Sajtóközlemények

Folyik a hibaelhárítás a Magyar Telekomnál

Budapest, 2008. február 26. 14:00

Teljes erővel dolgoznak a Magyar Telekom szakemberei, hogy ügyfeleink mielőbb ismét használhassák mindazon távközlési szolgáltatásokat, amelyek a tegnapi bűncselekmény miatt váltak elérhetetlenné. A Magyar Telekom a szolgáltatáskiesés időtartamának megfelelő havidíj-jóváírással kártalanítja ügyfeleit a következő számlán.

Hétfőre virradó éjjel Budapest 19. kerületében lopás miatt megrongálódott 36 távközlési törzskábel. Ennek következtében Kispest nagy részén nem működik a vezetékes telefon- és internetszolgáltatás. A budapesti banki és bankkártya-elszámolási tranzakciókban is voltak leállások és fennakadások, mivel a lopás miatt a Magyar Telekom bérelt vonali hálózata és a Giro Zrt. banki tranzakciós hálózata egyaránt megrongálódott. A Magyar Telekom a banki szolgáltatások helyreállítását prioritásként kezeli.

Az első szakértői becslések alapján, a megrongált érpárak számát és a helyreállítások munkaidőigényét figyelembe véve a Magyar Telekom várhatóan 8 napon belül tudja teljesen helyreállítani valamennyi érintett ügyfele részére a vezetékes telefon- és internetszolgáltatás működését Kispesten.

A Magyar Telekom, mint minden hasonló esetben, bűncselekmény gyanúja miatt feljelentést tett ismeretlen tettes ellen. A Magyar Telekomot ért károk felmérése még folyamatban van. Előzetes becslések szerint a kárösszeg a helyreállítások költségével és a kiesett forgalom értékével együtt elérheti az 50-55 millió forintot is.

„A Magyar Telekom a hasonló bűncselekmények elkerülése érdekében jelentős összegeket fordít biztonsági intézkedésekre és az ezzel összefüggő fejlesztésekre, de a bűncselekményekkel   kapcsolatos károkozások kockázata ennek ellenére mindig fennáll” - hangsúlyozta Gencsy Péter, a Magyar Telekom biztonsági igazgatója. A színesfémek világpiaci ára minden rekordot túlszárnyal, a kábellopások következtében pedig milliárdos károk érik a távközlési és más hálózatüzemeltető társaságokat világszerte.

A budapesti bűncselekmény miatt bekövetkezett szolgáltatáskiesés és a fennakadások elhárítása továbbra is teljes erővel folyik, egészen a teljes helyreállításig. A Magyar Telekom a hatályos Általános Szerződési Feltételeiben foglaltaknak megfelelően a szolgáltatás havidíjának a szolgáltatáskiesés idejére eső arányos részét jóváírja ügyfeleinek a következő számlán. Ügyfeleinknek a 1412-es lakossági és a 1435-ös üzleti ügyfélszolgálati számon, valamint a T-Pont üzletekben nyújtunk közvetlen tájékoztatást.