Sajtóközlemények

Bemutatkozik a Magyar Telekom Csoport

Budapest, 2005. május 2.

Magyarország legnagyobb márkaváltása valósul meg napokon belül. A Matáv Csoport nevet vált. A Matáv Rt. új cégneve Magyar Telekom Rt. lesz, a cégcsoport egyes üzletágai felveszik a nemzetközi T-márkákat: T-Com (korábban Matáv Vezetékes Szolgáltatások Üzletág), T-Online (korábban Axelero), T-Mobile, T-Systems (korábban Matáv Üzleti Szolgáltatások Üzletág), T-Kábel (korábban MatávkábelTV). A márkaváltás új lendületet ad a Csoport minden tagjának a termékfejlesztésben és az ügyfélkiszolgálásban.

A 2005. február 22-i Közgyűlés jóváhagyta az Igazgatóság január 20-i döntését a Matáv nevének Magyar Telekomra történő változtatásáról, valamint a T-márkák teljes körű hazai bevezetéséről. Így - a cégbírósági bejegyzéstől függően - néhány napon belül megvalósulhat Magyarország legnagyobb márkaváltása.

A Magyar Telekom Csoport és anyacége, a Deutsche Telekom (DT) évek óta tartó szoros együttműködése az újabb T-márkák magyarországi bevezetésével tovább mélyül. A DT Csoporttal való szorosabb integráció a szakértelem és a nemzetközi tapasztalatok megoszthatóságát, a közös fejlesztések lehetőségét nyújtja. Ennek előnyeit élvezhetik majd ügyfeleink.

Dr. Karl-Gerhard Eick, a Deutsche Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettese, valamint a közép- és kelet-európai leányvállalatokért felelős igazgatósági tagja elmondta: "A T-márka vizuálisan összefoglalja a nemzetközi vállalatcsoportunk által teremtett értéket - ezt ügyfeleink világosan felismerik, és a minőség és a teljesítmény határozott ígéretével kapcsolják össze. A "T" a kiválóság márkája, világszerte a minőség, az innováció és a hatékonyság szimbóluma. A Magyar Telekom profitál majd ebből a márkából, és egyúttal tovább erősíti azt. Efelől semmi kétségem sincs."

A T-márka a legkorszerűbb távközlési szolgáltatásokat és a csúcsminőséget jelképezi mindazokon a piacokon, ahol a T-márka képviselői jelen vannak. Ezáltal a név- és márkaváltás egy általános megújulás része a Magyar Telekom Csoport esetében is. A számos új szolgáltatás, innovatív megoldás bevezetése mellett ez jó alkalom arra, hogy a cégcsoport "belsőt" is váltson, javuljon az ügyfélkiszolgálás.

"A névváltás dinamizálhatja a vezetékes üzletágat. Az állandó minőség és a jó ügyfélkiszolgálás révén könnyebb lesz megtartani régi és megnyerni új ügyfeleinket. Célunk, hogy még több korszerű, még jobb ár/érték arányú, egyszerűbben és kényelmesebben használható minőségi szolgáltatást nyújthassunk ügyfeleinknek. A hazai távközlési piacon egyedülálló módon a T-márka reprezentálja a teljes kommunikációs portfóliót, hiszen nincs ma Magyarországon olyan távközlési szolgáltatás, amit ne lehetne a Magyar Telekom Csoporttól igénybe venni." - mondta el Straub Elek, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója.

A fentieken túl kiemelt cél, hogy a cégcsoport jelenlegi magas szintű és elismert társadalmi elkötelezettsége és szerepvállalása a jövőben tovább erősödjön. A márkaváltásnak köszönhetően a szponzorálásban is új dimenziók nyílnak, kiemelkedő nemzetközi eseményeken (pl. a németországi 2006-os Futball VB-n) jelenhetünk meg. Azonban a szponzorációs és adományozási tevékenység lokális jellege megmarad, a helyi kezdeményezések továbbra is a támogatási tevékenység gerincét jelentik majd.

Straub Elek kihangsúlyozta: "A Magyar Telekom Csoport a nemzetközi DT Csoport részeként Magyarország vezető távközlési szolgáltatója marad. Továbbra is elsődleges célunk a hazai ügyfelek igényeinek kielégítése. Az új márkák megöröklik a nevüket viselő üzletágak eddig felépített erősségeit, emellett új értékekkel gyarapodnak."

Magyar Telekom

A Matáv Rt. jogállását nevének megváltozása nem érinti, így biztosított, hogy minden meglévő ügyféllel a fennálló kapcsolat jogfolytonosan működjön tovább. A Magyar Telekom - jövőbeni megjelenését tekintve - olyan holding típusú szervezet, amely gyakorolja a tulajdonosi jogokat, koordinálja és irányítja a cégcsoporthoz tartozó, önálló márkanévvel rendelkező üzletágak tevékenységét, továbbá ellátja a csoportszintű operatív feladatokat, és képviseli a cégcsoport egészét. (A Budapesti Értéktőzsdén a társaság által kibocsátott részvények azonosítására szolgáló ticker MATÁV-ról MTELEKOM-ra változik, a New York-i tőzsdén használt MTA ticker változatlan marad.)

Tovább vizsgáljuk az értékteremtő nemzetközi terjeszkedés lehetőségeit Magyar Telekomként is, hiszen a tavaly augusztusban kihirdetett középtávú stratégiai program elemei nem változnak. Ebben az összefüggésben egy nemzetközi csoporthoz való tartozásunk látható megjelenése szintén előnyt jelent, aminek első eredményei a Telekom Montenegro (montenegrói távközlési társaság) sikeres akvizíciójánál mutatkoztak meg. A Magyar Telekom Csoport nemzetközi portfóliójába tartozó tagvállalatok, a MakTel (macedón távközlési társaság) és a Telekom Montenegro neve és márkája egyelőre változatlan marad.

A Magyar Telekommal a fentieken túl csak ritkán találkozhatnak majd ügyfeleink. Ugyanis őket a kiszolgálásukra hivatott, önálló márkanévvel rendelkező üzletág "szólítja" meg.

T-Com

A Matáv Vezetékes Szolgáltatások Üzletága veszi fel a T-Com márkanevet. Egyéni ügyfeleink a jövőben ezzel a márkával találkozhatnak a leggyakrabban.

A Magyar Telekom Csoport vezetékes szolgáltatásait - telefon, internet, kábeltelevízió - magába foglaló T-Com új dimenziót nyit a vezetékes távközlésben. A T-Com a T-Online és a T-Kábel együttműködésével a vezetékes távközlés teljes spektrumát kínálja az egyéni, illetve a kis- és középvállalati ügyfeleknek.

A T-Com komoly nemzetközi hátterének, tapasztalatainak és a szorosabb együttműködésből fakadó szinergiáknak köszönhetően modern, dinamikus, innovatív, az ügyfelek igényeinek kielégítésére fókuszáló terület lesz a jövőben.

A T-Com az ügyfélközpontúság jegyében megkezdi egy egységes bolthálózat, a T-Pontok kialakítását. A T-Com 18 - részben újonnan megnyíló, részben átalakuló - üzletet magába foglaló T-Pont hálózatában a magas színvonalú ügyfélkiszolgálásra, valamint a T-márkákhoz tartozó ajánlatok egy helyen történő elérhetőségére törekszik. Így a T-Pont boltokban a T-Com termékei mellett megjelennek a T-Online, a T-Kábel és T-Mobile ajánlatai is. Ezzel egyidejűleg a T-Mobile több üzletében is helyet kapnak a T-Com termékei. Az üzletek egyszerű, átlátható elrendezése, valamint a jelentősen kibővített értékesítési és ügyfélkapcsolati csapat a gyorsabb, kényelmesebb ügyintézést szolgálja.

Az egyéni, valamint a kis- és középvállalati ügyfeleknek kínált jelenlegi termékportfólióra építve az év folyamán a T-Com számos új ajánlattal jelenik meg mind a hang-, mind az internetszolgáltatások területén. Júniustól jelentős, akár 50%-os percdíjkedvezményt kínál azokba az országokba indított hívások esetén, ahol a T-márka jelen van. Emellett további, kedvező átalánydíjas díjcsomagok bevezetése várható. Az év második felében a T-Com új hűségprogramot indít.

A T-Com elkötelezett az információs társadalom fejlesztése és az internet gyors hazai elterjesztése mellett. Ennek jegyében a T-Com folyamatosan csökkenti az internetezés díját, továbbá azt az új célt tűzte ki maga elé, hogy az ADSL-előfizetők száma 2006 végére eléri a 600 ezret. Emellett a T-Com májustól díjmentesen tovább növeli a szélessávú hozzáférések maximális sebességét.

T-Online

A T-Com üzletág egyik stratégiai pillére a T-Online, a Magyar Telekom Csoport piacvezető internetszolgáltatója, korábbi nevén Axelero.

A T-Online a Magyar Telekom Csoport legfiatalabb, de leggyorsabban növekvő vállalata. A pénzügyi dinamizmust tekintve az elmúlt évek adatai magukért beszélnek - a 2004-es évet már 737 millió forintos eredménnyel zárta az Axelero. Figyelemreméltóak az innováció mérföldkövei: élenjáró a tartalomszolgáltatásban (origo), a prepaid internetszolgáltatás, a szélessávú tartalomszolgáltatás (zeneáruház, videotéka) bevezetése szintén a vállalathoz kötődik.

A T-Online a jövőben is szeretné megtartani útmutató/innovatív szerepét, és hű lenni a T-Online márka értékeihez - dinamikus, barátságos, innovatív - a gyors és zökkenőmentes márkaváltás, valamint a márkaváltás által kínálkozó lehetőségek kiaknázása révén. A T-Online megújítja termékkínálatát, új, az egyedi igényekhez jobban igazodó, innovatív tartalomszolgáltatásokat vezet be, és még nagyobb hangsúlyt helyez ügyfeleinek kifogástalan kiszolgálására.

T-Kábel

A T-Com üzletág másik stratégiai pillére a T-Kábel, a Magyar Telekom Csoport kábeltévé-szolgáltatója, korábbi nevén MatávkábelTV.

A T-Kábel portfóliójában a "hagyományos" analóg kábeltévé mellett megtalálható a korszerű szélessávú internethozzáférés, a Kábelnet is. A T-Kábel célja, hogy minőségi szabadidős szórakozást kínáljon, szolgáltatása révén kitáguljon a világ, s közös élményekhez juttassa meglévő és leendő ügyfeleit. A T-Kábel jövőbeni tervei között szerepel a kábeltelefon és a digitális szolgáltatások bevezetése.

A T-Kábel május végétől kedvezményes belépési díjakkal kínálja szolgáltatását új ügyfeleinek.

T-Systems

A Magyar Telekom Csoport nagyvállalati ügyfeleket kiszolgáló üzletága, a korábbi Üzleti Szolgáltatások Üzletág a T-Systems márkanevet veszi fel.

A T-Systems márka, valamint a mögötte álló kompetencia támogatásával a Magyar Telekom Csoport T-Systems üzletágának lehetősége nyílik a nemzetközi tapasztalatok, trendek gyors és alapos megismerésére, amely elősegíti az üzletág térnyerését a rendszerintegrációs piacon.

A T-Systems Magyarországon teljes körű távközlési, informatikai és outsourcing kompetenciával rendelkezik, a 3000 legnagyobb magyarországi vállalkozást szolgálja ki, komplex megoldásokat kínál és rugalmas üzleti partner. A T-Systems ismeri és érti az üzleti piac céljait, elvárásait, ezért képes testre szabott megoldások kidolgozására. Proaktívan keresi az infokommunikációs piac kihívásait, ezek kezelésére testre szabott megoldásokat kínál, vagyis üzletfelei hatékonyabban koncentrálhatnak saját üzleti tevékenységükre. A T-Systems optimalizálja az ügyfél üzleti folyamatait, csökkenti a költségeket, és ezáltal növeli az ügyfél versenyképességét.

A Magyar Telekom Csoport T-Systems üzletágának kiemelt feladata a hazai piacon szoros együttműködés kialakítása, és tevékenységének összehangolása a Magyarországon már jelen levő - a Magyar Telekom 49%-os tulajdonát képező - T-Systems Hungary Kft.-vel. Ennek eredményeként lehetővé válik a távközlési szolgáltatások, infokommunikációs megoldások, outsourcing tevékenységek integrált ajánlása. Az együttműködésnek köszönhetően létrejön a legerősebb hazai infokommunikációs megoldásszállító.

A jövőben a TOP 100 üzleti ügyfélkör részére a Magyar Telekom Csoport T-Systems üzletága a T-Systems Hungary Kft.-vel közös ügyfélmenedzsmentet kínál.

A Magyar Telekom Csoport tagja, a T-Systems hazánkban egyedülálló internetes fejlesztésével, a "Távszámla" szolgáltatással jelenik meg hamarosan. Az elektronikus számlamegjelenítés és fizetés szolgáltatás a Magyar Telekom Csoport üzletágai - a T-Com, T-Online, a T-Mobile, a T-Systems és a T-Kábel - által kibocsátott számlákat kezeli majd. Segítségével lehetővé válik a számlák interneten történő megjelenítése és fizetése, így a szolgáltatást igénybevevő ügyfelek a jövőben számláikat nem papíron, hanem elektronikusan, interneten keresztül kapják meg.
A Távszámla szolgáltatáshoz bármely számlakibocsátó csatlakozhat. A cél, hogy a Távszámla révén a szolgáltatást igénybevevő felhasználó a jövőben minden számlát (víz, gáz, telefon, villany stb.) az interneten keresztül kezeljen.

A jövőben az üzletág már a T-Systems márkanév alatt végzi az IP-telefónia elterjesztését a nagyvállalati ügyfélkörben, s az eddig nyújtott távközlési szolgáltatásokon túl a T-Systems LAN piaci és IT biztonsági szolgáltatásokat is kínál majd ügyfeleinek.

T-Mobile

A legnagyobb hazai mobilszolgáltató 10 évvel piacra lépését követően, 2004. június 5-én piacvezető szolgáltatóként vette fel a T-Mobile márkanevét. A T-Mobile szolgáltatásoknak mintegy 80 millió előfizetője van a világ 9 országában.

A tavalyi márkaváltás során a meglévő értékek mentén került sor a T-Mobile márka bevezetésére, egy lépcsőben, mindössze 5 hét alatt. A márkaértékek hasonlósága, az alapvetően hasonló vállalati kultúra segített abban, hogy a megbízhatóság, az egyszerűség és az inspiráció ma már a T-Mobile Magyarországhoz szervesen illeszkedő értékekké váltak.

A T-Mobile márkát megismerték és megszerették a magyar fogyasztók. A kutatások egyértelműen visszaigazolták: a rendkívül rövid idő alatt végrehajtott váltás optimális és kedvező fogadtatásra talál az ügyfelek körében. A T-Mobile márka támogatott ismertsége november elejére elérte a 100 százalékot. A megkérdezettek körében a spontán említés szintén kiemelkedően magas, 85 százalékos volt ugyanezen időszakban.

A márkaváltással kezdetét vette egy továbbépítkezési folyamat, amely új pályára állította a céget. A nemzetközi jelenlét, kapcsolatrendszer előnyeit a T-Mobile Magyarország ügyfelei kézzelfogható előnyök formájában élvezik, mint például a Relax csomagok, a T-Mobile csoport számára kifejlesztett mobiltelefonok, a nemzetközi együttműködésben fejlesztett Blackberry vagy a T-Mobile országokban kínált roaming kedvezmény. A magyar mobilpiac jelenlegi fejlődési szakaszában egyre fontosabb a lojalitás. További kedvezményekkel bővül a Kapcsolat Aranykártya lojalitási program, amely új néven és konstrukcióban - a Dominó kártyás ügyfeleket is bevonva -, megújult formában működik a márkaváltás óta. Emellett a T-Mobile multimédiás és kényelmi m-com szolgáltatásokat fejleszt.

A T-Mobile egy erős, Magyarországon immár lassan 1 éves nemzetközi márkanév alatt vezeti át ügyfeleit a harmadik generációs szolgáltatások világába.

A névváltás pénzügyi hatásai

A névváltáshoz közvetlenül kapcsolódó működési költségeket a Deutsche Telekom viseli. A név- és márkaváltás költsége, valamint a DT Csoporttól kapott költségtérítés nettó alapon kerül elszámolásra, így ezek nem lesznek hatással a Magyar Telekom bevételi és EBITDA iránymutatásaira. A Magyar Telekom Csoport pénzügyi kimutatásaiban nincs olyan márkanév aktiválva, melyre a névváltásnak hatása lenne, így a névváltás nem jár márkanévhez kapcsolódó értékvesztéssel.