Sajtóközlemények
Internetes bankolás a Kereskedelmi és Hitelbank Rt.-nél
Budapest, 2000. december 20.
2000 decemberének második felében e-bank néven egyedülállóan biztonságos lakossági internetes banki szolgáltatást indított el a Kereskedelmi és Hitelbank Rt. A MATÁV csoport és a K&H együttes információtechnológiai fejlesztéseinek és szolgáltatási megállapodásának eredményeképpen kiemelkedően biztonságos internetes banki szolgáltatás indulhat el, és az ügyfelek pénzügyi tranzakcióit digitális aláírással történő védelem is szavatolja.
A
magyar piacon elsőként több rétegű védelem szavatolja a december
közepén indított lakossági internetes banki szolgáltatás egyedi
biztonságát. A chipkártyás ügyfél-azonosítás és nyilvános kulcsú
infrastruktúrán alapuló hitelesítő központi szolgáltatás mellett az
ügyfél és a bank közötti üzenetváltást digitális aláírás is védi.
A technológia közös fejlesztésen alapul. A Kereskedelmi és Hitelbank
Rt. és a Matáv csoport közötti együttműködési megállapodás értelmében
az e-bank rendszer web szerverét a Matávnet Rt. üzemelteti, míg a Matáv
Rt. mint a "digitális igazolványokat" Hitelesítő Központ vesz részt a
programban.
A bevezetési szakaszban a szolgáltatás eléréséhez szükséges eszközöket
térítésmentesen bocsátja a regisztrált ügyfelek rendelkezésére a
Kereskedelmi és Hitelbank Rt. és a Matávnet Rt. A két vállalat eltekint
az e-bank internet-hozzáférési költségétől is. Természetes azonban,
hogy az ügyfél csak internet felhasználóként, tehát annak
előfizetőjeként tudja az e-bankot igénybe venni.
Az e-bank használatához szükséges eszközöket - így az azonosító
chipkártyát, a chipkártya-olvasót és a rendszer személyi számítógépre
telepítéséhez szükséges CD-t - egy csomagban kapja kézhez az ügyfél. A
CD útmutatása alapján a rendszer egyszerűen és rövid idő alatt
telepíthető mind otthoni, mind pedig irodai környezetben.
A K&H e-bankja virtuális bankfiókként működik: egyik fontos
feladata a gyors és átfogó tájékoztatás (ún. nyitott oldalain
keresztül) a teljes banki termékkört és banki szolgáltatásokat
illetően. Másik, "védett oldala" a lakossági banki műveletek,
tranzakciók lehetővé tétele saját ügyfelei számára elektronikus úton,
az internetes kapcsolaton keresztül. A bevezetési szakaszban az
ügyfelek az interneten keresztül szinte valamennyi forint alapú
lakossági bankszámlájukhoz és bankkártyájukhoz kapcsolódó szolgáltatást
igénybe vehetik, és hiteltörlesztő előminősítést is végezhetnek.
A Kereskedelmi és Hitelbank Rt. a jövőben az e-bank szolgáltatások
körét folyamatosan bővíti, és egyebek mellett kiterjeszti az értékpapír
műveletekre is.
A Kereskedelmi és Hitelbank Rt. valamennyi jelenlegi és jövőbeni,
Lakossági Bankszámlával rendelkező ügyfele teljes körűen 2001
tavaszától veheti igénybe a magyar piacon egyedülállóan biztonságos
K&H e-bank szolgáltatást.
Rejtő E. Tibor, a Kereskedelmi és Hitelbank Rt. vezérigazgatója szerint
az e-bank olyan korszerű, kényelmes és egyedülállóan biztonságos
internetes banki szolgáltatás, amelynek segítségével a jövőben az
ügyfelek megkeresése terén gyors előrehaladást érhetnek el.
"Az internetes banki szolgáltatások iránti kereslet széles körben
megvan Magyarországon, de a megfelelő biztonsági feltételek hiánya
miatt eddig igen kevesen használták ki a benne rejlő lehetőségeket. Az
általunk elsőként bevezetésre kerülő biztonsági tényezők szavatolják a
jövőben az ügyfelek teljes körű védelmét." - tette hozzá.
Straub Elek, a Matáv elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy jelentős
információtechnológiai fejlesztés és együttműködés valósult meg az
elmúlt több mint 8 hónapban.
"A K&H Bank egyik fontos feladatának megvalósítását és
üzemeltetését bízta a Matáv csoportra. A MATÁV megbízható, stabil és
szakmailag megfelelő színvonalú szolgáltatásokat képes nyújtani banki
partnereinek. Átvállalunk olyan feladatokat, amelyek egyébként állandó
erőforrásokat kötnének le a banknál. Így a bank a szorosan vett banki
termékek, szolgáltatások hatékonyabb fejlesztésére, a banki
versenyelőnyök további erősítésére koncentrálhat." - mondta.