Sajtóközlemények
Az USA-ban is piacra lép a Prezi
Budapest, 2009. július 21. 11:00
2009 egyik legígéretesebb magyar szoftvere, a Kitchen Budapestből indult Prezi most az USA-ban is piacra lép. Várható sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a legnagyobb érdeklődést ott aratta az elmúlt hónapokban és számos szakmai fórumon nyilatkoztak róla elismerően. Az eszközt fejlesztő cég, melyhez a Twitter egyik alapítója is csatlakozott, jelenleg az innovatív vállalatokra és szakemberekre összpontosít, elsőként őket célozza meg ajánlataival.
A jelenleg ismert prezentációs szoftverektől teljesen eltérő, flash alapú Prezi hivatalosan is kilép a nemzetközi színtérre: elsőként az USA felhasználóit célozza meg, majd várhatóan tovább terjeszkedik az angol nyelvű országokban. Az új alkalmazás híre már a magyar piacon való márciusi bemutatását követően is nagy figyelmet keltett az interneten; sok szakmailag mérvadó médium és online közösség (Financial Times Germany, TechChrunch, CNET), illetve szakértő az egyik legígéretesebb új fejlesztésnek nevezte. Érdeklődésüket fejezték ki iránta különböző tudásközpontok és egyetemek is, így például a kaliforniai székhelyű Institute for the Future is Prezit használ, ami szintén a szoftver nemzetközi sikerét vetíti elő.
A Magyar Telekom által alapított innovációs kutató-fejlesztő laborban, a Kitchen Budapestben a vállalat technológiai és anyagi támogatásával 2008-ban életre kelt projekt ma már egy kockázati tőkebefektető, a Sunstone Capital segítségével folytatja tevékenységét annak érdekében, hogy meg tudjon felelni a nemzetközi színtérre lépés kihívásainak, és saját lábra álljon.
Az elmúlt hónapok bővelkedtek is a sikerekben: júniusban 400 jelentkező közül a Prezit beválasztották a 30 meghívott közé a Microsoft központjában rendezett Startup konferenciára. A Prezi csapata az igen jelentős, világszerte ismert és elismert TEDGlobal konferenciával is együttműködésbe kezdett és egyes előadók számára elkészíti prezentációjukat. További friss fejlemény, hogy a Twitter egyik társalapítója, Jack Dorsey is tagja lett a Prezi tanácsadói testületének és olyan ügyekben segíti a csapatot, mint a forrásteremtés vagy a technológiai fejlesztések. Ezenkívül a napokban Somlai-Fischer Szabolcs vezető designer/alapító elnyerte a Fortune, Science és Time magazinok által szponzorált World Technology Award díját New Yorkban, művészeti kategóriában.
Ahogy látható, már röppályája elején nagy lendületet vett a Prezi, amire Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom technológiai újításokat mindig elsőként kipróbáló elnök-vezérigazgatója rendkívül büszke: "Nagy örömmel tölt el, hogy felkaroltuk ezt a kivételes projektet, és hogy egy várhatóan nemzetközileg is népszerű és egyben nagyon hasznos fejlesztést segítettünk útjára. A Prezi kiváló példa arra, hogy a különböző fejlesztéseknek akkor van igazán jövője, ha egy létező problémára - itt a látványos, lendületes prezentációk könnyed elkészítésére - adnak hatékony megoldást."
A vállalaton belül elsődleges cél az olyan kutatások és fejlesztések támogatása, melyek hozzájárulnak a társadalom és a kommunikáció kapcsolatának megújításához. A Prezi mint növekvő népszerűségnek örvendő és üzletileg is komoly potenciállal rendelkező kezdeményezés tapasztalata is azt mutatja, hogy a Kitchen Budapest és a Magyar Telekom partneri kapcsolata hosszú távon garantálja az ilyen irányú kutatások jövőjét.
A Prezi
A szoftver egy non-lineáris felépítésű prezentációs eszköz, mely a korábbiakban megszokotthoz képest szokatlan szabadságot ad. Egy virtuális vászon, amire fel lehet vinni a prezentáció elemeit, majd ezeket szabadon rendezve létrehozni egy bejárási útvonalat. A Prezi azokat célozza meg, akiknek számít az előadásuk vizuális megjelenése, és akik szeretnék kihozni belőle a grafikai maximumot. Online formában előnye, hogy a prezentációk nagyon könnyen, közösen szerkeszthetők, megoszthatók, illetve weboldalba, blogba integrálhatók. A program offline is használható, professzionális verziója áprilistól a www.prezi.com weboldalon megvásárolható.
A Kitchen Budapest
A Kitchen Budapest (KIBU) a Magyar Telekom 2007-ben létrehozott innovációs laborja, egy városi térrel, mobil kommunikációval és internettel foglalkozó multifunkcionális hely, amely fiatal kutatók számára biztosít teret és eszközt a szabad gondolkodásra és a kreatív csapatmunkára. Egyik alapvető célja, hogy felkutassa a társadalom, a művészet, a tudományok, és az új média közötti kapcsolódási pontokat és közös, nemzetközi kontextusban is érvényes, lokális válaszokat adjon mérnökök, művészek, designerek, vagyis a labor kutatói segítségével.
A Magyar Telekom
A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója, amely a telekommunikációs és infokommunikációs (ICT) szolgáltatások teljes skáláját nyújtja, beleértve a vezetékes és mobil telefonos, az adatátviteli és nem hangalapú, valamint az informatikai és rendszerintegrációs szolgáltatásokat. Üzleti tevékenységét három üzletágán keresztül látja el: Lakossági szolgáltatások (az otthonokhoz kapcsolódó T-Home és a mobil kommunikációs T-Mobile márka); Vállalati szolgáltatások (T-Systems márka); Új üzleti területek és üzletfejlesztés (média és tartalomszolgáltatások). A Magyar Telekom többségi tulajdonosa a Makedonski Telekomnak, Macedónia legnagyobb vezetékes és mobilszolgáltatójának, és többségi részesedéssel rendelkezik a Crnogorski Telekomban, Montenegró legnagyobb távközlési szolgáltatójában. A Magyar Telekom többségi tulajdonosa (59,21%) a MagyarCom, amely a Deutsche Telekom AG kizárólagos tulajdona. További információk a www.telekom.hu weboldalon találhatók.