Sajtóközlemények
A Magyar Telekom nemzetközi elsőséget ért el a társadalmi szerepvállalásban
Budapest, 2009. július 16. 15:00
A Magyar Telekom első helyezést ért el a Braun & Partners Network által ma közzétett regionális társadalmi szerepvállalási (CSR) Top100 listán, amely a közép- és kelet európai régió legnagyobb árbevétellel rendelkező vállalatait rangsorolja CSR teljesítményük alapján. A régió 100 legnagyobb vállalata közül a Magyar Telekom 79%-os teljesítménnyel végzett az első helyen a nemzetközi mezőnyben.
A Braun & Partners Network ma hozta nyilvánosságra a közép és kelet- európai régió négy országára vonatkozó értékelés eredményeit. A CSR tevékenységet és kommunikációt értékelő CSR 24/7 kutatási módszertan segítségével a legnagyobb árbevétellel rendelkező bolgár, lengyel, magyar és román vállalatokat elemezték. A Magyar Telekom 79%-os teljesítménnyel mind magyarországi, mind pedig a regionális CSR listán az első helyre került, olyan vezető cégeket utasítva maga mögé, mint az OTP, a MOL, a Telekomunikacja Polska vagy az E.On Hungária.
A regionális CSR értékelés alapján a magyar és a lengyel vállalatok bizonyultak a legjobbnak. Az eredmények a magyar vállalatok vezető pozícióját mutatják. A Braun & Partners Network regionális Top 100 listájának első 4 helyezettje magyar cég lett, továbbá a lista első 10 cége közé 8, az első 20 helyezett közé pedig 11 magyar vállalat került be.
Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója a nemzetközi sikert értékelve elmondta: "Különösen büszkék lehetünk arra, hogy ezúttal nemcsak hazai, hanem nemzetközi megmérettetésben végeztünk az első helyen. Úgy vélem, a nagyszerű siker annak az elkötelezett munkának köszönhető, amelyet vállalatunk munkatársai végeznek egy élhetőbb és egészségesebb környezet és társadalom megteremtése érdekében. Kiemelkedő eredményeket értünk el a környezetkímélő infokommunikációs technológiák elterjesztése, a munkahelyi esélyegyenlőség megteremtése, az átláthatóság biztosítása, a civil szervezetekkel való együttműködés terén, a felelős vállalatirányításban, az érintettjeinkkel való kapcsolat menedzselésében. Mindezeket tudatosan, az üzleti célokkal összhangban, a fenntarthatósági és a társadalmi szerepvállalási stratégiánk mentén tesszük. Valódi három képernyős, infokommunikációs és szolgáltatóként kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy elért eredményeinkről ügyfeleink, munkatársaink és vállalatunk érdekelt felei naprakész és szakmailag megalapozott információkat kapjanak az életet meghatározó három képernyőn: a tévékészülékeken, a mobilokon és a számítógépeken."
A Magyar Telekom és leányvállalatai már az 1990-es évek óta kiemelt figyelmet fordítanak a társadalmi és környezeti problémák kezelésére. A magyarországi cégek körében az elsők között, már 1996-tól önálló szervezeti egység foglalkozik nálunk a társadalmi szerepvállalási tevékenységgel, amelyről annak kezdete óta beszámolunk a vállalat éves jelentéseiben. A Magyar Telekom 2002 óta koordinálja környezetvédelmi tevékenységét, és 2005 óta rendelkezik fenntarthatósági stratégiával. Évente fenntarthatósági jelentést teszünk közzé, amelyet független minősítő hitelesít a Globális Jelentéstételi Kezdeményezés (GRI) irányelveinek megfelelően. Magyarországon vállalatunk adott ki elsőként a GRI harmadik generációs irányelveinek megfelelő A+ minősítésű jelentést.
A Magyar Telekom Csoport számára a fenntarthatóság, a környezet-társadalom-gazdaság hármas kapcsolati rendszerének felismerése és pozitív tevékenységgel történő erősítése hosszú távú stratégiai elv. Ennek érdekében a fenntarthatósággal és a társadalmi szerepvállalással kapcsolatos megközelítést minden irányítási szinten igyekszik beépíteni a vállalatirányítási folyamatokba. A Magyar Telekomnál a fenntarthatósági stratégiáért és annak csoportszintű koordinálásáért a vállalati fenntarthatósági osztály, a társadalmi szerepvállalási tevékenységért pedig a Csoport kommunikációs igazgatóság márkamenedzsment és társadalmi szerepvállalás osztálya felelős. A fenntarthatósági megközelítés erősítése érdekében működik a Csoport Fenntarthatósági Koordinációs Tanács. A Magyar Telekom Csoport felsővezetése, az Ügyvezető Bizottság rendszeresen kap tájékoztatást a fenntarthatósági és a társadalmi szerepvállalási stratégia feladatainak teljesüléséről, az ebben elért eredményekről.
A Magyar Telekom
A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója, amely a telekommunikációs és infokommunikációs (ICT) szolgáltatások teljes skáláját nyújtja, beleértve a vezetékes és mobil telefonos, az adatátviteli és nem hangalapú, valamint az informatikai és rendszerintegrációs szolgáltatásokat. Üzleti tevékenységét három üzletágán keresztül látja el: Lakossági szolgáltatások (az otthonokhoz kapcsolódó T-Home és a mobil kommunikációs T-Mobile márka); Vállalati szolgáltatások (T-Systems márka); Új üzleti területek és üzletfejlesztés (média és tartalomszolgáltatások). A Magyar Telekom többségi tulajdonosa a Makedonski Telekomnak, Macedónia legnagyobb vezetékes és mobilszolgáltatójának, és többségi részesedéssel rendelkezik a Crnogorski Telekomban, Montenegró legnagyobb távközlési szolgáltatójában. A Magyar Telekom többségi tulajdonosa (59,21%) a MagyarCom, amely a Deutsche Telekom AG kizárólagos tulajdona. További információk a www.telekom.hu weboldalon találhatók.
Braun & Partners Network
A Braun & Partners Network Közép-Európa vezető CSR és marketingstratégiai tanácsadó ügynöksége, stratégiai marketingkommunikációs szolgáltatásokat nyújt a régióban helyi és multinacionális ügyfelek számára. A Braun & Partners Network specializált leányvállalatain keresztül - a márkamenedzsment, a felelősségvállalás, a kommunikáció és kiadói eszközök területén - ilyen szolgáltatások kialakításában, megtervezésében és bevezetésében segíti ügyfeleit. www.braunpartnersnw.com
CSR 24/7
A CSR 24/7 a Braun & Partners által kifejlesztett módszertan, amely az érintettek számára elérhető információk alapján méri
a vállalatok CSR teljesítményét. Az értékelési keretrendszer az Accountability Standardeken, a GRI mérőszámokon, valamint
a hármas teljesítményértékelési elveken és jó gyakorlatokon alapul. A módszertan 7 vizsgált dimenziója: az átláthatóság és
kommunikáció, a vállalatirányítás, kapcsolatok az érdekelt felekkel, a környezeti felelősségvállalás, a gazdasági felelősségvállalás,
a társadalom és az emberi erőforrások.
www.csr24-7.com