Sajtóközlemények
A Magyar Telekom idén is csatlakozik a Föld Órája kezdeményezéshez
Budapest, 2009. március 27. 09:32
Március 28-án ismét a Föld Órájára figyel a nagyvilág. A Magyar Telekom és ajánlati márkái, a T-Home, T-Mobile idén is csatlakozik a nemzetközi akcióhoz. Egy órára idén is elsötétülnek a vállalat nagyobb fényreklámjai, a T-Pontok és az irodaházak világításai. A Magyar Telekom azért csatlakozott a kezdeményezéshez, mert tenni kíván a klímavédelemért, és nagyságánál, jelentőségénél, valamint az infokommunikációs piacon elfoglalt vezető pozíciójánál fogva másokat is erre kíván buzdítani: "Hogy a világ egy jobb holnap legyen."
A hazai nagyvállalatok közül elsőként a Magyar Telekom csatlakozott 2008-ban a WWF nemzetközi kedeményezéséhez, amelynek keretében
egy órára elsötétült az Eiffel-torony, a Golden Gate híd, a Colosseum és a Lánchíd is. Az akció a klímaváltozás veszélyeire,
káros hatásaira szeretné felhívni az emberek figyelmét. 2009. március 28-án 20.30 és 21.30 között lekapcsolják a világítást
a világ nagyvárosainak emblematikus épületein, híres tornyokon, felhőkarcolókon és hidakon.
A Magyar Telekom 2009-ben - külön akcióként - 18, a Föld Órája idején még nyitva tartó T-Pont üzletében használt akkumulátorokért
és telefonokért cserébe energiatakarékos izzókat ad, emellett pedig praktikus, energiatakarékossági szóróanyagokat kapnak
az oda látogatók déli 12 órától egészen zárásig.
Az akció mellé állt az Origo Zrt. is. Ezen a napon elsötétült címlapokkal, energiatakarékos üzemmódban, fekete háttérrel jelennek meg piacvezető internetes oldalai, az [origo] és az iWiW. 20.30-kor indul az [origo] napi sorozata, amely egy éven át 365 környezettudatos ötlettel szolgál majd az olvasóknak. A legnagyobb hazai közösségi portálon Föld Órája 2009 néven klub alakult, ahova szívesen várják a világításukat lekapcsolók csatlakozását. Az Origo Zrt.emellett elindította "Zöld Iroda" programját is.
A Magyar Telekom szombatra "Önkéntes nap" címmel külön akciósorozatot is hirdet, amelynek keretében országszerte, Budapesten és több nagyvárosban, 14 helyszínen óvodákban, iskolákban és a Budakeszi Vadasparkban dolgoznak önkéntes munkatársaink a környezet szebbé, csinosabbá tételéért. Ennek keretében többek között fákat és virágokat ültetnek, kerítést és játszótéri játékokat festenek, és segítenek az internethálózat kiépítésében is.
A klímavédelem a Magyar Telekom fenntarthatósági stratégiájának egyik kulcseleme, így a téma nem csak egy órára merül fel a vállalat életében. Két évvel ezelőtt a Magyar Telekom klímavédelmi programot indított a munkatársak részére, ebben a figyelemfelkeltés, a probléma iránti érzékenység növelése és a párbeszéd kapja a fő hangsúlyt. A klímavédelemhez kötődő beruházások kapcsán megjelent a vállalatnál a szabadlevegős hűtéses eljárás a bázisállomásokon, a hidrogénnel működő energiacella (PEM), hőszivattyúk, és a gépjárműpark kiegészült hibrid üzemelésű személygépkocsikkal. 2005 óta menedzseli a Magyar Telekom az európai távközlési szolgáltatók szervezete, az ETNO keretében azt a WWF-fel közös kezdeményezést, amely a "Klímavédelem fénysebességen" címet viseli. Ebben az infokommunikáció klímavédelmet segítő lehetőségeit vizsgálták európai szinten, amit napjainkban az Európai Közösség is támogatni kezdett. A hazai kezdeményezések közül feltétlenül említést érdemel a 2008-ban indított "Vegyél vissza!" klímavédelmi program, amelynek egyik alapítója a Magyar Telekom.