Sajtóközlemények

A Magyar Telekom kiválasztotta civil partnereit

Budapest, 2009. december 19. 13:30

A Magyar Telekom társadalmi szerepvállalási stratégiájának új elemeként meghirdetett Civil Stratégiai Partnerségi pályázat keretében két fordulóban kiválasztotta azokat a nonprofit szervezeteket, amelyekkel a következő három évben együtt fog működni. Ezek a Kék Pont Alapítvány, a Kórházpedagógusok Egyesülete és a Szívlapát Alapítvány.

A Magyar Telekom 2009 júliusában írt ki pályázatot kiemelten közhasznú és közhasznú társadalmi szervezetek (alapítványok, egyesületek) részére, amelynek nyerteseivel tartós adományozási megállapodást köt, hároméves stratégiai partnerség keretében. A stratégiai partneri viszony három éven keresztül biztos pénzügyi alapot nyújt a pályázaton nyertes civil szervezet programjainak megvalósításához.

A Civil Stratégiai Partnerség pályázat első körében, 2009 szeptemberében kiválasztott szervezet a Kék Pont Drogambulancia és Drogkonzultációs Központ Alapítvány lett. A decemberi második forduló eredményeként két újabb szervezet került kiválasztásra - a Kórházpedagógusok Egyesülete és a Szívlapát Alapítvány.

A Kórházpedagógusok Egyesülete tíz éves tapasztalatra tekinthet vissza a gyermekonkológiai centrumokban folyó oktatási tevékenység szervezése terén. A szervezet célja, hogy megakadályozza a daganatos és vérképzőszervi megbetegedésben szenvedő gyermekek szociális izolációját, és segítse integrálásukat a betegség előtti társadalmi környezetükbe.

Az Egyesület programjának alappillérei: a gyermekek közvetlen támogatása, a szülők támogatása, az iskolák és kortárscsoportok felkészítése, valamint a kórházpedagógusok képzése. A gyermekek támogatása elsősorban az ICT-eszközök alkalmazásával, azaz notebookok, webkamera, headset segítségével, továbbá játék és kézműves foglalkozásokon keresztül történik. Az előbbiek által a gyerekek kevésbé szigetelődnek el, megoszthatják élményeiket barátaikkal, szeretteikkel, az utóbbiakon keresztül pedig kikapcsolódhatnak.

A szülők támogatása a betegség várható lélektani hatásaira, megelőzésére és a segítés lehetőségeire irányul, ezzel kapcsolatban az Egyesület segítő füzetet is összeállít. Az iskolák és osztálytársak felkészítésén belül iskolalátogató programokat indítanak, valamint felvilágosító előadásokat tartanak az iskolásoknak a társukat ért betegségről. A szervezet ezzel kapcsolatban is készít segítő füzetet.

A kórházpedagógusok képzésében a szervezet arra törekszik, hogy a helyi sajátosságok figyelembe vételével egységes szemlélet alakuljon ki. A képzés keretében kifejezett hangsúlyt fektetnek a megelőző tréningekre, amelyek célja a gyermekonkológiai osztályokon dolgozók kiégésének megelőzése.

A Szívlapát Alapítvány Jövő-Menő projektje a 15 ezres lélekszámú Mezőcsát kistérség fenntartható fejlődésének előmozdítását tűzte ki célul. Erre a térségre azért esett a választás, mert kiemelten hátrányos helyzetű - jellemzi a magas munkanélküliségi ráta, a szakorvosi ellátás hiánya és a turizmusból származó alacsony jövedelem mellett a digitális elmaradottság is.

A Jövő-Menő program célkitűzése, hogy Mezőcsát életén keresztül mutassa be a fenntartható fejlődés megvalósulási lehetőségeit. Az Alapítvány szerint a gyakorlati alkalmazás által jobban áttekinthető és érthető a fenntarthatóság jelentése, és egyúttal a helyi lakosokat is közösséggé kovácsolhatja. Ebben helyet kap a Magyar Telekom Digitális Híd kezdeményezésének befogadása, az e-egészségügy lehetőségeinek felmérése is, és fontos projekt lesz a helyi online webáruház, ahol a kistérségben működő gazdaságok és kistermelők mutathatják be magukat és termékeiket.

A helyiek szemléletformáláson túl a mindennapi életet megkönnyítő, fenntartható megoldások ismertetése is kiemelt cél, ezáltal például jobb, gazdaságosabb és környezetkímélőbb fűtési módszereket tanulhatnak meg alkalmazni a lakosok a megújuló workshopokon keresztül.

Mezőcsát kistérségben a falvakat az EuroVelo kerékpárút köti össze, a turisták tájékozódását viszont nem könnyítik meg táblák vagy jelölések, ezért a projekt keretében ezeket az útvonalakat kitakarítják, információs eszközökkel jelölik, aminek köszönhetően a szervezet reményei szerint fellendülhet a helyi kerékpárturizmus és látogatottság.

Számos egyéb rendezvény megszervezésére, országos megismertetésére lesz lehetőség a tervek szerint, amelyek közül néhány a Magyar Telekom által rendezett Fenntarthatósági Naphoz is kapcsolódhat majd.

A Magyar Telekom a három szervezet kiválasztásával következetesen képviseli a 2009-ben megújított társadalmi szerepvállalási stratégiáját, amelynek fő területei az egészség és prevenció, a tudományos ismeretterjesztés és oktatás, valamint a fenntarthatóság. Ezek a célok integráltan szerepelnek a civil partner szervezetek programjaiban, aminek köszönhetően azok hatékonysága és társadalmi haszna várhatóan kiemelkedő lesz.

A Magyar Telekomról
A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója, amely a telekommunikációs és infokommunikációs (ICT) szolgáltatások teljes skáláját nyújtja, beleértve a vezetékes és mobil telefonos, az adatátviteli és nem hangalapú, valamint az informatikai és rendszerintegrációs szolgáltatásokat. Üzleti tevékenységét két üzletágán keresztül látja el: Lakossági szolgáltatások (az otthonokhoz kapcsolódó T-Home és a mobil kommunikációs T-Mobile márka); Vállalati szolgáltatások (T-Systems márka). A Magyar Telekom többségi tulajdonosa a Makedonski Telekomnak, Macedónia legnagyobb vezetékes és mobilszolgáltatójának, és többségi részesedéssel rendelkezik a Crnogorski Telekomban, Montenegró legnagyobb távközlési szolgáltatójában. A Magyar Telekom többségi tulajdonosa (59,21%) a MagyarCom Holding GmbH, amely a Deutsche Telekom AG kizárólagos tulajdona. További információk a www.telekom.hu weboldalon találhatók.