Sajtóközlemények
A Magyar Telekomé az első A+ minősítésű fenntarthatósági jelentés
Budapest, 2008. október 10. 12:00
Magyarországon
elsőként a Magyar Telekom fenntarthatósági jelentése kapta meg a
legmagasabb, A+ minősítést, ami a nemzetközi jelentéskészítési
irányelveknek való teljes megfelelést jelenti. A jelentés emellett a
régió legjobb jelentéseit készítők „Zöld Béka” díjának második
helyezettje lett.
A Magyar Telekom
fenntarthatósági jelentése Magyarországon elsőként kapta meg a
legmagasabb minősítést (A+), ami a Global Reporting Initiatives
harmadik generációs irányelveinek (GRI G3) való teljes megfelelést
jelenti. A nemzetközi irányelveknek való minél magasabb fokú megfelelés
biztosítja, hogy a vállalati tevékenységek minél átláthatóbbak és
egymással összehasonlíthatók legyenek. Az átláthatóság révén a vállalat
ismert, mindenki által elfogadott tagja lehet a közösségnek, amelyben
működik. Vállalatunk fenntarthatósági jelentését idén is a KÖVET
(Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület) non-profit szervezet
auditálta.
A jelentés emellett a Közép-európai Vállalatok
Környezeti Jelentés Díjának 2. helyezettje lett. A „Zöld Béka” díjként
ismert kitüntetést azok a közép-európai vállalatok kapják, amelyek az
adott év legjobb környezeti vagy fenntarthatósági jelentését készítik
el. Az elismerést a Deloitte hívta életre 2001-ben.
A Magyar
Telekom azért ad ki évente fenntarthatósági jelentést, hogy bemutassa
környezeti, társadalmi és gazdasági kezdeményezéseit és eredményeit. Az
idén kiadott jelentés a 2005-2008-as fenntarthatósági stratégia sikeres
lezárásáról tesz tanúbizonyságot: teljesült a stratégia fő célkitűzése,
hogy a Magyar Telekom érjen el vezető fenntarthatósági pozíciót
Közép-Európában. A jelentés – követve a stratégia fő irányait – három
részre tagolódik. Az első részben arról olvashatunk, hogy hogyan
jelenik meg a fenntarthatóság a vállalat működési folyamataiban. A
középső rész arról szól, milyen erőfeszítéseket tesz a Magyar Telekom a
működéséből származó negatív környezeti és társadalmi hatások
csökkentése érdekében. A harmadik rész az infokommunikációs termékekben
és szolgáltatásokban rejlő fenntarthatósági előnyök hasznosítására
koncentrál.
A vállalat érdekelt felei (ügyfelek,
alkalmazottak, részvényesek, beszállítók, civil szervezetek,
kormányzat, egyetemek stb.) számára egyre fontosabb igényként
jelentkezik a fenntarthatósági teljesítmény felmutatása. hiszen
kíváncsiak arra, hogyan érinti őket a vállalat működése, és az hogyan
járul hozzá a fenntartható fejlődéshez. A Magyar Telekom ugyanakkor a fenntarthatosag@telekom.hu
email címen is várja érdekelt felei véleményét, elvárásait, hogy ezeket
megismerve minél elfogadottabb és hasznosabb tagja legyen a
társadalomnak.
A 2007-es jelentés elérhető a Magyar Telekom internetes fenntarthatósági oldalán: http://www.magyartelekom.hu/rolunk/fenntarthatosag/jelentesek.vm