Sajtóközlemények
A Magyar Telekom segítséget nyújt a vörösiszap károsultjainak
Budapest, 2010. október 27. 11:30
A Magyar Telekom elsősorban telekommunikációs szolgáltatásaival és
eszközeivel segíti a Veszprém megyei vörösiszap-katasztrófa által sújtott
településeket és lakosokat. A károsult családok gyermekeinek pedig budapesti
színházlátogatást és városnézést szerveznek.
A Magyar Telekom vezetését és munkatársait mélyen megrendítette az október 4-én
bekövetkezett tragikus vörösiszapömlés. Különösen fontosnak érzi a vállalat,
hogy mielőbb segítsen a károsultaknak, ahogyan a tavaszi Borsod megyei árvízi
katasztrófa és újjáépítés idején is tette. A rendelkezésünkre álló
lehetőségekhez, valamint telekommunikációs és informatikai eszközökhöz mérten
társaságunk is kiveszi részét a kialakult helyzet megoldásából, az érintettek
támogatásából. A felajánlott segítség részben már eljutott a rászorulókhoz az
önkormányzatokon keresztül.
A Magyar Telekom Vállalati Szolgáltatások
Üzletága (T-Systems) olyan támogató csomagot állított össze, amely hatékony
segítséget nyújthat a kárelhárítást végző szakembereknek, és a károsult családok
számára elviselhetőbbé teszi ezt a különösen nehéz időszakot.
Kolontár
község önkormányzata, valamint az ajkai polgári védelem részére mobiltelefonokat
és mobilinternetezési lehetőséggel ellátott notebookokat adtunk át
kapcsolattartás és ügyintézés céljából. Az internet- és telefonszolgáltatásokat
3 hónapos időtartamra költségtérítés nélkül biztosítjuk. Az otthonukból
kitelepített családoknak T-Mobile Domino csomagokat ajándékoztunk, hogy
mobiltelefonon tarthassák a kapcsolatot szeretteikkel, illetve az otthonukról
információkkal rendelkező hatóságokkal.
A kommunikációs segítségnyújtás
mellett további felajánlásokat is tett az üzletág a károsult családok javára.
Gyermekeik - akiknek utaztatását és ellátását is vállalta a társaság - a KFKI
Kamarabalett Bogármese című előadását tekinthetik meg a Thália Színházban,
valamint budapesti városnézésen vesznek majd részt. A nélkülözőknek
felajánlottuk továbbá, hogy a Magyar Telekom üdülőinek bútoraival rendezzük be
lakóhelyiségeiket, szereljük fel konyháikat.
A piacvezető hazai
mobilmárka, a T-Mobile mobiltelefon-készülékeket és féléves ingyenes
szolgáltatást biztosított a Szabad Rádiók Magyarországi Szervezetének, amely a
vörösiszap-katasztrófa másnapján elhatározta, hogy több mint 30 rádióadó
együttműködésével időszakos rádióadást indít a térségben, elsősorban a helyi
lakosság közvetlen, gyors és megbízható tájékoztatására.
A T-Mobile a
lakosság tájékoztatásában is szerepet vállalt azzal, hogy teljes ügyfélkörének
sms-t küldött a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által alapított Magyar Kármentő
Alap létrejöttéről és az adománygyűjtő számlaszámról.
A Magyar Telekom a
társszolgáltatókkal összefogásban a katasztrófa után azonnal elindította és
működteti a 1749-es segélyvonalat, amely a Magyar Vöröskereszt közreműködésével
gyűjt lakossági adományokat a katasztrófa károsultjainak oly módon, hogy a
szolgáltatás költségeit átvállalja. A T-Home és a T-Mobile emellett az 1752-es
nemzeti segélyvonal működtetésében is szerepet vállalt.
A vezető hazai
telekommunikációs szolgáltató a Kiegészített Egyéni Adományok program keretében
a munkatársai által felajánlott összegeket - ahogyan az árvízkárosultak esetében
is történt - kiegészíti, majd a Magyar Vöröskereszt segítségével eljuttatja a
károsultakhoz.