Sajtóközlemények
A Matáv kivezeti átalánydíjas konstrukcióit
Budapest, 2002. április 29.
Az átalánydíjas konstrukciók nem csak az internetszolgáltatóknak okoznak bevételkiesést. A Matáv évek óta változatlan áron nyújtja a Mindenkinek csomagot és a 150 Ft-os kedvezményt, ami éves szinten több százmillió forintos veszteséget okoz. A távközlési piac liberalizációja előtt a Matáv annak érdekében, hogy minél jobban elterjedjen az internethasználat Magyarországon, nem változtatott a konstrukciókon. A Mindenkinek csomag és a 150 Ft-os kedvezmény július 1-jei megszüntetésekor azonban már fél éve liberalizált lesz a hazai távközlési piac, adott a szabályozói környezet és több mint 100 internetszolgáltató működik. Ilyen piaci környezetben nem várható el, hogy egy profitorientált vállalkozás mélyen a piaci ár alatt kínálja bármely szolgáltatását.
A fenti okok miatt jutott a Matáv arra a döntésre, hogy 2002. július
1-jével megszünteti átalánydíjas konstrukcióit (a Mindenkinek csomagra
április 29. után már nem lehet előfizetni).
A Matáv több megoldást is kínál minden internetezőnek (nem csak a
Mindenkinek csomag szűk előfizetői táborának). 2002. január 1-jével
csökkent az internetezés - egyébként is kedvezményes - telefondíja:
csúcsidőben 19%-kal, csúcsidőn kívül 14%-kal. Azoknak, akik sok időt
töltenek a weben és jó minőségre vágynak, a nagy sávszélességű,
korlátlan hozzáférést biztosító ADSL-t vagy az internetezésre is
alkalmas kábeltévét ajánlja a Matáv. Azoknak, akik a Mindenkinek csomag
előfizetői voltak, és műszaki okokból egyelőre még nem tudják igénybe
venni az ADSL-szolgáltatást, a Matáv július 1-jétől átmeneti ADSL pótló
megoldást kínál fel: az ADSL-szolgáltatás bevezetéséig az
internethasználat telefondíja havi 60 óráig bruttó 7500 Ft-os fix
összegbe kerül. Akiknek a 150 Ft-os kedvezmény nem az internetezésben,
hanem a hosszú telefonbeszélgetések során jelentett előnyt, a Matáv
Csevegő díjcsomagja kedvező feltételeket biztosít (5 perc beszélgetés
után 20%, 10 perc beszélgetés után 30% kedvezmény).
A Matáv jövőbeni célja az, hogy ne közvetlenül az internetezőknek,
hanem az internetszolgáltatóknak kínáljon olyan megoldásokat, amelyek
segítségével az internetszolgáltatók a felhasználói szokásokhoz
legjobban igazodó csomagokat alakíthatnak ki.