Sajtóközlemények
T-City: megnyílt a "Jövő Áruháza"
T-City: megnyílt a "Jövő Áruháza"
Budapest, 2010. június 7. 13:00
A T-City legújabb fejlesztése: Szolnokon megnyílt a "Jövő Áruháza", azaz a vásárlást megkönnyítő, gyorsabbá tevő infokommunikációs megoldásokkal felszerelt üzlet. A projekt a Magyar Telekom és Szolnok városa által egy évvel ezelőtt indított intelligens városprogram része. A T-City a szolnokiak számára biztosítja a Magyar Telekom új termékeinek és szolgáltatásainak elérését; ezen kívül a város lakói és vállalkozásai tesztelhetik a legújabb, jövőbe mutató, piacon még nem lévő fejlesztéseket és segíthetik ezek tökéletesítését tapasztalataikkal, javaslataikkal.
A "Jövő Áruháza" megoldásait a Szolnokon található Szandaszőlősi Coop Szuper üzletben állították üzembe az együttműködő partnerek, a Magyar Telekom, a Coop Hungary, a Coop Szolnok, a Bizerba, a Laurel, a KFKI és az Origo szakemberei. A kezdeményezés koncepciója, hogy olyan üzleti megoldást hozzanak létre, amelyben a XXI. századi infokommunikációs eszközök és alkalmazások használatával valódi élménnyé tehető a vásárlás. Ezek a szolgáltatások nem csak segítenek a termékek közötti eligazodásban, hanem szórakoztatóak is.
Szolnok megyei jogú város polgármestere, Szalay Ferenc a "Jövő Áruházának" indulása kapcsán elmondta: "Egy fejlődő város számára a T-City projekt ideális lehetőség arra, hogy megmutassa a benne rejlő innovatív lehetőségeket. Szolnokon számos olyan lehetőséggel gazdagodtunk, melyek hasznosak egy szolgáltató város számára. Reményeink szerint a közösen tesztelt technikai és szolgáltatási újdonságoknak köszönhetően a város újabb területeken tudja segíteni a szolnoki polgárok hétköznapjait. A jövő áruháza legtöbbünk számára egy olyan különlegesség, melyben nem csupán a vásárlás könnyebbségét látjuk, hanem egy érdekes szórakozást is. Bízom abban, hogy az itteni tapasztalatoknak köszönhetően országszerte egyre több helyen tapasztalhatják a legmodernebb technológia előnyeit a vásárlók."
Pataki Róbert, a Magyar Telekom stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese kifejtette: "A Magyar Telekom elkötelezett az innováció mellett, ennek egyik eredménye a T-City, Magyarország első intelligens városa. Az elmúlt egy évben megvalósított e-oktatás, social média, e-health és a lakosság biztonságát növelő szolgáltatás-tesztek után kiemelt jelentőségűnek ítélem a most induló komplex megoldásokat kínáló Jövő Áruházát. Reméljük, hogy ez az egyedülálló kezdeményezés minél több embert vonz majd a T-City-be!"
Murányi László, a Coop vezérigazgatója hangsúlyozta: "Büszke vagyok arra, hogy Magyarországon elsőként az általam vezetett üzletlánc mutathatja be a "Jövő Áruházát" a Magyar Telekom és Szolnok város partnereként. A Coop Gazdasági Csoport összefogással, saját erejével megannyi területen bizonyította már, hogy a változó körülmények kihívásaira sikeres válaszai vannak. A Coop-ot, mint Magyarország legrégibb üzletláncát a tradicionális értékek megőrzése mellett mindig is jellemezte a jövőbe mutató, hosszú távú stratégiai gondolkodás, amit jól példáz a Szandaszőlősi Coop Szuper áruház."
A "Jövő Áruházában" több egyedülálló innovatív szolgáltatás is elérhetővé vált - ilyen például az Origo által biztosított Bluetooth totem (oszlop), melynek segítségével a vásárló megismerheti a legfrissebb híreket, akciókat. Ezeket az információkat az ügyfél megkaphatja a mobiljára, csak annyi szükséges, hogy a bluetooth kapcsolat aktív legyen. A "Jövő Áruházában" számos olyan fejlesztés található, amely megkönnyíti a vásárlást. Például a Laurel által szállított digitális polccímke a termék árán kívül számos más információt is megjelenít, többek közt a termékösszetevőket vagy a származási országot is, így segít a vásárlóknak választani. A Bizerba intelligens mérlegei segítségével a vásárlók ételkészítési ötleteket, tanácsokat kaphatnak a mérlegre helyezett termékekkel kapcsolatban.
Ahhoz, hogy a vásárlás igazi élmény legyen, a "Jövő Áruháza" projekt keretében a vevő Borajánló és Recept kioszkokkal is találkozhat.
A "Jövő Áruházában" lehetőség van exkluzív akciók, kedvezmények igénybevételére a Mobil Kuponok használatával. A Mobil Kuponokat a már bemutatott Bluetooth totemről tölthető le a vásárló, beváltása az intelligens kasszáknál történik - ahol a pénztáros egyszerűen leolvassa a kupont a telefon kijelzőjéről. Ezen felül lehetőség van MobilFizetésre is, amellyel a vevő egyszerűen és biztonságosan, mobiltelefonja segítségével fizethet a pénztárnál.
Kiegészítő szolgáltatásként a "Jövő Áruháza" egész területén, az üzlet plazma tévéin a vevő tájékozódhat a boltban futó akciókról, megismerheti a "Jövő Áruháza" fejlesztéseit, és egyéb hasznos tartalmakkal is találkozhat.
A T-City a Magyar Telekom és Szolnok megyei jogú város közös, több éves fejlesztési és innovációs programja, amelyet a legkorszerűbb távközlési, infokommunikációs és tartalomszolgáltatások nyújtása és kipróbálása céljával 2009 májusában indítottak. A programban a "Jövő Áruháza" nem az első innovatív kezdeményezés Szolnok-Szandaszőlős városrészének lakosai számára. A hosszútávú fejlesztési és innovációs programban a város lakosai, vállalatai és intézményei elsők közt ismerhették meg és próbálhatták ki az Otthonőrző rendszert, az egészségügyi vészhelyzetek esetén bevethető Pánikgombot, IP kamerás közvetítő rendszeren keresztül nézhetik a város sportcsarnokának rendezvényeit és sportközvetítéseit, valamint Szandaszőlősi Általános Iskolába telepített intelligens beléptető rendszer segítségével a szülők értesülhetnek arról, hogy mikor érkezik, illetve távozik gyermekük az iskolából. A városban a Magyar Telekom kiemelt figyelmet fordít a lakosság infokommunikációs képzésére, oktatására T-City Kids iskolai szakkörök és nyilvános Internetakadémia formájában. A programról bővebb információ a t-city.hu weboldalon található.
A Magyar Telekomról
A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója, amely a telekommunikációs és infokommunikációs (ICT) szolgáltatások
teljes skáláját nyújtja, beleértve a vezetékes és mobil telefonos, az adatátviteli és nem hangalapú, valamint az informatikai
és rendszerintegrációs szolgáltatásokat. Üzleti tevékenységét két üzletágán keresztül látja el: Lakossági szolgáltatások (az
otthonokhoz kapcsolódó T-Home és a mobil kommunikációs T-Mobile márka); Vállalati szolgáltatások (T-Systems márka). A Magyar
Telekom többségi tulajdonosa a Makedonski Telekomnak, Macedónia legnagyobb vezetékes és mobilszolgáltatójának, és többségi
részesedéssel rendelkezik a Crnogorski Telekomban, Montenegró legnagyobb távközlési szolgáltatójában. A Magyar Telekom többségi
tulajdonosa (59,21%) a MagyarCom Holding GmbH, amely a Deutsche Telekom AG kizárólagos tulajdona. További információk a
www.telekom.hu weboldalon találhatók.