Sajtóközlemények

Felsőoktatási dialógus a Magyar Telekom kezdeményezésére

Budapest, 2009. november 3. 16:00

Koncepcionális megközelítés, élő kapcsolatok, a vállalati és felsőoktatási szektor szempontjainak összehangolása - többek között ezek elérése érdekében rendezték meg ma Budapesten a Magyar Telekom - Magyar Felsőoktatás Dialógust, a Magyar Telekom kezdeményezésére. A rendezvényen a vállalat vezetősége és szakemberei, a legnagyobb magyar egyetemek és főiskolák, oktatási és diákszervezetek, valamint az Oktatási és Kulturális Minisztérium vezetői vettek részt. Az eseményen ismertették a Magyar Telekom felsőoktatási partnerségi stratégiáját is.

A felsőoktatás és a vállalati szféra közötti kapcsolatok megújítása és aktivizálása, valamint egy hosszú távú együttműködési stratégia kialakítása érdekében a Magyar Telekom november harmadikára Felsőoktatási Dialógust kezdeményezett. Ezen a fórumon a vállalat vezetősége és szakértői, valamint a felsőoktatási intézmények, a hozzájuk kapcsolódó oktatási szervezetek és az Oktatási és Kulturális Minisztérium vezetői párbeszédet indítottak el a lehetséges kooperációról és annak előkészítéséről.

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója az eseményen elmondta: "Mindenki régóta érzékelte már, hogy sokkal jobb eredményeket érhetnénk el, ha élő kapcsolat lenne a felsőoktatási és a vállalati szféra között. Ez nemcsak gyakorlatorientáltabb, hasznosabb tudásanyagot és ezáltal jobb elhelyezkedési esélyeket teremtene a pályakezdők számára, hanem gyümölcsöző együttműködéseket hozhatna mind az intézményi, mind a vállalati kutatás-fejlesztési tevékenységben, az innovációban. Ezenkívül jó helyre, a megfelelő formában tudnánk eljuttatni támogatásainkat, vagy éppen szakmai tanácsainkkal segíthetnénk az intézmények munkáját."

Gyakran emlegetett probléma, hogy a felsőoktatás és a vállalati szféra eltérő elvárásokat támaszt a hallgatók felé, ami miatt azok az iskolapadból kikerülve nem rendelkeznek kellő tapasztalatokkal, gyakorlati ismeretekkel. A vállalatok és a felsőoktatási intézmények közötti együttműködés a kutatás-fejlesztés és a különböző pályázatok terén is számos nehézségbe ütközik. Az elmúlt két évtizedben ezen a helyzeten nem sikerült érdemben változtatni annak ellenére, hogy valamennyi fél felismerte már az együttműködés fontosságát. Az erre irányuló próbálkozások azonban általában inkább alkalmi jelleggel, nem hosszú távú, átgondolt, és közösen kialakított stratégia mentén történnek, ezért nem is éreztetik hatásukat.

Ezen kíván változtatni a Magyar Telekom, amely az egyik legnagyobb munkaadóként folyamatosan érzékeli az ebből fakadó hátrányokat. A vállalat, elsőként az üzleti szféra vezető cégei közül, ezért is kíván élére állni a változásnak azzal, hogy párbeszédbe kezd a felsőoktatás szereplőivel. A Felsőoktatási Dialóguson a hazai felsőoktatási élet meghatározó intézményei és vezetői vettek részt, ezzel is jelezve, hogy kölcsönösen nyitottak a párbeszédre és az együttműködésre.

A nemzetközi tapasztalatok is azt mutatják, hogy a partnerségi kapcsolatokból kialakuló közös projektek, fejlesztések jobban célzottak, eredményesebbek lehetnek, ha a felek előtte megismerik egymás gondolkodását, hozzáállását, szükségleteit. A partnerségi kapcsolat a kölcsönös tanulásnak, a tapasztalatok megosztásának, a tanulságok egyeztetésének kiváló helyszíne.

A Felsőoktatási Dialógus céljaival valamennyi résztvevő egyetértett, és ennek alapján tovább folytatódnak majd az egyeztetések a Magyar Telekom és az egyetemek, főiskolák, a minisztérium között. A rövidtávú cél az alapvető irányelvek, pillérek meghatározása, középtávon pedig kialakulhatnak a konkrét együttműködési tervek is. A vállalat vezetőségének várakozásai szerint ez valamennyi fél számára gyümölcsöző lesz, és az ország versenyképességére is pozitívan hat majd.

A Magyar Telekomról
A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója, amely a telekommunikációs és infokommunikációs (ICT) szolgáltatások teljes skáláját nyújtja, beleértve a vezetékes és mobil telefonos, az adatátviteli és nem hangalapú, valamint az informatikai és rendszerintegrációs szolgáltatásokat. Üzleti tevékenységét két üzletágán keresztül látja el: Lakossági szolgáltatások (az otthonokhoz kapcsolódó T-Home és a mobil kommunikációs T-Mobile márka); Vállalati szolgáltatások (T-Systems márka). A Magyar Telekom többségi tulajdonosa a Makedonski Telekomnak, Macedónia legnagyobb vezetékes és mobilszolgáltatójának, és többségi részesedéssel rendelkezik a Crnogorski Telekomban, Montenegró legnagyobb távközlési szolgáltatójában. A Magyar Telekom többségi tulajdonosa (59,21%) a MagyarCom Holding GmbH, amely a Deutsche Telekom AG kizárólagos tulajdona.
További információk a www.telekom.hu weboldalon találhatók.