Sajtóközlemények
A Magyar Telekom egyszerűsíti a T-Systems üzletág szervezeti felépítését
Budapest, 2007. május 29. 09:00
A szolgáltatás-minőség és a működési hatékonyság javítását célzó Csoport stratégiával összhangban a Magyar Telekom egyszerűsíti a T-Systems szervezeti felépítését. Az átalakítás következtében csökkeni fog a leányvállalatok száma, miközben a szervezet megőrzi rugalmasságát és ügyfélközpontúságát. A jogi integráció várhatóan 2008. január 1-ig fejeződik be.
A T-Systems
portfoliójának - különösen a legutóbbi, a KFKI Csoport és a T-Systems
Hungary akvizíciói révén történő - bővülését követően a Magyar Telekom
felülvizsgálta az üzletág szervezeti felépítését. Az ügyfelek magasabb
szintű kiszolgálása, és így az értékesítés hatékonyságának növelése
érdekében a vállalat a szegmens struktúrájának egyszerűsítése mellett
döntött.
A most kezdődő átalakítás az év elején bevezetett,
sikeresnek bizonyult irányítási struktúrát követi. A jelenlegi hat
leányvállalat tevékenységeit azok profilja és kompetenciái szerint két,
független jogi személyiségű divízióba szervezik. Az IT-infrastruktúra
divízióba szerveződik a BCN, az ICON és a KFKI-LNX. A divízió
tevékenységei közé tartozik majd a hálózat- és rendszerintegráció, a
hálózatüzemeltetés, a hálózatbiztonság és az informatikai tanácsadás.
Az IT-alkalmazások divízió az Integris-t, az IQSYS-t és a T-Systems
Hungary-t foglalja magába. Ez a divízió a helyszíni támogatásért és
üzemeltetésért, valamint az alkalmazásintegrációért,
alkalmazásfejlesztésért és -üzemeltetésért lesz felelős. Ezen kívül egy
harmadik - csak operatív - divízió (Infocom) alkotja majd az új
szervezeti felépítés utolsó pillérét, amely a hagyományos, házon belüli
szakértelem - a beszédcélú szolgáltatások, az adatkommunikációs WAN
megoldások, valamint az outsourcing tevékenységek - menedzseléséért
lesz felelős.
A szervezeti felépítés egyszerűsítésével
biztosítható, hogy a T-Systems üzletág hatékonyabban koncentrálhasson
vezető szerepe megerősítésére az ICT szolgáltatási piacon, továbbá
egyértelművé tegye a vállalati piacon betöltött info-kommunikációs
szolgáltatói pozícióját. Az új struktúrából származó előnyöket
kihasználva az üzletág arra helyezi a hangsúlyt, hogy a komplex és
integrált szolgáltatások széles választékát kínálja ügyfeleinek, és az
egymást átfedő tevékenységek kiküszöbölése révén tovább javítsa a
működési hatékonyságot.