Sajtóközlemények

Változás az Origo Zrt. élén

Budapest, 2009. szeptember 4. 13:30

A Magyar Telekom 100%-os tulajdonában álló Origo Zrt. vezérigazgatójának, Fischer Andrásnak a munkaviszonya közös megegyezéssel megszűnik. Feladatait szeptember 5-étől megbízott vezérigazgatóként Horváth János veszi át, aki eddig a Magyar Telekom Új Üzleti Területek és Üzletfejlesztési Üzletág médiaportfolió menedzselési igazgatójaként dolgozott.

Fischer András 2006 októberében tartalomszolgáltatási igazgatóként csatlakozott a T-Online Magyarországhoz, ahol a stratégia kidolgozásával megalapozta a hosszú távú tartalomszolgáltatási üzleti tevékenységet. A T-Online anyavállalatba történt beolvadását követően 2007 októberétől a Magyar Telekom Csoport tartalomszolgáltató cégének, az Origo Zrt.-nek a vezérigazgatója lett.

Vezetése alatt dinamikus változásokra került sor a tartalomszolgáltatási területen. Kétszer is megújult és számos új alkalmazással bővült a piacvezető [origo] portál, akárcsak a portfóliójába tartozó [freemail], a Videa és a magyar internetezők legtöbbjét elérő, az utóbbi három évben látogatottságát megháromszorozó iWiW is. Az innovatív tartalmaknak és megoldásoknak (komment.hu, Női lapozó, Cotcot stb.), valamint az új üzleti márkáknak (Origo Adhouse és Adstudio) köszönhetően az [origo] portfólió továbbra is piacvezető mind a látogatószám tekintetében, mind az online hirdetési piacon. Kezdeményezésére és irányításával az Origo felkészült a belépésre egy új piacra a három képernyős, multiplatformos televíziócsatornák indításával. Fischer András számos szakmai szövetség tagjaként is erősítette az Origo és a Magyar Telekom Csoport pozícióját és presztízsét.

Az Origo Zrt. vezetésének feladatait szeptember 5-étől meghatározott időre, a vezérigazgatói munkakör végleges betöltéséig Horváth János veszi át.

Horváth János 2006 szeptemberétől értékesítési vezérigazgató-helyettesként dolgozott a T-Online Magyarországnál, ezt követően átvette a leányvállalat marketing tevékenységének irányítását is.
Aktív részese volt a Magyar Telekom új szervezeti struktúrája kialakításának, a T-Online hozzáférési üzletága integrációjának, majd az Új Üzleti Területek és Üzletfejlesztési Üzletág létrejöttének. 2008 januárjától az üzletág médiaportfolió menedzselési igazgatója lett. Feladatkörébe tartozott a tartalomszolgáltatással foglalkozó leányvállalatok tulajdonosi irányítása, valamint a társaságokban meglévő erősségek feltárása és a szinergiák kiaknázása. Az Origo megbízott vezérigazgatójaként fő céljának tekinti az online hirdetési piacvezető pozíció megerősítését.