Sajtóközlemények
A Matáv számlázási rendszere kiváló minősítést kapott
Budapest, 2000. február 10.
A
nemzetközi SGS-csoporthoz tartozó SGS Hungária mint független tanúsító
szervezet 1999 decemberében helyszíni audit során tanúsította, hogy a
Matáv számlázási területén kifejlesztett minőségügyi rendszer megfelel
az ISO 9001 szabványnak. A távközlési cégek közül harmadikként sikerült
megfelelni a hatósági elvárásoknak, és bizonyítani a számlázási
rendszerünk zártságát és pontosságát. (Az első a Westel 900, a második
az Első Pesti Telefontársaság volt, mindkettő a Matáv Csoport tagja.)
Belső
igény és külső követelmény volt a marketingrendszerek fejlesztése és a
szakmai üzemeltetés minőségének javítása. A KHVM és a HÍF szorgalmazta,
hogy a Matáv mielőbb hitelesített rendszerrel szolgáltasson számlákat
az ügyfeleknek. A munka 1999. január végén a munkafolyamatok
feltérképezésével indult. Márciusban elkészült a marketingrendszerek
minőségbiztosítási kézikönyve, majd elkezdődött a folyamatok leírása és
a rendszer kialakítása. 1999 második felében a próbaüzem és a
próbaaudit sikeresen lezajlott. A marketingrendszerek területe megkapta
az ISO-tanúsítást.
A MATÁV az elmúlt három évben folyamatosan fejlesztette számlázási
rendszerét. A MATÁV szolgáltatási területén bevezetett egy olyan új
rendszert, amely a telefonos szolgáltatások nyilvántartását, a
hívásadatok gyűjtését és számlázását szolgálja. Ezt követően
telefonközpontjainak és számlázási rendszerének zártságát és
pontosságát angol szabványok szerint - mivel ilyen hazai szabványok nem
voltak - hitelesítette, ezzel megfelelt egy nagyon szigorú
nyugat-európai értékrendnek. Közben bevezetett egy másik számlázási
rendszert is, amellyel az adatátviteli szolgáltatásait számlázza. E két
rendszer fejlesztésére és szakmai üzemeltetésére szereztük meg az
ISO-tanúsítványt.
Az új minőségügyi rendszer előnye az, hogy az ügyfél számlája
szabályozott munkafolyamat eredményeként készül, pontos információkat
tartalmaz, és ezt a rendszert egy független cég félévente
felülvizsgálja. Mindez növeli az ügyfél bizalmát a vállalat számlázási
rendszere iránt. Emellett a Matáv megfelel a hatósági elvárásoknak, és
az ISO-tanúsítványnak köszönhetően a mindenkori minőségfelügyeleti
díjnak csak a felét kell fizetnie.
A rendszer fejlesztése folytatódik, amely a jelenleg projektként működő "Adattárház" tevékenységgel bővül majd ki.