Sajtóközlemények
A T-Com a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordult a Tele2 reklámja miatt
Budapest, 2005. szeptember 1.
A T-Com a mai napon beadvánnyal fordult a Gazdasági Versenyhivatalhoz, mert a T-Com véleménye szerint a Tele2 a közelmúltban közzétett reklámjaiban számos alkalommal megsértette a versenytörvényt. A hazai távközlési piac vezető szolgáltatója, a T-Com úgy döntött, a Versenyhivatalt, mint független szervezetet kéri fel arra, hogy segítsen megóvni a távközlési verseny tisztaságát.
A Tele2 reklámjaiban több ízben is az jelenik meg, hogy a "1502"
díjcsomag választása esetén az ügyfélnek nincs havidíj fizetési
kötelezettsége. Az állítás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas,
hiszen az érintett díjcsomagot választó ügyfeleknek is kell havidíjat
fizetniük.
Szintén visszatérő elemként jelenik meg a reklámokban, hogy a Tele2
"1502" díjcsomagját választó előfizetők akár a telefonálási költségeik
40%-át is megspórolhatják. Az összehasonlított díjcsomagok (T-Com
"Bázis" - Tele2 "1502") forgalmi- és havidíjainak ismeretében
megállapítható, hogy a 40%-os megtakarítás még extrém forgalmi szokások
mellett sem valószínű, hiszen az összehasonlítás nem számol az
előfizetési díjjal. A reklámok ezen eleme a fogyasztókat szintén
megtéveszti.
A Tele2 egy szóróanyagában a T-Com "Favorit" és "Favorit Plusz"
díjcsomagjait úgy hasonlította a Tele2 "Extra" és az "Extra Plusz"
elnevezésű díjcsomagjaihoz, hogy az összehasonlítás alkalmával hibásan
tüntette fel a T-Com díjcsomagjainak kedvezményes hívásidőszakát. A
szórólapon közöltek szintén alkalmasak a fogyasztók megtévesztésére.
Az elmúlt hónapokban egyre növekvő számban érkeztek az ügyfelek
részéről a T-Com ügyfélszolgálatához olyan megkeresések, reklamációk,
amelyek a Tele2 félrevezető reklámjaiból fakadtak. Ezért a fentiek
alapján a T-Com a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordult a mai napon.
"Nagyon sajnáljuk, hogy odáig fajult a helyzet, hogy különböző
eljárásokkal kell egymást fenyegetni. Tekintettel az elmúlt hetek
csatározásaira, arra a következtetésre jutottunk, hogy itt már nem
elsősorban ajánlatok, hanem kommunikációs stratégiák versengenek
egymással. Meggyőződésünk, hogy ez a küzdelem nem szolgálja az ügyfelek
tisztánlátását, és nem könnyíti meg eligazodásukat a különböző
ajánlatok útvesztőjében. Ezért döntöttünk úgy, hogy a Versenyhivatalt,
mint független szervezetet kérjük fel arra, hogy eljárásával járuljon
hozzá a távközlési verseny tisztaságához." - mondta el Nagy Bálint, a
Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatója.