Sajtóközlemények

Közös fejlesztésű, integrált hirdetési felületet jelentett be a TV2 és a T-Mobile

Budapest, 2006. július 19.

A digitális korszak előfutára a WAP megoldásokat hagyományos szpotokkal kombináló alkalmazás.

A digitális televíziózás korának interaktív lehetőségeibe kínál bepillantást az az alternatív marketing megoldás, amelyet közösen fejlesztett a TV2 és a T-Mobile. A hirdetői piacon eddig ismeretlen innováció a WAP kínálta lehetőségeket kombinálja a hagyományos reklámszpotokkal, s teszi lehetővé így először a fogyasztók nagy tömegének elérését, majd ezt követően az egyedi igények kielégítését. Az alkalmazás lényege, hogy az adott hirdető a harminc másodpercbe szorított gyors és kevés információ mellett egy telefonszámot is feltüntethet, amelyre SMS-t küldve egy WAP címet kap cserébe az érdeklődő. Ezen a címen végül részletes, egyedi igények szerinti információhoz juthat – termékekre, azok használatára, promóciókra, akciókra stb. vonatkozóan, sőt akár ott helyben meg is rendelheti az adott szolgáltatást. Ez az alkalmazás Magyarországon először a T-Mobile Domino T-Percek reklámszpotjában lesz látható ettől a héttől kezdődően.

"A hagyományos értelemben vett televíziós reklámpiac értelmezhetetlen lesz a digitális lehetőségeket maximálisan kiaknázó jövőben. A bárhol, bármikor, bármit televíziózás tényével a hirdetőknek is meg kell birkózniuk, hiszen nem lesznek többé széles tömegek elérhetőek egyetlen szpottal. A megoldást az eszközök és tartalmak integrációja és az interaktivitás jelentik majd, melyek révén nem csupán elérhetjük a célcsoportot, hanem az egyedi igényeknek megfelelő üzeneteket is közvetíthetünk" – mondta Várdy Zoltán, a TV2 kereskedelmi igazgatója.

A TV2 és a T-Mobile innovatív megoldása a hagyományos eszköztárat is segítségül hívja, de a főszerepet már a mobil megoldás játssza. A WAP és szpot egyedi kombinációja nem csupán a hirdető számára kínál lehetőséget bővebb információs tartalmak elhelyezésére, s mégis a fogyasztók célzottabb, nagyobb körű elérésére, hanem az új típusú, tudatosabb fogyasztói viselkedést is figyelembe veszi, sőt bátorítja. A hatékonysági szempontok mellett hirdetői oldalról az sem elhanyagolható tényező, hogy ez a reklámtípus – a hagyományosoktól eltérően – egyszerűen és tökéletesen mérhető, s a fogyasztói igényeknek megfelelően gyorsan és rugalmasan változtatható.

"A T-Mobile ezzel a lépéssel a kommunikációs területen is erősíti technológiai értelemben vett innovatív szerepét. Fontosnak tartjuk ugyanis, hogy új, integrált szolgáltatásainkkal a jövőben ne csak cégünk, de a teljes kommunikációs ágazat hatékonyságát tudjuk érzékelhető módon növelni. A fejlődés iránya egyértelműen a tömegkommunikáció személyessé tétele és pontosan ez az a terület, ahol egy innovatív mobilszolgáltatónak a jövőben a jelenleginél sokkal nagyobb szerep jut." – mondta Liptay Gabriella, a T-Mobile kommunikációs igazgatóhelyettese.