Sajtóhírek

Díjat kapott a madaras kampány

Budapest, 2005. október 26.

Újabb értékes díjjal jutalmazták a Magyar Telekom (MT) kommunikációs tevékenységét. A telekommunikáció kategóriában az MT-nek még a Matáv-érában készült vezetékes vonalértékesítő (madaras) kampánya nyerte el az idén a magyarországi Arany Effie-t és a Platina díjat is.

Az Effie-díjat a reklámkampányok hatékonyságáért ítélik oda, hét kategóriában osztják ki, a kategóriákon felül pedig létezik egy Platina-díj is, amelyet az összes nevezett kampány közül a leghatékonyabb kapja. Ez a harmadik olyan év, amikor a Matáv nem üres kézzel jön haza. Tavaly még az XL kampány kapott Arany Effie-t, tavaly előtt pedig a Csevegő Bronzot.
A telekommunikációs piacon a mobiltelefonok erős penetrációja kedvezőtlenül érinti a vezetékes piacot. A díjazott reklám hatékonyságát bizonyítja, hogy a madaras kampány eredményeképpen 2005 elejére a megkérdezettek több mint 61 százaléka spontán módon a vezetékes telefonnal azonosította, illetve kötötte össze a hosszú, fontos beszélgetéseket.
Az Effie-díj a reklámszakma egyik legkiemelkedőbb elismerése világszerte. Az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely együtt kezeli a kreativitást a marketing- és reklámcélok sikeres megvalósításával, azaz az egyetlen, amely a reklámok valódi célját, az elért piaci eredményt díjazza.
Elnevezése ennek megfelelően az angol "efficiency", illetve "effectiveness" kifejezésekből ered. Több évtizedes múltja, egyszerű és jól átlátható zsűrizési rendje az Effie-t a tökéletes marketingkommunikáció szimbólumává avatta.
A díj odaítélésére évente kerül sor, díjazva az elmúlt év legsikeresebb reklám- és marketing-kommunikációs tevékenységét, azt a kampányt, amely a legjobb hatásfokkal érte el a kitűzött célt.
Az eredményesség vizsgálata a piac által elfogadott adatok, illetve bizonyítható eredmények alapján történik. Értékeléskor a kampány kreatív kivitelezését csak, mint a hatékony reklámozás egyik elemét veszik figyelembe.
Az Effie a "vonal feletti" reklámeszközök használatára koncentrál.