Sajtóközlemények

Már a T-Online és a T-Mobile is Google-lal keres

Budapest, 2007. május 15.

A T-Online és a T-Mobile, hazánk legnagyobb internet- ill. mobiltelefon-szolgáltatója a Google-lal, Magyarország piacvezető internetes keresőjével közös sajtótájékoztatón jelentette be a három cég együttműködését.

A T-Online, az [origo] tulajdonosa és a világ legnépszerűbb keresőmotorját kifejlesztő Google megállapodott abban, hogy az egyik legnépszerűbb magyar online portál, az [origo] keresője, az OK.hu 2007. május 10-től a Google technológiáját alkalmazza. Újdonság az oldalon, hogy az OK.hu saját – kék mezőben látható –hirdetései alatt és alul, az automatikus találatok alatt a Google AdWords szponzorált találati eredményei is megjelennek.

A technológia használata egyszerűbbé és hatékonyabbá teszi a keresést az OK.hu és az [origo] oldalain. A kereső elérhető a portál bármely oldalán, valamint az önálló OK.hu domain-en is. A Google motor a szabadszavas keresésben és a képek keresésében segíti a portál látogatóit, ezzel a legjobb és legfrissebb találatokat kapják a magyar és a teljes nemzetközi webről. A magyar webre szűkített keresés esetében – köszönhetően a Google technológiájának – nem csak a.hu domainek alatti, hanem a világ összes magyar nyelvű oldala között keresgélhetünk, legyenek azok a .com, .ro .sk vagy bármely más cím alatt.

Az OK.hu a szabadszavas és a képkeresőn kívül egy sor egyéb szolgáltatással segíti a felhasználókat. A kereső képes olyan adatbázisokban is kutatni, amelyek nem a megszokott weboldalakon érhetők el, ezekbe a hagyományos webkeresők nem "látnak bele". Az OK.hu így számos saját szolgáltatással rendelkezik – szótár, térkép, vásárlás, apróhirdetés, az [origo] teljes cikkarchívuma, linktár –, amelyekben egy kattintásra van a keresett válasz. Továbbá az alkotók integrálták az Országos Széchenyi Könyvtár teljes, sokszázezres adatbázisára épülő, és a magyar nyelvű Wikipedián való közvetlen keresést is.

A Google és a T-Online azon dolgoznak, hogy a keresés hibátlanul működjön az egyik leglátogatottabb magyar webhelyen. A T-Online a jelenlegi megállapodást új mérföldkőnek tekinti a két cég kapcsolatában. Ez összhangban áll a cég azon törekvésével, hogy mindig a legjobb és leginnovatívabb szolgáltatásokat nyújtsa ügyfeleinek.

Az OK.hu továbbfejlesztésével a legnagyobb, közel 4,5 millió ügyféllel rendelkező hazai mobilszolgáltató, a T-Mobile is lecseréli web’n’walk szolgáltatásának keresőmotorját a Google technológiájára. A Google és a T-Mobile stratégiai együttműködésének köszönhetően az egy éve indított web’n’walk szolgáltatás – amelynek segítségével a mobiltelefonon is elérhetővé vált a teljes világháló – használata még könnyebb lesz a már jelenleg is több tízezer felhasználó számára.

Az ügyfelek kényelmét szolgáló, innovatív szolgáltatások bevezetésében élenjáró T-Mobile elkötelezett a mobil szélessávú szolgáltatások elterjesztésében; a magyar piacon többek közt elsőként vezette be a gyors mobilinternetezést lehetővé tévő 3G és HSDPA szolgáltatásokat. A mobiltelefon egyre meghatározóbb az internetes információkeresésben, melyben a Google alkalmazása kiemelt szerepet kaphat, ugyanis nemzetközi tapasztalatok szerint használata a web’n’walkon jelentősen növeli a keresések számát.