Szabó Melinda (született 1971-ben) első diplomáját a Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karán szerezte 1994-ben, majd az egyetem Külkereskedelmi Karán marketing szakközgazdász végzettséget szerzett 1997-ben. 2007-ben végezte el a Webster University és a Szent István Egyetem MBA képzését.
Karrierjét piackutatóként kezdte, majd 1999-ben csatlakozott a Westel900-hoz, ahol marketing területen több jelentős vezető menedzseri pozíciót töltött be. Ezt követően, 2005-től a T-Mobile marketing igazgató-helyetteseként, 2008-tól pedig a vezetékes T-Home lakossági szegmens irányításáért is felelt, majd 2010 júliusától a lakossági marketing terület igazgatójaként folytatta karrierjét a Magyar Telekomnál. 2009-2012 között a montenegrói MobiMak-nál vállalt Board tagsági tisztséget.
2015-ben csatlakozott a Vodafone Magyarországhoz, ahol a teljes B2B szegmens marketingjéért felelt, majd 2016-tól az értékesítési és marketing vezetője lett az SMB szegmensnek.
2018. július 1-től a Magyar Telekom Lakossági Szolgáltatások vezérigazgató-helyettese 2020. január 1-től a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese volt.
2022. szeptember és 2024. május között a Deutsche Telekom európai tagvállalatok lakossági szegmenseiért felelős vezetői (Senior Vice President) pozíciót töltötte be.
2024. június 1-től a T-Mobile Czech Republic (TMCZ) és a Slovak Telekom (ST) vezérigazgatója.