Befektetői közlemények
Új irányítási struktúráról döntött a Magyar Telekom Igazgatósága
Budapest, 2012. június 18. 15:00
A Magyar Telekom (Reuters: MTEL.BU és Bloomberg: MTELEKOM HB), Magyarország vezető távközlési szolgáltatója bejelenti, hogy Igazgatósága mai ülésén elfogadta a vállalat működésének közép- és hosszú távú stratégiai irányait, és ennek egyik első lépéseként döntött az új irányítási struktúra kialakításáról. A 2013 januárjától kezdődő változások célja, hogy a Magyar Telekom az ügyféligények változására és a piaci kihívásokra rugalmasan és időben reagálva, képes legyen kiaknázni az új, innovatív szolgáltatási és üzleti lehetőségeket. Az ügyfelek magas szintű, korszerű és hatékony kiszolgálását célozza a vállalat új szervezeti struktúrája is. A Magyar Telekom az új stratégiai irányokról és a működési modellről a szükséges további döntések megszületését követően, az ősz folyamán nyújt részletesebb tájékoztatást.
A telekommunikációs világ
változásai, a technológiák gyors fejlődése és a fogyasztói igények dinamikus
átalakulása, továbbá az utóbbi időszak kedvezőtlen piaci és gazdasági
folyamatai olyan kihívásokat jelentenek, amelyekre a Telekom időben fel kíván készülni.
A cég új jövőképe messzemenően épít a vállalat által jelenleg is nyújtott
egyedülállóan széles szolgáltatási portfólióra, valamint a kiterjedt
értékesítési csatornákban és ügyfélkapcsolati rendszerekben rejlő képességekre
az új, innovatív szolgáltatási és üzleti lehetőségek kiaknázása érdekében.
Alaptevékenységét az új online képességek és a digitális otthon irányában
bővíti a Telekom, tovább erősítve jelenlétét a nem hagyományos üzleti
területeken is. Az üzleti tevékenység fókuszába még inkább az ügyfelek magas
szintű, korszerű és hatékony kiszolgálása kerül. Ezt tükrözi a vállalat új
szervezeti struktúrája, amelyben önálló irányítási területek feladata lesz a
három alapvető ügyfélszegmens (lakossági; kis- és középvállalati;
nagyvállalati) kiszolgálása.
„Piaci pozícióink és a jelenlegi kihívások kedvező
lehetőséget, kitörési pontot kínálnak arra, hogy a megfelelő időpontban
végrehajtott stratégiai és irányítási változások révén a Telekom továbbra is a
trendeket időben felismerni és alakítani képes szolgáltató maradjon. Az
elhatározott átalakítások eredményeként képesek leszünk az ügyféligényeket
kompromisszumok nélkül teljesíteni, sőt azok előtt járni, továbbá biztosítani a
Magyar Telekom hosszú távú fenntartható és nyereséges működését, a
beruházások megtérülését” – mondta el
Christopher Mattheisen elnök-vezérigazgató a mai döntések kapcsán.
Az Igazgatóság döntése alapján a2013. január 1-jétől életbe lépő legfontosabb változások a következők:
- A jelenlegi értékesítési és szolgáltatási vezérigazgató-helyettes pozíció átalakul és átnevezésre kerül, a jövőben lakossági szolgáltatások vezérigazgató-helyettesi pozícióként működik.
- A jelenlegi marketing vezérigazgató-helyettesi pozíció megszűnik.
- Új, kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettesi pozíció jön létre az érintett ügyfélkört kiszolgáló terület irányítására.
- A jelenlegi vállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettes pozíció magyar megnevezése nem változik.
- A jelenlegi stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes felelősségi területe átalakul és átnevezésre kerül; a pozíció neve a jövőben üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes lesz.
A felsővezetők száma nem változik, továbbra
is az elnök-vezérigazgató és nyolc vezérigazgató-helyettes alkotja a vállalat
operatív vezetéséért felelős Ügyvezető Bizottságot.
A Magyar Telekom Ügyvezető
Bizottsága kidolgozza a társaság működése és tevékenysége átalakításának,
valamint az új szervezeti-irányítási struktúrának a további részleteit,
amelyekről a későbbiekben születik döntés. A Magyar Telekom az új stratégiai
irányokról és a működési modellről az ősz folyamán nyújt további tájékoztatást.
A szervezeti változásokkal
összefüggésben Király István marketing vezérigazgató-helyettes munkaviszonya
közös megegyezéssel 2012. június 30-án megszűnik. A marketing
vezérigazgató-helyettes feladatait a szervezeti változások hatályba lépéséig,
az év végéig Szabó Melinda lakossági szegmensmarketing igazgató látja el.
Maradi István műszaki
vezérigazgató-helyettes közös megegyezéssel szintén távozik a Magyar Telekomtól
2012. július 31-ével. Utódlásáról később
születik döntés.
Ezen befektetői közlemény jövőre vonatkozó kijelentéseket is tartalmazhat. Azon kijelentések, amelyek nem múltbeli tényekre
vonatkoznak (ideértve a véleményünkre és várakozásainkra vonatkozó kijelentéseket), jövőre vonatkozó kijelentések. Ezen kijelentések
a jelenlegi terveken, becsléseken és előrejelzéseken alapulnak, tehát nem lenne helyes ezen kijelentésekre túlzott mértékben
támaszkodni. A jövőre vonatkozó kijelentések a megtételük időpontjában aktuális állapoton alapulnak, és nem vállalunk kötelezettséget
arra, hogy a kijelentések bármelyikét új információk vagy jövőbeli események alapján nyilvánosan frissítsük, módosítsuk.
A jövőre vonatkozó kijelentések szükségképpen kockázatokkal és bizonytalansággal járnak. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy
számos olyan fontos tényező van, amelynek hatására a tényleges eredmények lényegesen eltérhetnek a jövőre vonatkozó kijelentésekben
foglaltaktól. Az ilyen tényezőket többek között a 2011. december 31-én végződött évre vonatkozó, a
https://www.telekom.hu címen elérhető weblapunkon is közzétett éves jelentéseink is bemutatják.