Sajtóközlemények
Példa nélküli mobilos összefogással jött létreaz univerzális szolgáltatási modell
Budapest, 2004. május 11.
Egyedülálló mobil fizetési megoldás a Pannon GSM-től és a T-Mobile Magyarország Rt-től a Budapest Bank ügyfeleinek.
Újabb szereplők felé nyitott, egységes platform, rugalmas felhasználási lehetőség és páratlan biztonság jellemzi azt a világon több szempontból is egyedülálló, a Pannon GSM és a T-Mobile Magyarország Rt. együttműködésének köszönhetően megvalósult mobil fizetési megoldást, amely bármely magyarországi bank, közműszolgáltató, illetve azok ügyfelei számára elérhető. A két meghatározó hazai mobilcég által létrehozott, de független mobil fizetési szolgáltató (mobile payment provider) által működtetett megoldás, melynek technológiai háttere az Enigma Rt.-vel együttműködésben került kifejlesztésre rugalmasan illeszkedik a pénzintézetek létező informatikai rendszereihez, és a piacon páratlan adatvédelmet biztosít – elsőként a Budapest Bank ügyfeleinek
A mobil banki szolgáltatásokat 1998-ban a Budapest Bank az elsők között vezette be a hazai piacra. Mára már a pénzintézetek nagy része kínálja ügyfeleinek az SMS-ben vagy WAP-on keresztüli ügyintézés lehetőségét, így ezek már nem számítanak újdonságnak Ezek azonban mind az adott bank által kifejlesztett, így összességében egymással nem kompatibilis, eltérő kezelést és műszaki alapokon nyugvó szolgáltatások.
A Pannon GSM, a T-Mobile Magyarország Rt. olyan, banki rendszerektől független, nyitott technológiát dolgozott ki, amelynek segítségével bármely pénzintézet szabadon, saját szabványainak módosítása nélkül ültetheti át mobiltelefonra szolgáltatásait. Mindezen túl a rendszerhez csatlakozó közműszolgáltatók számláit az ügyfelek egy teljesen új módon, a mobiltelefonjuk segítségével egyenlíthetik ki. A két távközlési szolgáltató együttműködésének köszönhetően ezeket minden eddiginél többen: a magyarországi mobilfelhasználók több mint 80 százaléka – azaz mindkét hálózat előfizetői –igénybe veheti. A megoldás nyitott kialakítása következtében azonban ez az ügyfélkör korlátlanul tovább bővíthető, hiszen a rendszerhez további partnerek is szabadon csatlakozhatnak mind a banki, mind közműszolgáltatói és a mobil távközlési szolgáltatói oldalon.
A hazai pénzintézetek és kereskedő cégek jó része által ismert Enigma Rt. technológiájára alapozva kidolgozott mobil fizetési rendszer a hasonló megoldásokkal szemben nem csak a banki tranzakciók végrehajtására, valamint közüzemi számlák mobiltelefonról történő rendezésére alkalmas. Emellett további biztonságos mobil felhasználásokat – így például elsősorban a kártyás egyenleg feltöltését, elektronikus aláírást, illetve egyéb innovatív kereskedelmi megoldásokat – is lehetővé tesz majd a jövőben. A mindehhez szükséges magas szintű adatvédelemről a továbbfejlesztett SIM-kártyába integrált titkosítási eljárások gondoskodnak, amelyek a banki szerveren alkalmazott védelemmel együtt illetéktelenek által megfejthetetlen kódolást, ezáltal felülmúlhatatlan adatbiztonságot biztosítanak. A két GSM operátor az MPP Magyarország Rt.-t bízta meg a rendszer műszaki platformjának üzemeltetésével; a független mobil fizetési szolgáltató (mobile payment provider) révén garantálható, hogy mindkét szolgáltató ügyfelei számára egyformán elérhető az összes szolgáltatás.
A több éves fejlesztést követően mára minden igényt kielégítő, innovatív megoldás bevezetéséről a két távközlési szolgáltató az MPP Magyarország Rt közreműködésével előrehaladott tárgyalásokat folytat az összes vezető hazai bankkal, közüzemi szolgáltatókkal és egyéb partnerekkel. A sokoldalú mobil tranzakciós rendszer elsőként az ezen a területen komoly tradíciókkal rendelkező Budapest Bank ügyfelei számára válik elérhetővé 2004. május 11-től.
Ezentúl a Budapest Bank ügyfelei már nem csak számla információkat kaphatnak, illetve kérdezhetnek le SMS-ben, hanem átutalásokat is kezdeményezhetnek, valamint közüzemi számláikat is kényelmesen, a távolból fizethetik be mobil telefonjuk segítségével. A Budapest Mobilbank Extra szolgáltatásaival a bank ügyfelei egy világszínvonalú megoldás segítségével sokkal biztosabban tarthatják kézben pénzügyeiket mint eddig valaha.
További információ:
Budapest Bank
Kiss Éva
PR
manager
30/378-7795
Pannon GSM
Somlyai Dóra
Kommunikációs igazgató
20/930-3999
T-Mobile Magyarország Rt.
Kommunikációs Igazgatóság
36-1/265-9200