Sajtóközlemények
Folyik a hibaelhárítás a Magyar Telekomnál
Budapest, 2008. február 26. 14:00
Teljes erővel dolgoznak a Magyar Telekom szakemberei, hogy ügyfeleink mielőbb ismét használhassák mindazon távközlési szolgáltatásokat, amelyek a tegnapi bűncselekmény miatt váltak elérhetetlenné. A Magyar Telekom a szolgáltatáskiesés időtartamának megfelelő havidíj-jóváírással kártalanítja ügyfeleit a következő számlán.
Hétfőre virradó éjjel Budapest 19. kerületében lopás miatt
megrongálódott 36 távközlési törzskábel. Ennek következtében Kispest
nagy részén nem működik a vezetékes telefon- és internetszolgáltatás. A
budapesti banki és bankkártya-elszámolási tranzakciókban is voltak
leállások és fennakadások, mivel a lopás miatt a Magyar Telekom bérelt
vonali hálózata és a Giro Zrt. banki tranzakciós hálózata egyaránt
megrongálódott. A Magyar Telekom a banki szolgáltatások helyreállítását
prioritásként kezeli.
Az első szakértői becslések alapján, a
megrongált érpárak számát és a helyreállítások munkaidőigényét
figyelembe véve a Magyar Telekom várhatóan 8 napon belül tudja teljesen
helyreállítani valamennyi érintett ügyfele részére a vezetékes telefon-
és internetszolgáltatás működését Kispesten.
A Magyar Telekom,
mint minden hasonló esetben, bűncselekmény gyanúja miatt feljelentést
tett ismeretlen tettes ellen. A Magyar Telekomot ért károk felmérése
még folyamatban van. Előzetes becslések szerint a kárösszeg a
helyreállítások költségével és a kiesett forgalom értékével együtt
elérheti az 50-55 millió forintot is.
„A Magyar Telekom a
hasonló bűncselekmények elkerülése érdekében jelentős összegeket fordít
biztonsági intézkedésekre és az ezzel összefüggő fejlesztésekre, de a
bűncselekményekkel
kapcsolatos károkozások kockázata ennek ellenére
mindig fennáll” - hangsúlyozta Gencsy Péter, a Magyar Telekom
biztonsági igazgatója. A színesfémek világpiaci ára minden rekordot
túlszárnyal, a kábellopások következtében pedig milliárdos károk érik a
távközlési és más hálózatüzemeltető társaságokat világszerte.
A
budapesti bűncselekmény miatt bekövetkezett szolgáltatáskiesés és a
fennakadások elhárítása továbbra is teljes erővel folyik, egészen a
teljes helyreállításig. A Magyar Telekom a hatályos Általános
Szerződési Feltételeiben foglaltaknak megfelelően a szolgáltatás
havidíjának a szolgáltatáskiesés idejére eső arányos részét jóváírja
ügyfeleinek a következő számlán. Ügyfeleinknek a 1412-es lakossági és a
1435-ös üzleti ügyfélszolgálati számon, valamint a T-Pont üzletekben
nyújtunk közvetlen tájékoztatást.