Sajtóközlemények

A Magyar Telekom is csatlakozik a "Randevú a Földdel" kezdeményezéshez

Budapest, 2009. június 3. 14:00

A Környezetvédelmi Világnapon, június 5-én a Föld állapotára figyel a nagyvilág. A fenntartható fejlődés és a környezetvédelem fontosságára hívja fel a figyelmet Luc Besson és Yann-Arthus Betrand egyedülálló együttműködéséből született Home (Otthonunk) című film, amelyet június 5-én mutatnak be többek között a Magyar Telekom és ajánlati márkái, a T-Mobile, valamint a T-Home jóvoltából a Millenárison, a "Randevú a Földdel" rendezvény keretében este nyolc órakor.

A Magyar Telekom, a KultúrPart és a Forum Home Entertainment közreműködésével bemutatásra kerülő film Yann-Arthus Betrand lélegzetelállító légifelvételeinek segítségével végigkalauzolja a nézőt a bolygón, bepillantást enged a Föld mindennapjaiba: az egyedülálló alkotás a megőrzés, a fenntartható fejlődés jelentőségét hangsúlyozza azáltal, hogy előrevetíti a bolygó jövőjét. Az ingyenes vetítésre több világvárosban is sor kerül, ily módon összekapcsolva a Föld több pontját, a magyarországi helyszínen pedig a Luc Bessonnal készült interjút is bemutatják.

A film vetítését megelőzően a Luc Bessonnal készült interjú is vetítésre kerül, melyben a producer megosztja a nézőkkel a film készítésének hátterét, személyesen is hangsúlyozva a Föld védelmének fontosságát. A Randevú a Földdel szervezői további programokkal is várják az érdeklődőket este hét órától, így gitár aláfestéssel, neves színművészek tolmácsolásában Kukorelly Endre, Varró Dániel és Tóth Krisztina klímaverseivel ismerkedhetnek a nézők, valamint az 1993-ban a világ legjobb szájharmonika-játékosa címmel kitüntetett Ferenczi György is színpadra lép. Az est moderátora Novák Péter lesz.

A rendezvényen útjára indul a Fenntarthatósági Nap Fesztivál három méter átmérőjű különleges földlabdája, mely újra és újra felbukkan majd további, a fenntarthatósághoz kapcsolódó eseményeken. A randevú jegyében pedig arra kérik a látogatókat, hogy egy cserepes virágot is hozzanak magukkal, amelyet a film vetítését követően ugyanabban az időpontban mindenki annak ad át, aki legközelebb áll szívéhez, vagy akitől azt várja, hogy ezáltal emlékezzen az estére, és a növénnyel együtt ápolja a bolygóhoz fűződő viszonyát.

A Magyar Telekom azért csatlakozott a kezdeményezéshez, mert tenni kíván a klímavédelemért, és nagyságánál, jelentőségénél, valamint az infokommunikációs piacon elfoglalt vezető pozíciójánál fogva másokat is erre kíván buzdítani.

A klímavédelem a Magyar Telekom fenntarthatósági stratégiájának egyik kulcseleme, így a téma nem csak erre a napra merül fel a vállalat életében. Két évvel ezelőtt a Magyar Telekom klímavédelmi programot indított a munkatársak részére, ebben a figyelemfelkeltés, a probléma iránti érzékenység növelése és a párbeszéd kapja a fő hangsúlyt. A klímavédelemhez kötődő beruházások kapcsán megjelent a vállalatnál a szabadlevegős hűtéses eljárás a bázisállomásokon, a hidrogénnel működő energiacella (PEM), hőszivattyúk, és a gépjárműpark kiegészült hibrid üzemelésű személygépkocsikkal. 2005 óta menedzseli a Magyar Telekom az európai távközlési szolgáltatók szervezete, az ETNO keretében azt a WWF-fel közös kezdeményezést, amely a "Klímavédelem fénysebességen" címet viseli. Ebben az infokommunikáció klímavédelmet segítő lehetőségeit vizsgálták európai szinten, amit napjainkban az Európai Közösség is támogatni kezdett. A hazai kezdeményezések közül feltétlenül említést érdemel a 2008-ban indított "Vegyél vissza!" klímavédelmi program, amelynek egyik alapítója a Magyar Telekom. Idén márciusban pedig a Föld Órája rendezvénysorozathoz csatlakozott már második alkalommal a vállalat, többek között elsötétítve épületeinek, boltjainak világítását és önkéntes munkákat szervezett az ország számos városában.