Sajtóközlemények

A Magyar Telekom Igazgatósága javasolja a Csoport további integrációját

Budapest, 2007. május 25. 15:00

A Magyar Telekom Igazgatósága a mai napon javaslatot tett a Magyar Telekom Csoporton belüli integráció további lépéseire a szolgáltatásminőség javítása és a hatékonyság növelése érdekében. A javaslat értelmében a T-Online Magyarország Zrt. internet hozzáférési tevékenysége és az Emitel Zrt. egyesül a Magyar Telekom Vezetékes szolgáltatások üzletágával (T-Com).

Az Igazgatóság javaslata a T-Com magyarországi tevékenységén belüli további integrációs lépésekre összhangban van a Csoport stratégiájával, amely növekvő mértékben összpontosít a szolgáltatási kiválóságra és a működési hatékonyságra, továbbá figyelembe veszi a Magyar Telekom és a T-Mobile Magyarország egyesülésének pozitív tapasztalatait.

A T-Online Magyarország üzleti tevékenységei közül az integráció a hozzáférési üzleti területet érinti, amely magában foglalja az internet-hozzáférési termékeket (ADSL, modemes és kábeles internetcsatlakozás), valamint az IPTV (internetes televízió) és VoIP (internetes telefon) szolgáltatásokat. Az Igazgatóság javaslata értelmében az internet hozzáférési terület a T-Com üzletágba integrálódik, aminek fő indoka a szélessávú szolgáltatások iránti növekvő igény és az integrált szolgáltatások elterjedése. Az egyesülés pozitív hatást gyakorol a szolgáltatások minőségére és a szélessávú piac fejlődésére az integrált ügyfélkiszolgálásnak köszönhetően, továbbá elősegíti a szervezeti hatékonyság javítását. A T-Online Magyarország fennmaradó üzleti egysége - a tartalom és webportál portfolió - a média- és tartalomszolgáltatásokra, valamint más, új üzleti területekre kíván fókuszálni.

Az Emitel, amely távközlési szolgáltatásokat nyújt a dél-magyarországi régió három primer körzetében, 2007. március végén 72 ezer vezetékes vonallal rendelkezett. A fokozódó verseny megköveteli a a hatékonyság további javítását, aminek feltételei a társaság Magyar Telekomba történő integrálásával biztosíthatók. Az integrációt követően célunk a hatékonyság javítása az integrált marketing, kommunikációs és ügyfélkapcsolati tevékenységek révén, valamint a működési struktúra egyszerűsítése a párhuzamos tevékenységek megszüntetésével.

Az integráció céljaink szerint az ügyfelek részére kézzelfogható előnyökkel jár majd és érzékelhető, kedvező változásokat eredményez. Középtávon az integrált rendszereknek és folyamatoknak köszönhetően egyszerűsödik és rugalmasabbá, gyorsabbá válik az ügyfélkiszolgálás. Az egységesülő ügyfélkiszolgálás egyszerűbbé teszi az ügyintézést, a vásárlást, a számlakezelést, valamint a műszaki segítségnyújtást. Az ügyfelek a jövőben kényelmesen, egy forrásból juthatnak hozzá termékeinkhez és integrált megoldásainkhoz, beleértve a tanácsadást is. Mindezektől azt is várjuk, hogy pozitívan változzon ügyfeleink rólunk alkotott véleménye, elégedettségük jelentősen növekedjen, és örömmel maradjanak hűséges ügyfeleink.

Az Igazgatóság javaslatát a Magyar Telekom 2007. június 29-én tartandó Rendkívüli Közgyűlésének, valamint a két leányvállalat legfőbb szerveinek kell jóváhagynia. Az egyesülési folyamat a cégbírósági bejegyzéssel zárul, előreláthatólag szeptember folyamán. Ezt követően a Magyar Telekom lesz az általános jogutódja mind az Emitelnek, mind a T-Online Magyarország beolvasztott területének. Mivel mindkét társaság a Magyar Telekom 100%-os tulajdona, így a tervezett lépésekhez nincs szükség a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyására.