Sajtóközlemények
EUfonika: több mint 10.000 ügyfél két hónap alatt - Májustól a vállalatok számára is elérhető az EUfonika Business Call
Budapest, 2006. május 16. 12:00
A piacra lépést követő első két hónapban több mint tízezer ügyfél választotta Románia kedvező árú vezetékestelefon-szolgáltatását, az EUfonikát. A szolgáltatást a Magyar Telekom romániai érdekeltsége, a Combridge indította útjára, mely nagymértékben épít anyavállalatának nemzetközi technológiai-, innovációs- és marketingtapasztalataira. A február végi indulás óta megnyílt az EUfonika korszerű telefonos ügyfélszolgálata, értékesítési csatornája kiterjedt ügynökhálózattal bővült, s marketing kommunikációjának fókusza országos szintről helyi szintre helyeződött át. E tevékenységek és egy intenzív hirdetési kampány eredményeként az EUfonika erős hídfőállást épített ki a román piacon, s ügyfélbázisa ennek révén jelenleg heti 10%-kal bővül.
Az
EUfonika szolgáltatás nagy népszerűségnek örvend Bukarestben, ahol
lakossági ügyfeleinek több mint 20%-a található. Az EUfonika
ügyfeleinek 19%-a Kolozs, Temes, és Hunyad megyék településein él, míg
61%-uk Románia további területein használja a szolgáltatást. Közülük
sokan vidéki közösségekben élnek, ahová más alternatív távközlési
szolgáltatók nem jutottak el, valamint olyan megyékben, ahol azért
veszik igénybe az EUfonika szolgáltatást, hogy az EU-ban dolgozó
ismerőseikkel, rokonaikkal kedvező áron telefonálhassanak. A
szolgáltatás különösen népszerű a költségekre komolyan odafigyelő
középkorú és idősebb lakosság körében, a 40 év felettiek az ügyfelek
mintegy 71%-át alkotják.
A Magyar Telekom leányvállalataként működő Combridge szakemberei az
elmúlt két hónapban olyan kiegészítő műszaki megoldásokat vezettek be,
amelyek révén május elsejétől az üzleti felhasználók számára is
elérhetővé vált a szolgáltatás. Az EUfonika Business Call
igénybevételével átlagosan 20%-kal olcsóbban telefonálhatnak belföldi
távolsági irányba és akár 40%-ot is megtakaríthatnak nemzetközi
hívásaik árából a Romtelecom előfizetéssel rendelkező vállalati
ügyfelek. A lakossági előfizetőkkel szemben a céges és intézményi
ügyfeleknek nem kell a megszokott 1688-as EUfonika előhívószámot
tárcsázni, mert ezek egy speciális műszaki megoldás alkalmazásával
csatlakoznak a rendszerhez.
Az üzleti díjszabás alapjaiban megegyezik a lakosságival, így például
egy belföldi távolsági hívás 8 és 20 óra között percenként 4,3, míg más
időszakban 3,2 eurócentbe kerül mindkét előfizetői csoport számára.
Ráadásul az üzleti partnereknek egyéni alapon - telefonforgalmuk
nagysága és hívásiránya szerint - további kedvezményeket kínál az
EUfonika. Az üzleti szolgáltatás bevezetése óta eltelt két hét mérlege
szerint a szolgáltatást 120 telefonvonal használta és több mint száz
ügyféllel folytak tárgyalások.
Az EUfonika szerződéskötésekkel kapcsolatos adminisztrációs
tevékenységét is továbbfejlesztette annak érdekében, hogy az ügyfelek
még rövidebb idő alatt vehessék igénybe a szolgáltatást. Az előfizetői
szerződés aláírásakor a lakossági ügyfelek 25 perc távolsági
beszélgetéssel ingyenesen próbálhatják ki a szolgáltatást. Így a
szerződéskötés semmilyen kötelezettséget nem ró rájuk, csupán
lehetőséget teremt arra, hogy hosszú távon kedvező percdíjakkal
telefonálhassanak.
Az EUfonika ügyfélállományának dinamikus növekedését bemutatva Csenteri
Levente, a Combridge ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: "A szolgáltatás
kiépítésének e kezdeti szakaszában megszerzett tízezer előfizető
tökéletesen összhangban van előzetes várakozásainkkal. Tízezren már
felismerték, hogy az EUfonika használata egyszerű, kockázatmentes és
nagyon kifizetődő. Az EU-ban mintegy ötvenmillió ember telefonál az
EUfonikához hasonló szolgáltatással, s láthatóan Romániában is egyre
több ügyfelet örömmel tölt el, hogy hívásonként szabadon
kiválaszthatják a számukra legkedvezőbb szolgáltatót."