Sajtóközlemények
Egy szervezetben a stratégia és az üzletfejlesztés a Magyar Telekomnál
Budapest, 2009. szeptember 1. 14:00
A Magyar Telekom Igazgatóságának döntése alapján 2009. szeptember 1-jei hatállyal új stratégiai és üzletfejlesztési szervezet jött létre. Az új vezérigazgató-helyettesi irányítási területhez kerülnek a korábbi Új üzleti területek és üzletfejlesztési üzletág, valamint a Csoport stratégiai igazgatóság meghatározott feladatai, és ezzel egyidejűleg a két szervezet megszűnik. Az új, integrált terület vezetője Pataki Róbert stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes.
Az átalakítás eredményeként 2009. szeptember 1-jével új szervezet jön létre a
Magyar Telekomnál, amely a korábbi Új üzleti területek és üzletfejlesztési
üzletág és a Csoport stratégiai igazgatóság eddigi tevékenységének jelentős
részét foglalja magában. Az új szervezetet Pataki Róbert stratégiai és
üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes vezeti, aki a felsővezetői testület, az
Ügyvezető Bizottság tagjaként közvetlenül az elnök-vezérigazgatónak felel.
Az új szervezet keretei között a működési hatékonyság javítása és a
Csoporton belüli szinergiák kiaknázása érdekében minden eddiginél szorosabban
kapcsolódik össze a stratégia és az üzletfejlesztés. A csoportszintű
üzletfejlesztés a vállalati stratégiára alapozza tevékenységét, amelynek során a
stratégia által meghatározott keretek között kijelöli és üzleti szempontból
feltérképezi, értékeli a potenciális piacokat, majd azokon konkrét
üzletfejlesztési projekteket indít el, és valós piaci körülmények között
teszteli a termékek piaci életképességét. Az új szervezet koncepciójának
alapvető eleme, hogy a kifejlesztett és megfelelően érett termékeket átadja a
tömeges értékesítés alapját képező, a fogyasztói szokásokat legjobban ismerő és
az eladásban profi, normál üzletmenet szerint működő üzletágaknak.
A két
integrálódott elődszervezet feladatai mellett az új irányítási területhez
tartoznak a Magyar Telekom Csoport média- és tartalomszolgáltató tagvállalatai
(Origo Zrt., M Factory Zrt., TeleData Kft., Telekom Média Holding Zrt.) és a
Kibu Innováció Nonprofit Kft., valamint a Csoport nemzetközi leányvállalatai.
Pataki Róbert stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes az
átszervezés kapcsán elmondta:
"A Magyar Telekom azzal a céllal hozott létre
néhány évvel korábban egy dedikált üzletfejlesztési csapatot, hogy feltárja
azokat a lehetőségeket és fejlődési irányokat, amelyek a Csoport számára
növekedési potenciált jelentenek. Így a tudásunkra és eszközeinkre alapozva
sikerült megvetni a lábunkat olyan új piacokon és üzleti területeken is, amelyek
nem kimondottan távközlési piacok, de bizonyos szolgáltatások kifejlesztését
követően szorosabb kapcsolatba kerülhetnek a távközléssel. A következő
időszakban, immár az új szervezeti keretek között, az üzletfejlesztési
tevékenységünk egyik legfontosabb iránya marad a média- és tartalomszolgáltatás.
Nagy hangsúlyt fektetünk új tévécsatornák indítására, és a tartalomszolgáltatás
mellett innovatív technológiai platformok bevezetésén is dolgozunk. Fontos
üzletfejlesztési irány még az energiapiaci és az egészségügyi szerepvállalásunk
is. Ezeken a területeken szeretnénk a jövőben kiemelkedő sikereket elérni olyan
üzletfejlesztési projektek révén, amelyek hosszú távon kiegyensúlyozott és
folyamatos növekedést tudnak biztosítani a Magyar Telekom Csoport számára."