A Telekom felelős szolgáltatóként szerepet vállal a magyar társadalom digitális esélyegyenlőségének megteremtésében.
Olyan társadalmi problémákban foglalunk állást, amelyek gátolják az embereket abban, hogy egyenlő módon férjenek hozzá a digitális világ nyújtotta lehetőségekhez.
Úgy tesszük ezt, hogy nemcsak bevonjuk őket ebbe a világba, de útmutatásunkkal segítjük is, hogy tisztán lássák a lehetőségeket, ugyanakkor a veszélyeket is. Kezdeményezéseinkben kiemelt figyelmet fordítunk gyermekeink online biztonságára, az idősebb generációk digitális ismereteinek fejlesztésére, a fiatalok digitális alkotóerejének kibontakoztatására, valamint a sokszínűségre és az esélyegyenlőségére.
A Telekom „Digitális szülő vagyok” címmel oktatási programot indított a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvánnyal közösen. A 21. századi gyermeknevelés egyben azt is jelenti, hogy digitális szülőkké kell válnunk. A digitális szülői neveléssel kapcsolatban kevés jó gyakorlattal és tapasztalattal rendelkezünk, de ahogy a szülői nevelés, úgy az online szülői nevelés is tanulható. Ebben próbál a Telekom és a Hintalovon Alapítvány segíteni, hogy a szülők tudatosabban és hatékonyabban használhassák a digitális eszközöket, platformokat és megoldásokat, és ezen a téren is jobban támogassák gyermekeiket.
A Telekomnál alapvető célunk, hogy korosztálytól függetlenül mindenkit megismertessünk a technológia előnyeivel és bekapcsoljunk a digitális világba. Azonban azt látjuk, hogy az idősebb korosztály kevésbé ismeri ezeket a lehetőségeket, így ők sokszor egyáltalán nem tudnak hozzáférni a saját életüket megkönnyítő megoldásokhoz.
Van ugyanakkor egy olyan generáció, amely számára a digitális világ ismerete egyfajta velük született készség. Erre alapozva kerestünk egy megoldást, amely a leghatékonyabban képes feloldani ezt a digitális szakadékot, ráadásul úgy, hogy közben minden érintett szereplő kölcsönös előnyben részesül. A megoldás tulajdonképpen kézenfekvő: a digitálisan kevésbé érett, idősebb generációt összekapcsoltuk a fiatalokkal, akik a program keretében szervezett foglalkozásokon bevezetik az időseket az internet világába.
Kép leírása: Telekom Kraft
A 2020 márciusában indított Telekom Kraft fiataloknak biztosít lehetőséget arra, hogy megmutassák magukat.
Teszi ezt egyrészt a KraftRoad programjával, amely saját projektjeik kidolgozásában, fejlesztésében segít képzésekkel, eseményekkel.
Nap mint nap azért dolgozunk, hogy mindenkit hozzásegítsünk ahhoz, hogy egy lépést előrelépjen digitálisan, tartson bárhol is a digitalizációban, és hogy mindenki számára elérhetőek legyenek termékeink és szolgáltatásaink.
Ennek szellemében, felelős szolgáltatóként célul tűztük ki, hogy 2030-ra 100%-ban akadálymentes ügyfélélményt és szolgáltatásokat biztosítsunk minden ügyfelünk számára.