Sajtóközlemények

Az új Matáv

Budapest, 2001. január 16.

A liberalizációra való felkészülés jegyében meghirdetett vállalati stratégia keretében idén megújul a Matáv. Az arculatváltás egy, a küldetésben megfogalmazott célokhoz méltó és azok megvalósítására törekvő vállalatot tükröz. A stratégiaváltás részeként az arculati megújulás a logó, a szlogen, a zene, az internetes honlap és a kommunikációs stílus változását jelenti.

A Matáv életében lezárult egy korszak: a vállalat egy elmaradott távközlési hálózatból a sikeresen megújult magyar gazdaság világszínvonalú húzóágazatát teremtette meg. A Matáv új küldetése, hogy az információs társadalom és az új gazdaság meghatározó szereplője legyen, megtartva a közép-kelet-európai régióban kivívott vezető szerepét. A vállalat a távközlési és informatikai fejlődés vívmányait az ügyfelek legszélesebb köre számára teszi elérhetővé, olyan megoldásokat nyújt, amelyekkel támogatni tudja ügyfeleit egy tartalmasabb, eredményesebb és emberibb jövő megteremtésében.
A Matáv a hazai távközlési piacon szerzett egyedülállóan gazdag tapasztalataira és elért jelentős eredményeire építve dolgozik azon, hogy céljait elérje, ügyfelei igényeit kielégítse és befektetői elvárásainak megfeleljen.

A küldetésben megfogalmazott új korszakhoz új arculat illeszkedik. A megújulás a stílus, a szlogen, a logó, a zene, az internetes honlap változásában is testet ölt. Az új arculati jegyek dinamizmust, lendületességet sugároznak.
Az új logó alapgondolata az élmény, amit gyerekkorunkban éltünk át, amikor a fülünkhöz szorított tengeri csigában a tenger zúgását, a világmindenség hangjait hallottuk, átéltük a világ megismerhetőségének élményét. A logó hármas egysége a tér-idő-cselekvés hármas egységét tükrözi. A pont az információ és a gondolat jeleként magába sűríti az időt, megfogalmazva a kiindulási pontot, minden dolgok eredőjét. A tengeri csiga összegyűjti és felerősíti a jelet. A logó utal a világháló @ jelére is.
A szlogen - "Matáv. A szavakon túl" - értelmezése: a Matáv szolgáltatásai túllépnek a hagyományos kommunikációs lehetőségeken és magán a telekommunikáción is. A Matáv a beszéden, szavakon túlmutató kapcsolatot teremt az emberek közt, így nem csak beszél az emberek számára fontos értékekről, hanem elérhetővé is teszi azokat.

A zene - az arculatváltás koncepciójába illeszkedő - újszerűsége a szerző, Kovács Ákos (művésznevén "Ákos") érdeme.
Az új stílus az előfizetők felé való közérthető (világos válaszok az ügyfél kérdéseire, amelyeket az is megért, aki nem távközlési szakember); udvarias; emberközeli (minél jobban megérteni és segíteni az ügyfeleket kommunikációs igényeik megoldásában); segítőkész (megmutatni az ügyfeleknek, hogyan hasznosíthatják a legjobban a telekommunikáció eszközeit); dinamikus (a cégben erő és lendület van, a kilencvenes években mutatott dinamikus fejlődése a jövőben sem áll meg) megnyilvánulásokban mutatkozik majd meg.
Az internetes honlap tartalmilag és formailag egyaránt megújul, a "portál site"-os megjelenés a kor követelményeinek megfelelően már a címoldalon tartalmazza a társaság életének híreit, eseményeit, a fontosabb sajtóközleményeket, akciókat. Az arculatváltás jegyei az egyszerű, letisztult bordó-szürke design, a címoldalon feljövő flash animációk és az új Matáv-zenének a letöltés során felhangzó első taktusai. A website átalakulása azonban nem ér véget a mostani megújulással: a www.matav.hu ebben az esztendőben újabb felhasználóbarát megoldásokkal, intreraktív szolgáltatásokkal bővül majd.

A Matáv arculatváltását bevezető image kampányt az írott és az elektronikus sajtóban január 18-tól ismerheti meg a nagyközönség.