Sajtóközlemények

Megőrizte vezető szerepét, és minden téren sikeres évet zárt 2006-ban a T-Mobile

Budapest, 2007. február 5.

2006 a T-Mobile eddigi legsikeresebb éve volt, a szolgáltató az üzleti tervben foglaltak teljesítésén túl stabilan őrizte piacvezető pozícióját, valamint innovációs elsőségét. A forgalmazó SIM kártyák változását tekintve a T-Mobile szerezte a legtöbb új ügyfelet 2006-ban. Az előfizetői szám növekedésében egyre jelentősebb szerepet játszik a kizárólag a mobilcégnél elérhető HSDPA, azaz a gyors mobilinternet, amelyet Magyarországon a T-Mobile elsőként vezetett be és egyedüliként szolgáltat.

A háromszereplős mobilpiacon a piacrész változását tekintve a T-Mobile hosszú évek óta a legbiztosabban őrizte elsőségét, és a forgalmazásban résztvevő SIM kártyák* száma alapján 2006-ban 262 000 új ügyféllel a legnagyobb növekedést könyvelhette el. Az inaktív, tehát 3 hónapja nem használt SIM kártyák száma és aránya a szolgáltatónál tovább csökkent, és az előző év végén 5,07%-kal a hazai mobilpiacon a T-Mobile-nál volt a legkisebb.

Az üzleti terv teljesítését a felhasználói aktivitás, így a mobilinternet, az integrált termékek bevezetése, a mobil vásárlás, a multimédiás szolgáltatások (MMS, videotelefon, mobil tévézés) iránti növekvő érdeklődés, és az egységes T-Pont hálózat kialakítása jelentős mértékben segítette. A mobiltelefon szerepe átalakulóban van, a beszélgetésen túl egyre több területen válik nélkülözhetetlenné. A tavalyi évben a T-Mobile ügyfelei pl. 800 000 alkalommal vásároltak valamilyen terméket vagy szolgáltatást mobiltelefonjukkal, és jelentős arányban nőtt a web’n’walkkal mobilon internetező előfizetők száma is.

Az ügyfélszám növekedésében egyre meghatározóbb szerepet játszik az adatátvitel. Az új előfizetések jelentős része ugyanis a mobilinternethez kapcsolódik. A T-Mobile 2006-ban az előző év végéhez képest 55%-kal növelte internet-előfizetőinek számát. Sok ügyfél a hordozható számítógéphez, a telefon mellett másodikként internetezésre használt eszközhöz vásárol SIM kártyát. A mobilinternetet és a mobil adatátvitelt a következő évek szempontjából meghatározónak tartó T-Mobile éppen ezért versenytársait jelentősen megelőzve tavaly májusban elsőként vezette be a HSDPA-t. A szolgáltató 23 városra kiterjedő harmadik generációs hálózata az új innovatív technológiának köszönhetően mobilhálózaton elérhetővé vált a kompromisszumok nélküli, jelenleg akár 3 Mbps sebességű szélessávú hozzáférés. A HSDPA-hálózat decemberre a lakosság 28%-a számára elérhető volt, és ahhoz kapcsolódóan a T-Mobile az egész piacra hatást gyakorló akcióval erősítette meg vezető szerepét. Az elsőként a szolgáltatónál megvásárolható notebook+netkártya+szélessávú netet tartalmazó akciós csomagból december végéig a mobilcég közel 6000-et értékesített. A siker jelzi, hogy a mobilhálózaton elérhető internet a felhasználók szemében ma már valós alternatíva.

"Fordulóponthoz érkeztünk" – hangsúlyozza a 2006-os évet értékelve és az idei terveket összefoglalva Winkler János, a T-Mobile vezetője. "Gondoljunk bele, hogy életünk jelentős részét valamilyen – kisebb vagy nagyobb - képernyő előtt töltjük. Munkánkhoz, a szórakozáshoz, az információk megszerzéséhez és a kapcsolattartáshoz valamilyen kijelző vagy képernyőt tartalmazó eszközt, leggyakrabban számítógépet vagy mobiltelefont használunk. Olyan mennyiségű információból választhatunk, amelynek töredékét sem tudjuk feldolgozni, és egyre inkább arra törekszünk, hogy lehetőleg a számunkra érdemlegesek vagy érdekesek jussanak el hozzánk, lehetőség szerint bárhol és bármikor, amikor nekünk szükségünk van rá. A mobiltelefonnak köszönhetően személyessé váló kommunikáció után így a tartalomszolgáltatás, a reklámok és a minket érdeklő információk is személyre szabottak lesznek. A mobilszolgáltatók felelőssége és szerepe óriási. A HSDPA-nak, azaz a gyors mobilinternetnek és az egyre okosabb, a felhasználói elvárásoknak egyre jobban megfelelő eszközöknek köszönhetően minden feltétel adott ahhoz, hogy a T-Mobile "képernyővállalatként" helytől és időtől függetlenül biztosítsa előfizetőinek a személyre szabott információkat és megoldásokat." Winkler János hozzáteszi: "2006-ban az első és legfontosabb lépéseket megtettük, idén pedig ezen az úton haladva formáljuk tovább az információs társadalom ma még csak körvonalakban sejthető, sokkal érdekesebb és izgalmasabb új korszakát."

* A Nemzeti Hírközlési Hatóság definíciója alapján azon SIM kártyákat tartalmazza, amelyekkel az elmúlt három hónapban hívást indítottak vagy fogadtak, illetve SMS-t küldtek. Forgalmazásnak minősül a külföldi hívásindítás és –fogadás, valamint az adatforgalom is.