Sajtóközlemények

A T-Com a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordult a Tele2 reklámja miatt

Budapest, 2005. szeptember 1.

A T-Com a mai napon beadvánnyal fordult a Gazdasági Versenyhivatalhoz, mert a T-Com véleménye szerint a Tele2 a közelmúltban közzétett reklámjaiban számos alkalommal megsértette a versenytörvényt. A hazai távközlési piac vezető szolgáltatója, a T-Com úgy döntött, a Versenyhivatalt, mint független szervezetet kéri fel arra, hogy segítsen megóvni a távközlési verseny tisztaságát.

A Tele2 reklámjaiban több ízben is az jelenik meg, hogy a "1502" díjcsomag választása esetén az ügyfélnek nincs havidíj fizetési kötelezettsége. Az állítás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas, hiszen az érintett díjcsomagot választó ügyfeleknek is kell havidíjat fizetniük.

Szintén visszatérő elemként jelenik meg a reklámokban, hogy a Tele2 "1502" díjcsomagját választó előfizetők akár a telefonálási költségeik 40%-át is megspórolhatják. Az összehasonlított díjcsomagok (T-Com "Bázis" - Tele2 "1502") forgalmi- és havidíjainak ismeretében megállapítható, hogy a 40%-os megtakarítás még extrém forgalmi szokások mellett sem valószínű, hiszen az összehasonlítás nem számol az előfizetési díjjal. A reklámok ezen eleme a fogyasztókat szintén megtéveszti.

A Tele2 egy szóróanyagában a T-Com "Favorit" és "Favorit Plusz" díjcsomagjait úgy hasonlította a Tele2 "Extra" és az "Extra Plusz" elnevezésű díjcsomagjaihoz, hogy az összehasonlítás alkalmával hibásan tüntette fel a T-Com díjcsomagjainak kedvezményes hívásidőszakát. A szórólapon közöltek szintén alkalmasak a fogyasztók megtévesztésére.

Az elmúlt hónapokban egyre növekvő számban érkeztek az ügyfelek részéről a T-Com ügyfélszolgálatához olyan megkeresések, reklamációk, amelyek a Tele2 félrevezető reklámjaiból fakadtak. Ezért a fentiek alapján a T-Com a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordult a mai napon.

"Nagyon sajnáljuk, hogy odáig fajult a helyzet, hogy különböző eljárásokkal kell egymást fenyegetni. Tekintettel az elmúlt hetek csatározásaira, arra a következtetésre jutottunk, hogy itt már nem elsősorban ajánlatok, hanem kommunikációs stratégiák versengenek egymással. Meggyőződésünk, hogy ez a küzdelem nem szolgálja az ügyfelek tisztánlátását, és nem könnyíti meg eligazodásukat a különböző ajánlatok útvesztőjében. Ezért döntöttünk úgy, hogy a Versenyhivatalt, mint független szervezetet kérjük fel arra, hogy eljárásával járuljon hozzá a távközlési verseny tisztaságához." - mondta el Nagy Bálint, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatója.