Sajtóközlemények

Zöld Fesztivál lett a Fenntarthatósági Nap 2

Budapest, 2009. szeptember 28. 16:15

A Magyar Telekom és ajánlati márkái - T-Home, T-Mobile és T-Systems - által "Felelősségvállalás = Pozitív Energia" címmel megrendezett Fenntarthatósági Nap 2 elnyerte a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium "Zöld Fesztivál" kitüntető címét. Az erről szóló oklevelet a nap megnyitóján adta át dr. Kling István, a KVVM államtitkára Christopher Mattheisennek, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatójának.

A 2008 után második alkalommal megrendezett Fenntarthatóság Nap felelősségre és fenntartható életmódra ösztönző programjával a társadalmi, a gazdasági és környezetvédelmi érdekek harmonizációjának fontosságát és gyakorlati alkalmazhatóságát mutatta be, valamint a "zöld" célokat is támogatta.

A "Zöld Fesztivál" címet a kiírásban meghatározott környezettudatos alapkövetelmények és szabadon választott kritériumok teljesítésével nyerte el az esemény. A címmel járó oklevelet dr Kling István, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium államtitkára a nap megnyitóján adta át Christopher Mattheisennek, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatójának.

Ebből az alkalomból Christopher Mattheisen elmondta: " Az egyik legnagyobb hazai nagyvállalatként fokozottan felelősek vagyunk a környezetünkért, a társadalomért, amelyben élünk. Fontosnak tartjuk, hogy tevékenységeinknél és szolgáltatásainknál is szem előtt tartsuk a környezetvédelmi szempontokat, és pozitív példát mutassunk arra, hogyan tudunk a fenntartható fejlődés szellemében még gazdaságosabban működni."

Az eseményen a zöld szemléletformálásra, az autómentes utazásra és a széndioxid kiváltásra is odafigyeltek a szervezők. A látogatók komposztálható tányérokból fogyaszthatták ebédjüket, és "re:poharakból" ihatták a különféle bioszörpöket. Megvalósult a szelektív hulladékgyűjtés is. A kerékpárral érkezőknek biciklitárolókat alakítottak ki. A szakmai programokat webközvetítéssel is elérhetővé tették, hiszen így a távolságok virtuálisan leküzdhetők. Az esemény népszerűsítése és a regisztráció elsősorban online hirdetésekkel és kevés számú, újrapapírra nyomott plakáttal történt. A szervezők a kiállítók figyelmét felhívták arra is, hogy kerüljék a szórólapok terjesztését, az afterparty belépőkből befolyt összeget pedig egy alapítvány segítségével faültetésre fordítják.

A szakmai programoknak helyet adó Magyar Telekom székházban Dennis Pamlin, a WWF Svédország tanácsadójának vitaindítójával szakmai beszélgetéseket tartottak a fenntartható jövőről. Ezeken részt vettek többek között az Amnesty International Magyarország, a Társaság a Szabadságjogokért, az Energia Klub, a Transparency International szervezetek képviselői, valamint Fiar Sándor, a Delta műsorvezetője, Weyer Balázs az Origo főszerkesztője, Fabricius Gábor a Republic Advertising kreatív igazgatója és Dr. Kerekes Sándor, a Corvinus Egyetem rektor-helyettese. A nap folyamán kipróbálhatták az érdeklődők a TelePresence valósághű videókonferencia szolgáltatást Papp Istvánnal, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettesével, a T-Systems üzletág vezetőjével, Cseh László válogatott úszóval és Szántó Dávid sportriporterrel. Alternatív meghajtású autó tesztvezetésére is mód nyílt, valamint komposztálót, szélgenerátort, napkollektort és hulladékból készített kreatív tárgyakat is kiállítottak a résztvevő szervezetek.

A szakmai nap után, a Fenntarthatósági Nap 2 afterparty keretében adták át a rendezvény kapcsán meghirdetett fenntarthatósági pályázat díjait. Kategóriánként a következők lettek a nyertesek:
Zene - Belmondo, Muzsnyai Márti, Earnie&Borsa
Film - Braun László, Németh Balázs és Padányi Dániel, Q unlimited motion group, Bányay Dániel
Kép/forma - Marton Zita, Nemes Zoltán, Elter Csaba
Film live! (helyszínen készült video) - Abelovszky György
A nyertes pályaművek és a Fenntarthatósági Nap 2 további részletei elérhetők a http://www.fenntarthatonap.hu oldalon.

A díjátadások után koncertekkel folytatódott a Fenntarthatósági Nap 2. Az afterpartyn fellépett többek között a Maszkura és a Tücsökraj, valamint a Zuboly együttes.

A Magyar Telekom és leányvállalatai már az 1990-es évek óta kiemelt figyelmet fordítanak a társadalmi és környezeti problémák kezelésére, 2005 óta rendelkezik fenntarthatósági stratégiával.
A Magyar Telekom Csoport számára a fenntarthatóság, a környezet-társadalom-gazdaság hármas kapcsolati rendszerének felismerése és pozitív tevékenységgel történő erősítése hosszú távú stratégiai elv.