Sajtóközlemények
Mindentudás Egyeteme - megújult formában, új tartalommal
Mindentudás Egyeteme - megújult formában, új tartalommal
Budapest, 2010. április 15. 13:00
Szeptembertől új formában jelentkezik a nagysikerű előadás- és televíziós sorozat a Magyar Tudományos Akadémia és a Magyar Telekom együttműködésével. A "Mindentudás Egyeteme 2.0" műsoraiban a tudományos igényesség a legkorszerűbb technikával ötvöződik. A folytatást a Magyar Tudományos Akadémia és a Magyar Telekom által létrehozott Mindentudás Egyeteme Nonprofit Kft. és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség között aláírt megállapodás teszi lehetővé a Norvég Alapból elnyert mintegy 800 millió forintos pályázati forrás felhasználásával..
A tervek szerint 48 adásból álló műsorsorozat 16 tudományterületet mutat be, amelyeket Magyarország kiemelkedő tudósai, a program Szakmai Tanácsadó Testületének tagjai választottak ki a Mindentudás Egyeteme Kft. szakmai vezetőinek közreműködésével. Az előadássorozat témái szorosan kapcsolódnak a világszínvonalú kutatási és technológiai-fejlesztési eredményekhez, és a bemutatandó eredmények közvetlen hatást gyakorolnak a társadalom tagjainak mindennapi életére is.
Az új elgondolások szerint egy-egy témáról három - egymással összefüggő - részből álló televíziós adás készül. A korábban is nagy érdeklődéssel kísért egyetemi előadás jellegű részt követően egy-egy téma felkért szakértői kerekasztal-beszélgetésen vitatják meg az előadásokban felvetett szakmai kérdéseket és azok társadalmi vonatkozásait. A kutatási eredmények gyakorlati hasznosításáról pedig dokumentumfilm-szerű műsorban tájékozódhat a nagyközönség. A hét hónapon át tartó műsorfolyamot kéthetes sugárzási ciklusokban követhetik a nézők a Duna Televízión. Az adások időpontjáról plakátokról, tájékoztató kiadványokból, televíziós előzetesekből és a program honlapjáról ( www.mindentudas.hu) értesülhetnek az érdeklődők. A programok egy részét vidéki egyetemi városokban rögzítik, így több nemzetközi hírnevet szerzett tudományos műhely is bemutatkozik a Mindentudás Egyeteme új sorozatában.
Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke a program újraindítása alkalmából hangsúlyozta: "A tudomány ma sokkal nagyobb mértékben járul hozzá mindennapi életünk jobbá tételéhez, termékek és szolgáltatások előállításához, mint bármikor a történelem folyamán. Ezért kiemelkedő a jelentősége annak, hogy a tudomány eredményeit közérthető formában tegyük elérhetővé a közvélemény számára. Megkeressük azokat a kutatókat, akik hajlandók kilépni a laboratóriumi világból, mert szükség van a nyilvánosságra és publicitásra, ahol bemutathatjuk, hogy azokat az embereket, akik a tudományban jelentős eredményt érnek el, megbecsülik, elismerik. Magyarországon a középiskolai természettudományos oktatás színvonalának emelése a legfontosabb feladatok egyike, amelyet a közösségnek együttes erőfeszítéssel kell megoldania. Az MTA közfeladatából adódóan is hozzájárul ahhoz, hogy minél több magyar érettségiző rendelkezzen alapvető természettudományos ismeretekkel, és ebben segítsük a tanáraikat is."
Pálinkás József úgy véli, hogy a Mindentudás Egyeteme 2.0 a szellemi eredmények hiteles közvetítője lesz, és egyben jó példa arra is, hogy a tudomány, ha igényes kommunikáció közvetíti, mindenki érdeklődését felkeltheti. A program három pillére lehetővé teszi, hogy a nézők továbbgondolják a kutatások és felfedezések mindennapi emberi életre gyakorolt hatásait, a gazdasági vonatkozásoktól az etikai kérdésekig. "A Mindentudás Egyeteme 2.0 remélhetően közel hozza az emberekhez a tudományt, a kutatási eredményeket."
Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója elmondta: "A Mindentudás Egyeteme jól illeszkedik a Magyar
Telekom társadalmi szerepvállalási stratégiájába. A társadalmi szerepvállalásban is élenjáró és példamutató vállalatként feladatunknak
tekintjük a társadalom általános szemléletformálását is, egyebek mellett az oktatás és a tudományos ismeretterjesztés támogatásával.
A digitális szakadék felszámolásában tett erőfeszítéseinkkel az ország versenyképességének fokozását is elősegítjük. A tudomány
népszerűsítésével a Mindentudás Egyeteme 2.0 keretében aktívan hozzá kívánunk járulni a digitális felzárkózáshoz és a társadalmi
esélyegyenlőség erősítéséhez is. Ezért a Magyar Telekom elkötelezte magát, hogy mindenki számára hozzáférhetővé tegye a tudomány
eredményeit, az általunk bevezetett multiplatformos tartalomszolgáltatás segítségével. Az ország vezető infokommunikációs
szolgáltatójaként így tudjuk biztosítani az ismeretek, a tudás és az élmények megosztását bármikor és bárhol. A magyar tudomány
legjobbjai által fémjelzett tartalmak és ismeretek a Mindentudás Egyeteme 2.0 keretében televízión, interneten és mobiltelefonon
egyaránt elérhetők lesznek, és azokat mindhárom képernyőn keresztül interaktívvá is tesszük."
A sorozathoz kapcsolódóan megújul a Mindentudás Egyeteme honlapja is, ahol a legkorszerűbb kommunikációs eszközök és formák
közvetítik a 21. század tudományát. Nemcsak az előadások és az azokat kiegészítő háttér-információk jelennek meg és tölthetők
le szeptembertől, de az új portál nagyobb mértékű interaktivitást tesz majd lehetővé - hozzájárulva a legkiválóbb kutatók,
tanárok és a nagyközönség közötti párbeszédhez. A Mindentudás Egyeteme 2.0 adásait interneten hozzáférhető elektronikus tananyag
egészíti ki, amely nélkülözhetetlen segítség lehet középiskolai tanárok, diákok, felvételizők számára.
Az előadásokat az érdeklődők továbbra is ingyen látogathatják, amennyiben a www.mindentudas.hu internetes oldalon előzetesen jelentkeznek.
Magyar Telekomról
A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója, amely a telekommunikációs és infokommunikációs (ICT) szolgáltatások
teljes skáláját nyújtja, beleértve a vezetékes és mobil telefonos, az adatátviteli és nem hangalapú, valamint az informatikai
és rendszerintegrációs szolgáltatásokat. Üzleti tevékenységét két üzletágán keresztül látja el: Lakossági szolgáltatások (az
otthonokhoz kapcsolódó T-Home és a mobil kommunikációs T-Mobile márka); Vállalati szolgáltatások (T-Systems márka). A Magyar
Telekom többségi tulajdonosa a Makedonski Telekomnak, Macedónia legnagyobb vezetékes és mobilszolgáltatójának, és többségi
részesedéssel rendelkezik a Crnogorski Telekomban, Montenegró legnagyobb távközlési szolgáltatójában. A Magyar Telekom többségi
tulajdonosa (59,21%) a MagyarCom Holding GmbH, amely a Deutsche Telekom AG kizárólagos tulajdona. További információk a
www.telekom.hu weboldalon találhatók.