Sajtóközlemények

A Magyar Telekom egyszerűsíti a T-Systems üzletág szervezeti felépítését

Budapest, 2007. május 29. 09:00

A szolgáltatás-minőség és a működési hatékonyság javítását célzó Csoport stratégiával összhangban a Magyar Telekom egyszerűsíti a T-Systems szervezeti felépítését. Az átalakítás következtében csökkeni fog a leányvállalatok száma, miközben a szervezet megőrzi rugalmasságát és ügyfélközpontúságát. A jogi integráció várhatóan 2008. január 1-ig fejeződik be.

A T-Systems portfoliójának - különösen a legutóbbi, a KFKI Csoport és a T-Systems Hungary akvizíciói révén történő - bővülését követően a Magyar Telekom felülvizsgálta az üzletág szervezeti felépítését. Az ügyfelek magasabb szintű kiszolgálása, és így az értékesítés hatékonyságának növelése érdekében a vállalat a szegmens struktúrájának egyszerűsítése mellett döntött.

A most kezdődő átalakítás az év elején bevezetett, sikeresnek bizonyult irányítási struktúrát követi. A jelenlegi hat leányvállalat tevékenységeit azok profilja és kompetenciái szerint két, független jogi személyiségű divízióba szervezik. Az IT-infrastruktúra divízióba szerveződik a BCN, az ICON és a KFKI-LNX. A divízió tevékenységei közé tartozik majd a hálózat- és rendszerintegráció, a hálózatüzemeltetés, a hálózatbiztonság és az informatikai tanácsadás. Az IT-alkalmazások divízió az Integris-t, az IQSYS-t és a T-Systems Hungary-t foglalja magába. Ez a divízió a helyszíni támogatásért és üzemeltetésért, valamint az alkalmazásintegrációért, alkalmazásfejlesztésért és -üzemeltetésért lesz felelős. Ezen kívül egy harmadik - csak operatív - divízió (Infocom) alkotja majd az új szervezeti felépítés utolsó pillérét, amely a hagyományos, házon belüli szakértelem - a beszédcélú szolgáltatások, az adatkommunikációs WAN megoldások, valamint az outsourcing tevékenységek - menedzseléséért lesz felelős.

A szervezeti felépítés egyszerűsítésével biztosítható, hogy a T-Systems üzletág hatékonyabban koncentrálhasson vezető szerepe megerősítésére az ICT szolgáltatási piacon, továbbá egyértelművé tegye a vállalati piacon betöltött info-kommunikációs szolgáltatói pozícióját. Az új struktúrából származó előnyöket kihasználva az üzletág arra helyezi a hangsúlyt, hogy a komplex és integrált szolgáltatások széles választékát kínálja ügyfeleinek, és az egymást átfedő tevékenységek kiküszöbölése révén tovább javítsa a működési hatékonyságot.