Alapvető
rendelkezések, a Telekom Online shop Szerződési Feltételek alapfogalmai
1.1. Szolgáltató adatai
- Szolgáltató neve: Magyar Telekom Nyrt. (továbbiakban Telekom)
- Szolgáltató székhelye: 1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 36.
- Cégjegyzékszáma: CG 01-10-041928
- Szolgáltató telefonszáma: 1414
- Adóigazgatási azonosítószám: 10773381-2-44
- Bankszámlaszám: CIB 10700024-04107604-52000001
- Csomagküldő kereskedői tevékenység nyilvántartási száma: C / 002 248 / 2003
- E-mail: Írjon nekünk!
- Internet: www.telekom.hu
-
Szolgáltató ügyfélszolgálatának telefonszáma: 1414 ; + 36 1 265 9210
1.2. Megrendelő
Az a természetes vagy jogi személy, aki a Telekom online shopban
terméket, szolgáltatást rendel meg.
1.3. Előfizető
Az a természetes vagy jogi személy, aki a Telekom online shopban
megrendelt termékkel vagy szolgáltatással összefüggően a Szolgáltatóval
előfizetői szerződést köt.
1.4.
Termékek és Szolgáltatások: a Telekom honlapján a megrendelés időpontjában elérhető és
online megrendelhető eszközök és szolgáltatások. Az online shopban kiskereskedelmi értékesítés zajlik. A
Telekom fenntartja a jogot, hogy a megrendelésben szereplő termékek
mennyiségéből kevesebb mennyiségben vagy ne
teljesítse a megrendelést, ha a megrendelt termékek mennyisége
meghaladja a normál háztartásban használatos mennyiséget.
1.5. Előzetes
tájékoztatás
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet szerinti előzetes tájékoztatási kötelezettségének Telekom a
jelen online shop szerződési feltételekben és a Telekom Általános Szerződési
Feltételeiben foglaltakkal tesz eleget.
1.6. Megrendelés
A Telekom online shop-ban a kiválasztott Termékek és Szolgáltatások Megrendelő általi kosárba helyezése, majd az erre, a Telekom online shopban rendszeresített felületen való megvásárlása. Amennyiben az online shop felületen megkezdett rendeléssel létrehozott Telekom kosárral a megrendelés véglegesítésére és feladására nem az online shop-ban, hanem személyesen üzletben, vagy a telefonos ügyfélszolgálaton kerül sor, a megrendelés nem minősül online megrendelésnek.
1.7. Szerződéskötés
A megrendelt Termékekkel és Szolgáltatásokkal összefüggő, azok átvételekor történő előfizetői szerződés megkötése. Nem azonos a Megrendelés feladásával.
1.8. Telekom kosár
A Megrendelési folyamatban a Megrendelő által üzletben személyesen, telefonos ügyfélszolgálaton, vagy online létrehozott elektronikus kosár, melybe termékeket és szolgáltatásokat helyezhet el a Megrendelési folyamatban. A kosár tartalmát Telekom 30 napig tartja fenn, ez azonban nem jelenti a kosárba helyezett termék foglalását.
1.9. Szállító partnerek és átvételi helyek
A Magyar Telekom Nyrt. szerződött partnerei (Szállító partnerek), akik a megrendelt termékek kiszállítását, átadását végzik Megrendelő részére. A szállító partnerekre és átvételi helyekre vonatkozó aktuális információk a Telekom honlapján, ide kattintva érhetőek el.
A
Szállító partnerek és az átvételi helyek üzemeltetői tevékenységüket a
Telekommal kötött szerződés alapján végzik. A Telekom által részükre
kiszállításra átadott terméke(ke)t eljuttatják a Megrendelő által megadott
címre vagy átvételi pontra, mely kizárólag
magyarországi cím (Megrendelő címe), vagy átvételi hely lehet.
A
Telekom Online Shop Szerződési Feltételek hatálya, módosítása
Szolgáltató az online shopban elérhető termékeket
kizárólag Magyarországon forgalmazza. Magyar Telekom Nyrt. fenntartja a jogot,
hogy az online shop Szerződési Feltételeket részben vagy egészben bármikor
módosíthatja. Az online shop Szerződési Feltételek és annak mindenkori
módosítása a közzétételkor lép hatályba. A Telekom Online Shop Szerződési
Feltételek mindaddig hatályban maradnak, amíg a Telekom az Online Shop
szolgáltatást biztosítja.
Megrendelés a Telekom Online Shopban (továbbiakban online shop)
3.1. Megrendelés
feladása a Telekom online shopban
Telekom előfizető az online shop-ban a Telekom Fiókon
keresztüli azonosítást követő belépéssel, míg nem Telekom előfizető Telekom
Fiók belépés nélkül adhat fel Megrendelést. Megrendelő a Megrendelés
véglegesítésével a jelen online shop szerződési feltételeket elfogadja. A
Megrendelés véglegesítése után a Megrendelés elektronikusan már nem törölhető, de lehetőség van a Szolgáltató telefonos
ügyfélszolgálatán a Megrendelés törlésének kérésére, amennyiben a teljesítés
még nem kezdődött meg.
3.2. A Telekom online shop
Szerződési Feltételek elfogadása a Megrendelés feladásával
Megrendelő a Megrendelés véglegesítésével az online shop
Szerződési Feltételeket elfogadja, a megrendelés csak ezt követően
véglegesíthető. Amennyiben Megrendelő
megrendelését a Telekom Fiókba belépve adta le, és az utolsó belépés óta eltelt
idő alatt az Online Shop Szerződési Feltételek módosultak, a Megrendelő a
változásokról az online shop felületére történő belépéskor értesülhet.
3.3. Megrendelés átvétele
A Megrendelés átvételére Megrendelő választása alapján
házhozszállítással vagy átvételi pontra történő kiszállítással van lehetőség.
A szállító partner a megrendelt terméket
az átvevő személy személyazonosságának igazolását követően adja át. Nem
természetes személy esetén az átvevő személy személyazonossága mellett a
képviseleti jogosultság igazolása is szükséges az átvételhez.
Megrendelő az átadás-átvétel igazolására
vonatkozó e-bizonylatot a szállító partnernél lévő PC aláíró pad/tablet -en írja alá.
3.4. Előfizetői szerződéskötéssel járó megrendelések
Előfizetői szerződéskötéssel járó
megrendelés esetén az átvételre kizárólag az Előfizető jogosult. A megrendelés
átvételének igazolására vonatkozó bizonylat aláírása előfizetői
szerződéskötéssel is járó Megrendelés esetén egyúttal a Megrendelőnek előzetesen
a Megrendelő részére a Telekom Fiókba elektronikusan megküldött szerződéses
dokumentumok aláírását is jelenti.
Amennyiben a Megrendelő a megrendelés
feladásakor még nem Telekom előfizető, úgy a Megrendelés véglegesítésével
automatikusan létrehozásra kerül részére az a Telekom Fiók, melybe a Telekom
Fiók felhasználási feltételek szerinti azonosítóival belépve a Megrendeléshez
kapcsolódó elektronikus dokumentumok (pl. számla, jótállási jegy, stb.)
elérhetővé válnak számára, a Telekom Fiók létrehozásáról az általa megadott
elérhetőségen értesítést kap.
Amennyiben termék megrendelése mellett
vagy önállóan szolgáltatás megrendelése is történt, abban az esetben az egyedi
előfizetői szerződés a megrendelésnek a házhozszállítás során a Szállító partner általi teljesítésével
jön létre, üzlethelyiségen kívül jelenlévők között, az átvevő Előfizető
személyének, képviseleti jogosultságának azonosításával egy időben. A
Megrendeléshez kapcsolódó dokumentumok (szerződés, számla, jótállási jegy,
stb.) ebben az esetben is elektronikusan, az előfizető Telekom Fiókjába
kerülnek feltöltésre, a dokumentumok elérhetővé válásáról a Megrendelés során
megadott e-mail címén értesíti Telekom a Megrendelőt.
Telepítéssel járó szolgáltatás
megrendelés esetén a Szolgáltató szerződött partnere adja át a megrendelt
szolgáltatás igénybevételéhez szükséges szolgáltatói tulajdonú eszközt
Megrendelő részére, ebben az esetben az átadás -átvétel igazolása a szolgáltatás
létesítésének megtörténtét igazoló munkalap aláírásával történik meg.
Szállítási
és fizetési feltételek
A szállítási és fizetési feltételekre vonatkozó aktuális információk a Telekom honlapján, ide kattintva érhetőek el.
A Megrendelőt az online vásárlás során megillető elállási- és felmondási jog, termék visszaküldése
5.1. Az
elállási jog gyakorlásának módja
A Megrendelőt az online megrendelés esetén megilleti a jog, hogy
a szerződéskötéstől/ a megrendelt termék átvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül
elálljon, vagy ha a szolgáltatás igénybevételét már megkezdte, azt 14 napon
belül felmondja. Megrendelő az elállási vagy felmondási jogát
- termék adásvétele esetén a termék kézhezvételének napjától,
- szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés megkötésének napjától
gyakorolhatja, az elállási nyilatkozatnak a Telekom részére
történő elküldésével.
Termék vásárlása esetén a nyilatkozatot és a
visszaküldéssel kapcsolatos teendőket a visszáru nyomtatvány tartalmazza, mely
ide kattintva érhető el.
A nyomtatvány kinyomtatása, kitöltése és beküldése a termékkel
együtt kötelező.
Írásban történő elállás
esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Megrendelő
nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi.
5.2. Termék visszaküldése
Elállás, felmondás esetén a Megrendelő köteles az átvett terméket haladéktalanul, de legkésőbb az
elállási szándék/ felmondás közlésétől számított 14 napon belül hiánytalanul visszaküldeni Telekom részére.
A termék visszaküldésével
kapcsolatos többletköltségeket a Megrendelő viseli.
A vitás esetek elkerülése végett a visszaküldött árukat
tartalmazó csomag felbontásáról a
Szolgáltató videofelvételt készít.
5.3. A
termék vételárának visszatérítése
Szolgáltató a termék visszaérkezésétől számított 30 napon belül visszatéríti a megrendelt
termék vételárát, kivéve a szállítás során felmerült többletköltségeket.
Nem kerül visszatérítésre az igénybevett szolgáltatás díja. Szolgáltató a
visszatérítés során kizárólag ugyanarra
a bankkártyára téríti vissza az összeget, amelyről a Megrendelés során a
Megrendelő részéről történő kifizetés megtörtént.
Mindaddig, amíg a
Megrendelő a terméket nem szolgáltatta vissza vagy kétséget kizáróan nem
igazolta, hogy azt visszaküldte, Szolgáltató jogosult a visszatérítendő
összeget visszatartani.
Szolgáltató jogosult a nem
rendeltetésszerű használatból eredő értékcsökkenés megtérítését követelni.
Előfizetői szerződés 14 napon belüli felmondása esetén a felek
egymással elszámolnak. Szolgáltató
követelheti a felmondásig terjedő időszakra járó arányos havidíjat, valamint a felhasznált forgalom díját, illetve
az egyéb szolgáltatások ellenértékét.