Sajtóközlemények
Elutasították a T-Com reklámjával kapcsolatos panaszokat
Budapest, 2005. szeptember 7. 12:00
A Magyar Reklámszövetség Reklámetikai Bizottsága és az Önszabályozó Reklámtestület közös állásfoglalásukban elutasították a T-Com Favorit Plusz díjcsomag reklámját kifogásoló beadványokat.
A T-Com Favorit Plusz díjcsomag reklámja kapcsán két egyéni panasz
érkezett a Magyar Reklámszövetséghez. A kifogásolt reklámfilmben egy
TELE2 feliratú mappát tartó ügynök egy ügyféllel folytat rövid
párbeszédet a T-Com és a TELE2 díjairól.
A beadványt kivizsgálva a Magyar Reklámszövetség Reklámetikai
Bizottsága az Önszabályozó Reklámtestülettel közösen megállapította,
hogy a reklám a panaszos által kifogásolt tekintetben nem ütközik a
Magyar Reklámetikai Kódex rendelkezéseibe, etikailag nem kifogásolható.
A két testület többek között azzal indokolta állásfoglalását, hogy az
összehasonlító reklám a hazai és az európai jogi szabályozás szerint is
elfogadott, legális műfaj. A Magyar Reklámetikai Kódex annyi
többletkövetelményt támaszt az összehasonlító reklámokkal szemben, hogy
az abban közölt adatok legyenek elfogulatlan és szakszerű vizsgálattal
egyértelműen bizonyíthatók. "Ennek a követelménynek eleget tesz a
tárgyalt reklám, hiszen a versenytárs kifejezett megjelenítése
fogalmilag megkövetelt, megengedett tartalmi elem, az elhangzó
információk valósak." – olvasható a Reklámszövetség hivatalos
állásfoglalásában.