereskedelmi értékesítés zajlik. A Telekom fenntartja a jogot, hogy a megrendelésben szereplő termékek mennyiségéből kevesebb mennyiségben vagy ne  teljesítse a megrendelést, ha a megrendelt termékek mennyisége meghaladja a normál háztartásban használatos mennyiséget.

1.5. Előzetes tájékoztatás

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti előzetes tájékoztatási kötelezettségének Telekom a jelen online shop szerződési feltételekben és a Telekom Általános Szerződési Feltételeiben foglaltakkal tesz eleget.

1.6. Megrendelés

A Telekom online shop-ban a kiválasztott Termékek és Szolgáltatások Megrendelő általi kosárba helyezése, majd az erre, a Telekom online shopban rendszeresített felületen való megvásárlása. Amennyiben az online shop felületen megkezdett rendeléssel létrehozott Telekom kosárral a megrendelés véglegesítésére és feladására nem az online shop-ban, hanem személyesen üzletben, vagy a telefonos ügyfélszolgálaton kerül sor, a megrendelés nem minősül online megrendelésnek.

1.7. Szerződéskötés

A megrendelt Termékekkel és Szolgáltatásokkal összefüggő, azok átvételekor történő előfizetői szerződés megkötése. Nem azonos a Megrendelés feladásával.

1.8. Telekom kosár

A Megrendelési folyamatban a Megrendelő által üzletben személyesen, telefonos ügyfélszolgálaton, vagy online létrehozott elektronikus kosár, melybe termékeket és szolgáltatásokat helyezhet el a Megrendelési folyamatban. A kosár tartalmát Telekom 30 napig tartja fenn, ez azonban nem jelenti a kosárba helyezett termék foglalását.

1.9. Szállító partnerek és átvételi helyek

A Magyar Telekom Nyrt. szerződött partnerei (Szállító partnerek), akik a megrendelt termékek kiszállítását, átadását végzik Megrendelő részére. A szállító partnerekre és átvételi helyekre vonatkozó aktuális információk a Telekom honlapján, ide kattintva érhetőek el.

A Szállító partnerek és az átvételi helyek üzemeltetői tevékenységüket a Telekommal kötött szerződés alapján végzik. A Telekom által részükre kiszállításra átadott terméke(ke)t eljuttatják a Megrendelő által megadott címre vagy átvételi pontra, mely kizárólag magyarországi cím (Megrendelő címe), vagy átvételi hely lehet.

A Telekom Online Shop Szerződési Feltételek hatálya, módosítása

Szolgáltató az online shopban elérhető termékeket kizárólag Magyarországon forgalmazza. Magyar Telekom Nyrt. fenntartja a jogot, hogy az online shop Szerződési Feltételeket részben vagy egészben bármikor módosíthatja. Az online shop Szerződési Feltételek és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba. A Telekom Online Shop Szerződési Feltételek mindaddig hatályban maradnak, amíg a Telekom az Online Shop szolgáltatást biztosítja.

Megrendelés a Telekom Online Shopban (továbbiakban online shop)

3.1. Megrendelés feladása a Telekom online shopban

Telekom előfizető az online shop-ban a Telekom Fiókon keresztüli azonosítást követő belépéssel, míg nem Telekom előfizető Telekom Fiók belépés nélkül adhat fel Megrendelést. Megrendelő a Megrendelés véglegesítésével a jelen online shop szerződési feltételeket elfogadja. A Megrendelés véglegesítése után a Megrendelés elektronikusan már nem törölhető, de lehetőség van a Szolgáltató telefonos ügyfélszolgálatán a Megrendelés törlésének kérésére, amennyiben a teljesítés még nem kezdődött meg.

3.2. A Telekom online shop Szerződési Feltételek elfogadása a Megrendelés feladásával

Megrendelő a Megrendelés véglegesítésével az online shop Szerződési Feltételeket elfogadja, a megrendelés csak ezt követően véglegesíthető. Amennyiben Megrendelő megrendelését a Telekom Fiókba belépve adta le, és az utolsó belépés óta eltelt idő alatt az Online Shop Szerződési Feltételek módosultak, a Megrendelő a változásokról az online shop felületére történő belépéskor értesülhet.

3.3. Megrendelés átvétele

A Megrendelés átvételére Megrendelő választása alapján házhozszállítással vagy átvételi pontra történő kiszállítással van lehetőség.

A szállító partner a megrendelt terméket az átvevő személy személyazonosságának igazolását követően adja át. Nem természetes személy esetén az átvevő személy személyazonossága mellett a képviseleti jogosultság igazolása is szükséges az átvételhez.

Megrendelő az átadás-átvétel igazolására vonatkozó e-bizonylatot a szállító partnernél lévő PC aláíró pad/tablet -en írja alá.

3.4. Előfizetői szerződéskötéssel járó megrendelések

Előfizetői szerződéskötéssel járó megrendelés esetén az átvételre kizárólag az Előfizető jogosult. A megrendelés átvételének igazolására vonatkozó bizonylat aláírása előfizetői szerződéskötéssel is járó Megrendelés esetén egyúttal a Megrendelőnek előzetesen a Megrendelő részére a Telekom Fiókba elektronikusan megküldött szerződéses dokumentumok aláírását is jelenti.

Amennyiben a Megrendelő a megrendelés feladásakor még nem Telekom előfizető, úgy a Megrendelés véglegesítésével automatikusan létrehozásra kerül részére az a Telekom Fiók, melybe a Telekom Fiók felhasználási feltételek szerinti azonosítóival belépve a Megrendeléshez kapcsolódó elektronikus dokumentumok (pl. számla, jótállási jegy, stb.) elérhetővé válnak számára, a Telekom Fiók létrehozásáról az általa megadott elérhetőségen értesítést kap.

Amennyiben termék megrendelése mellett vagy önállóan szolgáltatás megrendelése is történt, abban az esetben az egyedi előfizetői szerződés a megrendelésnek a házhozszállítás során a Szállító partner általi teljesítésével jön létre, üzlethelyiségen kívül jelenlévők között, az átvevő Előfizető személyének, képviseleti jogosultságának azonosításával egy időben. A Megrendeléshez kapcsolódó dokumentumok (szerződés, számla, jótállási jegy, stb.) ebben az esetben is elektronikusan, az előfizető Telekom Fiókjába kerülnek feltöltésre, a dokumentumok elérhetővé válásáról a Megrendelés során megadott e-mail címén értesíti Telekom a Megrendelőt.

Telepítéssel járó szolgáltatás megrendelés esetén a Szolgáltató szerződött partnere adja át a megrendelt szolgáltatás igénybevételéhez szükséges szolgáltatói tulajdonú eszközt Megrendelő részére, ebben az esetben az átadás -átvétel igazolása a szolgáltatás létesítésének megtörténtét igazoló munkalap aláírásával történik meg.

Szállítási és fizetési feltételek

A szállítási és fizetési feltételekre vonatkozó aktuális információk a Telekom honlapján, ide kattintva érhetőek el.

A Megrendelőt az online vásárlás során megillető elállási- és felmondási jog, termék visszaküldése

5.1. Az elállási jog gyakorlásának módja

A Megrendelőt az online megrendelés esetén megilleti a jog, hogy a szerződéskötéstől/ a megrendelt termék átvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elálljon, vagy ha a szolgáltatás igénybevételét már megkezdte, azt 14 napon belül felmondja. Megrendelő az elállási vagy felmondási jogát

  • termék adásvétele esetén a termék kézhezvételének napjától,
  • szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés megkötésének napjától

gyakorolhatja, az elállási nyilatkozatnak a Telekom részére történő elküldésével.

Termék vásárlása esetén a nyilatkozatot és a visszaküldéssel kapcsolatos teendőket a visszáru nyomtatvány tartalmazza, mely ide kattintva érhető el.

A nyomtatvány kinyomtatása, kitöltése és beküldése a termékkel együtt kötelező.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Megrendelő nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi.

5.2. Termék visszaküldése

Elállás, felmondás esetén a Megrendelő köteles az átvett terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállási szándék/ felmondás közlésétől számított 14 napon belül hiánytalanul visszaküldeni Telekom részére.

A termék visszaküldésével kapcsolatos többletköltségeket a Megrendelő viseli.

A vitás esetek elkerülése végett a visszaküldött árukat tartalmazó csomag felbontásáról a Szolgáltató videofelvételt készít.

5.3. A termék vételárának visszatérítése

Szolgáltató a termék visszaérkezésétől számított 30 napon belül visszatéríti a megrendelt termék vételárát, kivéve a szállítás során felmerült többletköltségeket. Nem kerül visszatérítésre az igénybevett szolgáltatás díja. Szolgáltató a visszatérítés során kizárólag ugyanarra a bankkártyára téríti vissza az összeget, amelyről a Megrendelés során a Megrendelő részéről történő kifizetés megtörtént.

Mindaddig, amíg a Megrendelő a terméket nem szolgáltatta vissza vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte, Szolgáltató jogosult a visszatérítendő összeget visszatartani.

Szolgáltató jogosult a nem rendeltetésszerű használatból eredő értékcsökkenés megtérítését követelni.

Előfizetői szerződés 14 napon belüli felmondása esetén a felek egymással elszámolnak. Szolgáltató követelheti a felmondásig terjedő időszakra járó arányos havidíjat, valamint a felhasznált forgalom díját, illetve az egyéb szolgáltatások ellenértékét.