Befektetői közlemények

Új irányítási struktúráról döntött a Magyar Telekom Igazgatósága

Budapest, 2012. június 18. 15:00

A Magyar Telekom (Reuters: MTEL.BU és Bloomberg: MTELEKOM HB), Magyarország vezető távközlési szolgáltatója bejelenti, hogy Igazgatósága mai ülésén elfogadta a vállalat működésének közép- és hosszú távú stratégiai irányait, és ennek egyik első lépéseként döntött az új irányítási struktúra kialakításáról. A 2013 januárjától kezdődő változások célja, hogy a Magyar Telekom az ügyféligények változására és a piaci kihívásokra rugalmasan és időben reagálva, képes legyen kiaknázni az új, innovatív szolgáltatási és üzleti lehetőségeket. Az ügyfelek magas szintű, korszerű és hatékony kiszolgálását célozza a vállalat új szervezeti struktúrája is. A Magyar Telekom az új stratégiai irányokról és a működési modellről a szükséges további döntések megszületését követően, az ősz folyamán nyújt részletesebb tájékoztatást.

A telekommunikációs világ változásai, a technológiák gyors fejlődése és a fogyasztói igények dinamikus átalakulása, továbbá az utóbbi időszak kedvezőtlen piaci és gazdasági folyamatai olyan kihívásokat jelentenek, amelyekre a Telekom időben fel kíván készülni. A cég új jövőképe messzemenően épít a vállalat által jelenleg is nyújtott egyedülállóan széles szolgáltatási portfólióra, valamint a kiterjedt értékesítési csatornákban és ügyfélkapcsolati rendszerekben rejlő képességekre az új, innovatív szolgáltatási és üzleti lehetőségek kiaknázása érdekében. Alaptevékenységét az új online képességek és a digitális otthon irányában bővíti a Telekom, tovább erősítve jelenlétét a nem hagyományos üzleti területeken is. Az üzleti tevékenység fókuszába még inkább az ügyfelek magas szintű, korszerű és hatékony kiszolgálása kerül. Ezt tükrözi a vállalat új szervezeti struktúrája, amelyben önálló irányítási területek feladata lesz a három alapvető ügyfélszegmens (lakossági; kis- és középvállalati; nagyvállalati) kiszolgálása. 

„Piaci pozícióink és a jelenlegi kihívások kedvező lehetőséget, kitörési pontot kínálnak arra, hogy a megfelelő időpontban végrehajtott stratégiai és irányítási változások révén a Telekom továbbra is a trendeket időben felismerni és alakítani képes szolgáltató maradjon. Az elhatározott átalakítások eredményeként képesek leszünk az ügyféligényeket kompromisszumok nélkül teljesíteni, sőt azok előtt járni, továbbá biztosítani a Magyar Telekom hosszú távú fenntartható és nyereséges működését, a beruházások megtérülését” – mondta el Christopher Mattheisen elnök-vezérigazgató a mai döntések kapcsán. 

Az Igazgatóság döntése alapján a2013. január 1-jétől életbe lépő legfontosabb változások a következők:

  • A jelenlegi értékesítési és szolgáltatási vezérigazgató-helyettes pozíció átalakul és átnevezésre kerül, a jövőben lakossági szolgáltatások vezérigazgató-helyettesi pozícióként működik.
  • A jelenlegi marketing vezérigazgató-helyettesi pozíció megszűnik.
  • Új, kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettesi pozíció jön létre az érintett ügyfélkört kiszolgáló terület irányítására.
  • A jelenlegi vállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettes pozíció magyar megnevezése nem változik.
  • A jelenlegi stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes felelősségi területe átalakul és átnevezésre kerül; a pozíció neve a jövőben üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes lesz.

A felsővezetők száma nem változik, továbbra is az elnök-vezérigazgató és nyolc vezérigazgató-helyettes alkotja a vállalat operatív vezetéséért felelős Ügyvezető Bizottságot.  

A Magyar Telekom Ügyvezető Bizottsága kidolgozza a társaság működése és tevékenysége átalakításának, valamint az új szervezeti-irányítási struktúrának a további részleteit, amelyekről a későbbiekben születik döntés. A Magyar Telekom az új stratégiai irányokról és a működési modellről az ősz folyamán nyújt további tájékoztatást. 

A szervezeti változásokkal összefüggésben Király István marketing vezérigazgató-helyettes munkaviszonya közös megegyezéssel 2012. június 30-án megszűnik. A marketing vezérigazgató-helyettes feladatait a szervezeti változások hatályba lépéséig, az év végéig Szabó Melinda lakossági szegmensmarketing igazgató látja el.
Maradi István műszaki vezérigazgató-helyettes közös megegyezéssel szintén távozik a Magyar Telekomtól 2012. július 31-ével. Utódlásáról később születik döntés.



Ezen befektetői közlemény jövőre vonatkozó kijelentéseket is tartalmazhat. Azon kijelentések, amelyek nem múltbeli tényekre vonatkoznak (ideértve a véleményünkre és várakozásainkra vonatkozó kijelentéseket), jövőre vonatkozó kijelentések. Ezen kijelentések a jelenlegi terveken, becsléseken és előrejelzéseken alapulnak, tehát nem lenne helyes ezen kijelentésekre túlzott mértékben támaszkodni. A jövőre vonatkozó kijelentések a megtételük időpontjában aktuális állapoton alapulnak, és nem vállalunk kötelezettséget arra, hogy a kijelentések bármelyikét új információk vagy jövőbeli események alapján nyilvánosan frissítsük, módosítsuk.

A jövőre vonatkozó kijelentések szükségképpen kockázatokkal és bizonytalansággal járnak. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy számos olyan fontos tényező van, amelynek hatására a tényleges eredmények lényegesen eltérhetnek a jövőre vonatkozó kijelentésekben foglaltaktól. Az ilyen tényezőket többek között a 2011. december 31-én végződött évre vonatkozó, a https://www.telekom.hu címen elérhető weblapunkon is közzétett éves jelentéseink is bemutatják.

Kapcsolódó dokumentumok

Befektetői közlemény
(PDF, 59,1 kB)