Sajtóközlemények
Bemutatkozik a Magyar Telekom Csoport
Budapest, 2005. május 2.
Magyarország legnagyobb márkaváltása valósul meg napokon belül. A Matáv Csoport nevet vált. A Matáv Rt. új cégneve Magyar Telekom Rt. lesz, a cégcsoport egyes üzletágai felveszik a nemzetközi T-márkákat: T-Com (korábban Matáv Vezetékes Szolgáltatások Üzletág), T-Online (korábban Axelero), T-Mobile, T-Systems (korábban Matáv Üzleti Szolgáltatások Üzletág), T-Kábel (korábban MatávkábelTV). A márkaváltás új lendületet ad a Csoport minden tagjának a termékfejlesztésben és az ügyfélkiszolgálásban.
A 2005. február 22-i Közgyűlés jóváhagyta az Igazgatóság január 20-i
döntését a Matáv nevének Magyar Telekomra történő változtatásáról,
valamint a T-márkák teljes körű hazai bevezetéséről. Így - a
cégbírósági bejegyzéstől függően - néhány napon belül megvalósulhat
Magyarország legnagyobb márkaváltása.
A Magyar Telekom Csoport és anyacége, a Deutsche Telekom (DT) évek óta
tartó szoros együttműködése az újabb T-márkák magyarországi
bevezetésével tovább mélyül. A DT Csoporttal való szorosabb integráció
a szakértelem és a nemzetközi tapasztalatok megoszthatóságát, a közös
fejlesztések lehetőségét nyújtja. Ennek előnyeit élvezhetik majd
ügyfeleink.
Dr. Karl-Gerhard Eick, a Deutsche Telekom gazdasági
vezérigazgató-helyettese, valamint a közép- és kelet-európai
leányvállalatokért felelős igazgatósági tagja elmondta: "A T-márka
vizuálisan összefoglalja a nemzetközi vállalatcsoportunk által
teremtett értéket - ezt ügyfeleink világosan felismerik, és a minőség
és a teljesítmény határozott ígéretével kapcsolják össze. A "T" a
kiválóság márkája, világszerte a minőség, az innováció és a hatékonyság
szimbóluma. A Magyar Telekom profitál majd ebből a márkából, és
egyúttal tovább erősíti azt. Efelől semmi kétségem sincs."
A T-márka a legkorszerűbb távközlési szolgáltatásokat és a
csúcsminőséget jelképezi mindazokon a piacokon, ahol a T-márka
képviselői jelen vannak. Ezáltal a név- és márkaváltás egy általános
megújulás része a Magyar Telekom Csoport esetében is. A számos új
szolgáltatás, innovatív megoldás bevezetése mellett ez jó alkalom arra,
hogy a cégcsoport "belsőt" is váltson, javuljon az ügyfélkiszolgálás.
"A névváltás dinamizálhatja a vezetékes üzletágat. Az állandó minőség
és a jó ügyfélkiszolgálás révén könnyebb lesz megtartani régi és
megnyerni új ügyfeleinket. Célunk, hogy még több korszerű, még jobb
ár/érték arányú, egyszerűbben és kényelmesebben használható minőségi
szolgáltatást nyújthassunk ügyfeleinknek. A hazai távközlési piacon
egyedülálló módon a T-márka reprezentálja a teljes kommunikációs
portfóliót, hiszen nincs ma Magyarországon olyan távközlési
szolgáltatás, amit ne lehetne a Magyar Telekom Csoporttól igénybe
venni." - mondta el Straub Elek, a Magyar Telekom
elnök-vezérigazgatója.
A fentieken túl kiemelt cél, hogy a cégcsoport jelenlegi magas szintű
és elismert társadalmi elkötelezettsége és szerepvállalása a jövőben
tovább erősödjön. A márkaváltásnak köszönhetően a szponzorálásban is új
dimenziók nyílnak, kiemelkedő nemzetközi eseményeken (pl. a
németországi 2006-os Futball VB-n) jelenhetünk meg. Azonban a
szponzorációs és adományozási tevékenység lokális jellege megmarad, a
helyi kezdeményezések továbbra is a támogatási tevékenység gerincét
jelentik majd.
Straub Elek kihangsúlyozta: "A Magyar Telekom Csoport a nemzetközi DT
Csoport részeként Magyarország vezető távközlési szolgáltatója marad.
Továbbra is elsődleges célunk a hazai ügyfelek igényeinek kielégítése.
Az új márkák megöröklik a nevüket viselő üzletágak eddig felépített
erősségeit, emellett új értékekkel gyarapodnak."
Magyar Telekom
A Matáv Rt. jogállását nevének megváltozása nem érinti, így
biztosított, hogy minden meglévő ügyféllel a fennálló kapcsolat
jogfolytonosan működjön tovább. A Magyar Telekom - jövőbeni
megjelenését tekintve - olyan holding típusú szervezet, amely
gyakorolja a tulajdonosi jogokat, koordinálja és irányítja a
cégcsoporthoz tartozó, önálló márkanévvel rendelkező üzletágak
tevékenységét, továbbá ellátja a csoportszintű operatív feladatokat, és
képviseli a cégcsoport egészét. (A Budapesti Értéktőzsdén a társaság
által kibocsátott részvények azonosítására szolgáló ticker MATÁV-ról
MTELEKOM-ra változik, a New York-i tőzsdén használt MTA ticker
változatlan marad.)
Tovább vizsgáljuk az értékteremtő nemzetközi terjeszkedés lehetőségeit
Magyar Telekomként is, hiszen a tavaly augusztusban kihirdetett
középtávú stratégiai program elemei nem változnak. Ebben az
összefüggésben egy nemzetközi csoporthoz való tartozásunk látható
megjelenése szintén előnyt jelent, aminek első eredményei a Telekom
Montenegro (montenegrói távközlési társaság) sikeres akvizíciójánál
mutatkoztak meg. A Magyar Telekom Csoport nemzetközi portfóliójába
tartozó tagvállalatok, a MakTel (macedón távközlési társaság) és a
Telekom Montenegro neve és márkája egyelőre változatlan marad.
A Magyar Telekommal a fentieken túl csak ritkán találkozhatnak majd
ügyfeleink. Ugyanis őket a kiszolgálásukra hivatott, önálló márkanévvel
rendelkező üzletág "szólítja" meg.
T-Com
A Matáv Vezetékes Szolgáltatások Üzletága veszi fel a T-Com márkanevet.
Egyéni ügyfeleink a jövőben ezzel a márkával találkozhatnak a
leggyakrabban.
A Magyar Telekom Csoport vezetékes szolgáltatásait - telefon, internet,
kábeltelevízió - magába foglaló T-Com új dimenziót nyit a vezetékes
távközlésben. A T-Com a T-Online és a T-Kábel együttműködésével a
vezetékes távközlés teljes spektrumát kínálja az egyéni, illetve a kis-
és középvállalati ügyfeleknek.
A T-Com komoly nemzetközi hátterének, tapasztalatainak és a szorosabb
együttműködésből fakadó szinergiáknak köszönhetően modern, dinamikus,
innovatív, az ügyfelek igényeinek kielégítésére fókuszáló terület lesz
a jövőben.
A T-Com az ügyfélközpontúság jegyében megkezdi egy egységes
bolthálózat, a T-Pontok kialakítását. A T-Com 18 - részben újonnan
megnyíló, részben átalakuló - üzletet magába foglaló T-Pont hálózatában
a magas színvonalú ügyfélkiszolgálásra, valamint a T-márkákhoz tartozó
ajánlatok egy helyen történő elérhetőségére törekszik. Így a T-Pont
boltokban a T-Com termékei mellett megjelennek a T-Online, a T-Kábel és
T-Mobile ajánlatai is. Ezzel egyidejűleg a T-Mobile több üzletében is
helyet kapnak a T-Com termékei. Az üzletek egyszerű, átlátható
elrendezése, valamint a jelentősen kibővített értékesítési és
ügyfélkapcsolati csapat a gyorsabb, kényelmesebb ügyintézést szolgálja.
Az egyéni, valamint a kis- és középvállalati ügyfeleknek kínált
jelenlegi termékportfólióra építve az év folyamán a T-Com számos új
ajánlattal jelenik meg mind a hang-, mind az internetszolgáltatások
területén. Júniustól jelentős, akár 50%-os percdíjkedvezményt kínál
azokba az országokba indított hívások esetén, ahol a T-márka jelen van.
Emellett további, kedvező átalánydíjas díjcsomagok bevezetése várható.
Az év második felében a T-Com új hűségprogramot indít.
A T-Com elkötelezett az információs társadalom fejlesztése és az
internet gyors hazai elterjesztése mellett. Ennek jegyében a T-Com
folyamatosan csökkenti az internetezés díját, továbbá azt az új célt
tűzte ki maga elé, hogy az ADSL-előfizetők száma 2006 végére eléri a
600 ezret. Emellett a T-Com májustól díjmentesen tovább növeli a
szélessávú hozzáférések maximális sebességét.
T-Online
A T-Com üzletág egyik stratégiai pillére a T-Online, a Magyar Telekom
Csoport piacvezető internetszolgáltatója, korábbi nevén Axelero.
A T-Online a Magyar Telekom Csoport legfiatalabb, de leggyorsabban
növekvő vállalata. A pénzügyi dinamizmust tekintve az elmúlt évek
adatai magukért beszélnek - a 2004-es évet már 737 millió forintos
eredménnyel zárta az Axelero. Figyelemreméltóak az innováció
mérföldkövei: élenjáró a tartalomszolgáltatásban (origo), a prepaid
internetszolgáltatás, a szélessávú tartalomszolgáltatás (zeneáruház,
videotéka) bevezetése szintén a vállalathoz kötődik.
A T-Online a jövőben is szeretné megtartani útmutató/innovatív
szerepét, és hű lenni a T-Online márka értékeihez - dinamikus,
barátságos, innovatív - a gyors és zökkenőmentes márkaváltás, valamint
a márkaváltás által kínálkozó lehetőségek kiaknázása révén. A T-Online
megújítja termékkínálatát, új, az egyedi igényekhez jobban igazodó,
innovatív tartalomszolgáltatásokat vezet be, és még nagyobb hangsúlyt
helyez ügyfeleinek kifogástalan kiszolgálására.
T-Kábel
A T-Com üzletág másik stratégiai pillére a T-Kábel, a Magyar Telekom
Csoport kábeltévé-szolgáltatója, korábbi nevén MatávkábelTV.
A T-Kábel portfóliójában a "hagyományos" analóg kábeltévé mellett
megtalálható a korszerű szélessávú internethozzáférés, a Kábelnet is. A
T-Kábel célja, hogy minőségi szabadidős szórakozást kínáljon,
szolgáltatása révén kitáguljon a világ, s közös élményekhez juttassa
meglévő és leendő ügyfeleit. A T-Kábel jövőbeni tervei között szerepel
a kábeltelefon és a digitális szolgáltatások bevezetése.
A T-Kábel május végétől kedvezményes belépési díjakkal kínálja szolgáltatását új ügyfeleinek.
T-Systems
A Magyar Telekom Csoport nagyvállalati ügyfeleket kiszolgáló üzletága,
a korábbi Üzleti Szolgáltatások Üzletág a T-Systems márkanevet veszi
fel.
A T-Systems márka, valamint a mögötte álló kompetencia támogatásával a
Magyar Telekom Csoport T-Systems üzletágának lehetősége nyílik a
nemzetközi tapasztalatok, trendek gyors és alapos megismerésére, amely
elősegíti az üzletág térnyerését a rendszerintegrációs piacon.
A T-Systems Magyarországon teljes körű távközlési, informatikai és
outsourcing kompetenciával rendelkezik, a 3000 legnagyobb magyarországi
vállalkozást szolgálja ki, komplex megoldásokat kínál és rugalmas
üzleti partner. A T-Systems ismeri és érti az üzleti piac céljait,
elvárásait, ezért képes testre szabott megoldások kidolgozására.
Proaktívan keresi az infokommunikációs piac kihívásait, ezek kezelésére
testre szabott megoldásokat kínál, vagyis üzletfelei hatékonyabban
koncentrálhatnak saját üzleti tevékenységükre. A T-Systems
optimalizálja az ügyfél üzleti folyamatait, csökkenti a költségeket, és
ezáltal növeli az ügyfél versenyképességét.
A Magyar Telekom Csoport T-Systems üzletágának kiemelt feladata a hazai
piacon szoros együttműködés kialakítása, és tevékenységének
összehangolása a Magyarországon már jelen levő - a Magyar Telekom
49%-os tulajdonát képező - T-Systems Hungary Kft.-vel. Ennek
eredményeként lehetővé válik a távközlési szolgáltatások,
infokommunikációs megoldások, outsourcing tevékenységek integrált
ajánlása. Az együttműködésnek köszönhetően létrejön a legerősebb hazai
infokommunikációs megoldásszállító.
A jövőben a TOP 100 üzleti ügyfélkör részére a Magyar Telekom Csoport
T-Systems üzletága a T-Systems Hungary Kft.-vel közös
ügyfélmenedzsmentet kínál.
A Magyar Telekom Csoport tagja, a T-Systems hazánkban egyedülálló
internetes fejlesztésével, a "Távszámla" szolgáltatással jelenik meg
hamarosan. Az elektronikus számlamegjelenítés és fizetés szolgáltatás a
Magyar Telekom Csoport üzletágai - a T-Com, T-Online, a T-Mobile, a
T-Systems és a T-Kábel - által kibocsátott számlákat kezeli majd.
Segítségével lehetővé válik a számlák interneten történő megjelenítése
és fizetése, így a szolgáltatást igénybevevő ügyfelek a jövőben
számláikat nem papíron, hanem elektronikusan, interneten keresztül
kapják meg.
A Távszámla szolgáltatáshoz bármely számlakibocsátó csatlakozhat. A
cél, hogy a Távszámla révén a szolgáltatást igénybevevő felhasználó a
jövőben minden számlát (víz, gáz, telefon, villany stb.) az interneten
keresztül kezeljen.
A jövőben az üzletág már a T-Systems márkanév alatt végzi az
IP-telefónia elterjesztését a nagyvállalati ügyfélkörben, s az eddig
nyújtott távközlési szolgáltatásokon túl a T-Systems LAN piaci és IT
biztonsági szolgáltatásokat is kínál majd ügyfeleinek.
T-Mobile
A legnagyobb hazai mobilszolgáltató 10 évvel piacra lépését követően,
2004. június 5-én piacvezető szolgáltatóként vette fel a T-Mobile
márkanevét. A T-Mobile szolgáltatásoknak mintegy 80 millió előfizetője
van a világ 9 országában.
A tavalyi márkaváltás során a meglévő értékek mentén került sor a
T-Mobile márka bevezetésére, egy lépcsőben, mindössze 5 hét alatt. A
márkaértékek hasonlósága, az alapvetően hasonló vállalati kultúra
segített abban, hogy a megbízhatóság, az egyszerűség és az inspiráció
ma már a T-Mobile Magyarországhoz szervesen illeszkedő értékekké váltak.
A T-Mobile márkát megismerték és megszerették a magyar fogyasztók. A
kutatások egyértelműen visszaigazolták: a rendkívül rövid idő alatt
végrehajtott váltás optimális és kedvező fogadtatásra talál az ügyfelek
körében. A T-Mobile márka támogatott ismertsége november elejére elérte
a 100 százalékot. A megkérdezettek körében a spontán említés szintén
kiemelkedően magas, 85 százalékos volt ugyanezen időszakban.
A márkaváltással kezdetét vette egy továbbépítkezési folyamat, amely új
pályára állította a céget. A nemzetközi jelenlét, kapcsolatrendszer
előnyeit a T-Mobile Magyarország ügyfelei kézzelfogható előnyök
formájában élvezik, mint például a Relax csomagok, a T-Mobile csoport
számára kifejlesztett mobiltelefonok, a nemzetközi együttműködésben
fejlesztett Blackberry vagy a T-Mobile országokban kínált roaming
kedvezmény. A magyar mobilpiac jelenlegi fejlődési szakaszában egyre
fontosabb a lojalitás. További kedvezményekkel bővül a Kapcsolat
Aranykártya lojalitási program, amely új néven és konstrukcióban - a
Dominó kártyás ügyfeleket is bevonva -, megújult formában működik a
márkaváltás óta. Emellett a T-Mobile multimédiás és kényelmi m-com
szolgáltatásokat fejleszt.
A T-Mobile egy erős, Magyarországon immár lassan 1 éves nemzetközi
márkanév alatt vezeti át ügyfeleit a harmadik generációs szolgáltatások
világába.
A névváltás pénzügyi hatásai
A névváltáshoz közvetlenül kapcsolódó működési költségeket a Deutsche
Telekom viseli. A név- és márkaváltás költsége, valamint a DT
Csoporttól kapott költségtérítés nettó alapon kerül elszámolásra, így
ezek nem lesznek hatással a Magyar Telekom bevételi és EBITDA
iránymutatásaira. A Magyar Telekom Csoport pénzügyi kimutatásaiban
nincs olyan márkanév aktiválva, melyre a névváltásnak hatása lenne, így
a névváltás nem jár márkanévhez kapcsolódó értékvesztéssel.