Sajtóközlemények

A Matáv kivezeti átalánydíjas konstrukcióit

Budapest, 2002. április 29.

Az átalánydíjas konstrukciók nem csak az internetszolgáltatóknak okoznak bevételkiesést. A Matáv évek óta változatlan áron nyújtja a Mindenkinek csomagot és a 150 Ft-os kedvezményt, ami éves szinten több százmillió forintos veszteséget okoz. A távközlési piac liberalizációja előtt a Matáv annak érdekében, hogy minél jobban elterjedjen az internethasználat Magyarországon, nem változtatott a konstrukciókon. A Mindenkinek csomag és a 150 Ft-os kedvezmény július 1-jei megszüntetésekor azonban már fél éve liberalizált lesz a hazai távközlési piac, adott a szabályozói környezet és több mint 100 internetszolgáltató működik. Ilyen piaci környezetben nem várható el, hogy egy profitorientált vállalkozás mélyen a piaci ár alatt kínálja bármely szolgáltatását.

A fenti okok miatt jutott a Matáv arra a döntésre, hogy 2002. július 1-jével megszünteti átalánydíjas konstrukcióit (a Mindenkinek csomagra április 29. után már nem lehet előfizetni).

A Matáv több megoldást is kínál minden internetezőnek (nem csak a Mindenkinek csomag szűk előfizetői táborának). 2002. január 1-jével csökkent az internetezés - egyébként is kedvezményes - telefondíja: csúcsidőben 19%-kal, csúcsidőn kívül 14%-kal. Azoknak, akik sok időt töltenek a weben és jó minőségre vágynak, a nagy sávszélességű, korlátlan hozzáférést biztosító ADSL-t vagy az internetezésre is alkalmas kábeltévét ajánlja a Matáv. Azoknak, akik a Mindenkinek csomag előfizetői voltak, és műszaki okokból egyelőre még nem tudják igénybe venni az ADSL-szolgáltatást, a Matáv július 1-jétől átmeneti ADSL pótló megoldást kínál fel: az ADSL-szolgáltatás bevezetéséig az internethasználat telefondíja havi 60 óráig bruttó 7500 Ft-os fix összegbe kerül. Akiknek a 150 Ft-os kedvezmény nem az internetezésben, hanem a hosszú telefonbeszélgetések során jelentett előnyt, a Matáv Csevegő díjcsomagja kedvező feltételeket biztosít (5 perc beszélgetés után 20%, 10 perc beszélgetés után 30% kedvezmény).

A Matáv jövőbeni célja az, hogy ne közvetlenül az internetezőknek, hanem az internetszolgáltatóknak kínáljon olyan megoldásokat, amelyek segítségével az internetszolgáltatók a felhasználói szokásokhoz legjobban igazodó csomagokat alakíthatnak ki.