Sajtóközlemények
Az új Matáv
Budapest, 2001. január 16.
A liberalizációra való felkészülés jegyében meghirdetett vállalati stratégia keretében idén megújul a Matáv. Az arculatváltás egy, a küldetésben megfogalmazott célokhoz méltó és azok megvalósítására törekvő vállalatot tükröz. A stratégiaváltás részeként az arculati megújulás a logó, a szlogen, a zene, az internetes honlap és a kommunikációs stílus változását jelenti.
A Matáv életében lezárult egy korszak: a vállalat egy elmaradott
távközlési hálózatból a sikeresen megújult magyar gazdaság
világszínvonalú húzóágazatát teremtette meg. A Matáv új küldetése, hogy
az információs társadalom és az új gazdaság meghatározó szereplője
legyen, megtartva a közép-kelet-európai régióban kivívott vezető
szerepét. A vállalat a távközlési és informatikai fejlődés vívmányait
az ügyfelek legszélesebb köre számára teszi elérhetővé, olyan
megoldásokat nyújt, amelyekkel támogatni tudja ügyfeleit egy
tartalmasabb, eredményesebb és emberibb jövő megteremtésében.
A Matáv a hazai távközlési piacon szerzett egyedülállóan gazdag
tapasztalataira és elért jelentős eredményeire építve dolgozik azon,
hogy céljait elérje, ügyfelei igényeit kielégítse és befektetői
elvárásainak megfeleljen.
A küldetésben megfogalmazott új korszakhoz új arculat illeszkedik. A
megújulás a stílus, a szlogen, a logó, a zene, az internetes honlap
változásában is testet ölt. Az új arculati jegyek dinamizmust,
lendületességet sugároznak.
Az új logó alapgondolata az élmény, amit gyerekkorunkban éltünk át,
amikor a fülünkhöz szorított tengeri csigában a tenger zúgását, a
világmindenség hangjait hallottuk, átéltük a világ megismerhetőségének
élményét. A logó hármas egysége a tér-idő-cselekvés hármas egységét
tükrözi. A pont az információ és a gondolat jeleként magába sűríti az
időt, megfogalmazva a kiindulási pontot, minden dolgok eredőjét. A
tengeri csiga összegyűjti és felerősíti a jelet. A logó utal a
világháló @ jelére is.
A szlogen - "Matáv. A szavakon túl" - értelmezése: a Matáv
szolgáltatásai túllépnek a hagyományos kommunikációs lehetőségeken és
magán a telekommunikáción is. A Matáv a beszéden, szavakon túlmutató
kapcsolatot teremt az emberek közt, így nem csak beszél az emberek
számára fontos értékekről, hanem elérhetővé is teszi azokat.
A zene - az arculatváltás koncepciójába illeszkedő - újszerűsége a szerző, Kovács Ákos (művésznevén "Ákos") érdeme.
Az új stílus az előfizetők felé való közérthető (világos válaszok az
ügyfél kérdéseire, amelyeket az is megért, aki nem távközlési
szakember); udvarias; emberközeli (minél jobban megérteni és segíteni
az ügyfeleket kommunikációs igényeik megoldásában); segítőkész
(megmutatni az ügyfeleknek, hogyan hasznosíthatják a legjobban a
telekommunikáció eszközeit); dinamikus (a cégben erő és lendület van, a
kilencvenes években mutatott dinamikus fejlődése a jövőben sem áll meg)
megnyilvánulásokban mutatkozik majd meg.
Az internetes honlap tartalmilag és formailag egyaránt megújul, a
"portál site"-os megjelenés a kor követelményeinek megfelelően már a
címoldalon tartalmazza a társaság életének híreit, eseményeit, a
fontosabb sajtóközleményeket, akciókat. Az arculatváltás jegyei az
egyszerű, letisztult bordó-szürke design, a címoldalon feljövő flash
animációk és az új Matáv-zenének a letöltés során felhangzó első
taktusai. A website átalakulása azonban nem ér véget a mostani
megújulással: a www.matav.hu ebben az esztendőben újabb
felhasználóbarát megoldásokkal, intreraktív szolgáltatásokkal bővül
majd.
A Matáv arculatváltását bevezető image kampányt az írott és az elektronikus sajtóban január 18-tól ismerheti meg a nagyközönség.