Sajtóközlemények

Egy szervezetben a stratégia és az üzletfejlesztés a Magyar Telekomnál

Budapest, 2009. szeptember 1. 14:00

A Magyar Telekom Igazgatóságának döntése alapján 2009. szeptember 1-jei hatállyal új stratégiai és üzletfejlesztési szervezet jött létre. Az új vezérigazgató-helyettesi irányítási területhez kerülnek a korábbi Új üzleti területek és üzletfejlesztési üzletág, valamint a Csoport stratégiai igazgatóság meghatározott feladatai, és ezzel egyidejűleg a két szervezet megszűnik. Az új, integrált terület vezetője Pataki Róbert stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes.

Az átalakítás eredményeként 2009. szeptember 1-jével új szervezet jön létre a Magyar Telekomnál, amely a korábbi Új üzleti területek és üzletfejlesztési üzletág és a Csoport stratégiai igazgatóság eddigi tevékenységének jelentős részét foglalja magában. Az új szervezetet Pataki Róbert stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes vezeti, aki a felsővezetői testület, az Ügyvezető Bizottság tagjaként közvetlenül az elnök-vezérigazgatónak felel.

Az új szervezet keretei között a működési hatékonyság javítása és a Csoporton belüli szinergiák kiaknázása érdekében minden eddiginél szorosabban kapcsolódik össze a stratégia és az üzletfejlesztés. A csoportszintű üzletfejlesztés a vállalati stratégiára alapozza tevékenységét, amelynek során a stratégia által meghatározott keretek között kijelöli és üzleti szempontból feltérképezi, értékeli a potenciális piacokat, majd azokon konkrét üzletfejlesztési projekteket indít el, és valós piaci körülmények között teszteli a termékek piaci életképességét. Az új szervezet koncepciójának alapvető eleme, hogy a kifejlesztett és megfelelően érett termékeket átadja a tömeges értékesítés alapját képező, a fogyasztói szokásokat legjobban ismerő és az eladásban profi, normál üzletmenet szerint működő üzletágaknak.

A két integrálódott elődszervezet feladatai mellett az új irányítási területhez tartoznak a Magyar Telekom Csoport média- és tartalomszolgáltató tagvállalatai (Origo Zrt., M Factory Zrt., TeleData Kft., Telekom Média Holding Zrt.) és a Kibu Innováció Nonprofit Kft., valamint a Csoport nemzetközi leányvállalatai.

Pataki Róbert stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes az átszervezés kapcsán elmondta:
"A Magyar Telekom azzal a céllal hozott létre néhány évvel korábban egy dedikált üzletfejlesztési csapatot, hogy feltárja azokat a lehetőségeket és fejlődési irányokat, amelyek a Csoport számára növekedési potenciált jelentenek. Így a tudásunkra és eszközeinkre alapozva sikerült megvetni a lábunkat olyan új piacokon és üzleti területeken is, amelyek nem kimondottan távközlési piacok, de bizonyos szolgáltatások kifejlesztését követően szorosabb kapcsolatba kerülhetnek a távközléssel. A következő időszakban, immár az új szervezeti keretek között, az üzletfejlesztési tevékenységünk egyik legfontosabb iránya marad a média- és tartalomszolgáltatás. Nagy hangsúlyt fektetünk új tévécsatornák indítására, és a tartalomszolgáltatás mellett innovatív technológiai platformok bevezetésén is dolgozunk. Fontos üzletfejlesztési irány még az energiapiaci és az egészségügyi szerepvállalásunk is. Ezeken a területeken szeretnénk a jövőben kiemelkedő sikereket elérni olyan üzletfejlesztési projektek révén, amelyek hosszú távon kiegyensúlyozott és folyamatos növekedést tudnak biztosítani a Magyar Telekom Csoport számára."