Sajtóközlemények
A Kék Pont Alapítvány drogprevenciós egészségfejlesztő programmal nyert a Magyar Telekom pályázatán
Budapest, 2009. szeptember 30. 12:30
A Kék Pont Drogkonzultációs Központ és Drogambulancia Alapítvány lett a győztese a Magyar Telekom civil szervezetek részére
kiírt stratégiai partnerségi pályázatának. A Kék Pont Alapítvány a Magyar Telekom Hozzáad program kuratóriumának döntése nyomán
országos egészségfejlesztő programot és közösségi weboldalt, virtuális kannábisz ambulanciát és digitális felzárkóztató programot
valósíthat meg a következő három évben. A stratégiai partnerség három évre szóló, évi 10 milliós támogatást jelent, amely
a nyertes program céljainak megvalósítására szolgál.
A kuratórium döntése értelmében a Magyar Telekom újra meghirdeti a pályázatot.
A Kék Pont Alapítvány egészségfejlesztés és megelőzés kategóriában benyújtott "Tulajdon tudatunk" elnevezésű pályázata három szintű, komplex megelőző és egészségfejlesztő programtervet tartalmaz, három célcsoportra kidolgozva.
A nyertes programcsomagban szerepel az EgészségIskola című, középiskolásoknak szóló, iskolán kívüli holisztikus egészségfejlesztő
program továbbfejlesztése és vidéki változatának beindítása.
Az EgészségIskola olyan egynapos alternatív egészségnap, amelynek alapértékei a tudatosság, hasznosság és mértékletesség,
célja pedig a serdülők alkalmazkodási készségének javítása és közösségi aktivitásaik motiválása. Kiegészítésként a Kék Pont
egy közösségi weboldal kidolgozását is tervezi, amelyen a legjobb középiskolai egészségfejlesztő gyakorlatok is bemutathatók.
A program másik célcsoportját a több tízezer főre becsült problémás kannabisz használók képezik. A nemzetközi gyakorlatban
ismert virtuális kannábisz ambulancia hazai adaptációja kapcsolatfelvételi lehetőséget jelenthet az információt vagy segítségnyújtást
kérő, de az ellátórendszerben egyelőre személyes megjelenést nem vállaló érintetteknek.
A pályázati program harmadik, legveszélyeztetettebb célcsoportja a Kék Pont Budapest 8. kerületi "Kontakt Café" ártalomcsökkentő
programjának halmozottan hátrányos helyzetű résztvevőiből áll, akiknek digitális felzárkóztatása hozzájárulhat az információs
szakadék felszámolásához és társadalmi reintegrációjukhoz.
A Magyar Telekom kuratóriumának döntése alapján megvalósuló hároméves program új korszakot nyithat a drogjelenség társadalmi megítélésében és kezelésében. A civil szervezettel létrehozott stratégiai partnerség pedig egy újabb, a fiatal nemzedékek szempontjából megkerülhetetlen területre terjeszti ki a Magyar Telekom és az egész versenyszféra társadalmi szerepvállalási tevékenyégét.
A Magyar Telekom 2009 júliusában írt ki pályázatot kiemelten közhasznú és közhasznú társadalmi szervezetek (alapítványok, egyesületek) részére, amelynek nyerteseivel tartós adományozási megállapodást köt, hároméves stratégiai partnerség keretében. A stratégiai partneri viszony három éven keresztül biztos pénzügyi alapot nyújt a pályázaton nyertes civil szervezet programjainak megvalósításához, és erősítheti a Magyar Telekom vezető pozícióját a társadalmi szerepvállalás és fenntarthatóság terén, valamint az innováció, az ismeretterjesztés és az egészségügy támogatásában.
A pályázati lehetőség három területre terjedt ki:
1. Fenntarthatóság, azon belül kiemelten a digitális felzárkóztatás, valamint a felnövekvő nemzedék szemléletformálása a fenntartható fejlődés
elvei mentén.
2. Tudományos ismeretterjesztés, olyan kezdeményezések, amelyek a mindennapi tudományt, az alkalmazott technológiákat, valamint napjaink innovatív tudományos
felfedezéseit közérthető módon közvetítik a lakosság felé.
3. Egészségügy, azon belül specifikusan egészségvédelem, megelőzési-prevenciós programok.
A 2009. augusztus 14-ei határidőig összesen 47 pályázat érkezett be, ami jelzi az új kezdeményezés sikerét és a feladat igényességét. A pályázatokat írásos és elektronikus formában kellett benyújtani. A beérkezett pályázatok a meghirdetett feltételek alapján előszűrésre kerültek. A 7 legjobbnak ítélt pályázatot a szervezetek prezentáció keretében mutatták be A Magyar Telekom Hozzáad program kuratóriumának.
A stratégiai partnerséget elnyerő civil szervezet köteles negyedévente beszámolót készíteni a program megvalósításának státuszára vonatkozóan (akciók, részvétel, költségek, kommunikációs aktivitás), illetve évente tételes pénzügyi elszámolást benyújtani a Magyar Telekom által adományozott összegre vonatkozóan, a transzparencia jegyében.
A kuratórium döntése értelmében a Magyar Telekom újra meghirdeti a pályázatot. A hároméves stratégiai partnerséget két további civil szervezet nyerheti el. A pályázat részletei októbertől érhetők el a https://www.telekom.hu/tarsadalom_es_kornyezet/tarsadalom/hozzaad_program oldalon.
A Magyar Telekom Magyarország vezető infokommunikációs szolgáltatójaként elkötelezett a fenntartható fejlődés elve, ezen belül a társadalmi szerepvállalás ügye iránt. A Magyar Telekom 2009 júliusában első helyezést ért el a Braun & Partners Network által közzétett regionális társadalmi szerepvállalási (CSR) listán, amely a közép- és kelet európai régió 100 legnagyobb vállalatát rangsorolja CSR teljesítményük alapján.
A Magyar Telekomról
A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója, amely a telekommunikációs és infokommunikációs (ICT) szolgáltatások
teljes skáláját nyújtja, beleértve a vezetékes és mobil telefonos, az adatátviteli és nem hangalapú, valamint az informatikai
és rendszerintegrációs szolgáltatásokat. Üzleti tevékenységét két üzletágán keresztül látja el: Lakossági szolgáltatások (az
otthonokhoz kapcsolódó T-Home és a mobil kommunikációs T-Mobile márka); Vállalati szolgáltatások (T-Systems márka). A Magyar
Telekom többségi tulajdonosa a Makedonski Telekomnak, Macedónia legnagyobb vezetékes és mobilszolgáltatójának, és többségi
részesedéssel rendelkezik a Crnogorski Telekomban, Montenegró legnagyobb távközlési szolgáltatójában. A Magyar Telekom többségi
tulajdonosa (59,21%) a MagyarCom Holding GmbH, amely a Deutsche Telekom AG kizárólagos tulajdona. További információk a
www.telekom.hu weboldalon találhatók.