Befektetői közlemények
A Magyar Telekom megújítja márkastruktúráját, ennek részeként bevezeti a T-Home márkát
A Magyar Telekom (Reuters: NYSE: MTA.N, BÉT: MTEL.BU és Bloomberg: NYSE: MTA US, BÉT: MTELEKOM HB), Magyarország vezető távközlési szolgáltatója bejelenti, hogy a Magyar Telekom Ügyvezető Bizottsága a mai napon döntött arról, hogy a vállalat 2008 őszén bevezeti a T-Com, T-Online és T-Kábel márkákat felváltó T-Home márkát. A T-Home megjelenésével egy időben a Magyar Telekomhoz kapcsolódó „T” márka, valamint a lakossági és üzleti mobilszolgáltatások márkája, a T-Mobile is megújul.
A ma megszületett döntés célja, hogy a Magyar Telekom a Deutsche Telekomnál 2007 májusában kialakított egyszerűbb, az ügyfelek számára az egyértelmű azonosítást segítő márkastruktúrát vezessen be, ezzel is erősítve piacvezető pozícióját. A márkastruktúra átformálásával a megújuló Magyar Telekom erőteljesebben kihasználhatja azon előnyét, hogy a hazai távközlési piacon egyedülállóan széleskörű szolgáltatásválasztékkal rendelkezik.
A Magyar Telekom ügyfelei a márkaváltás nyomán T-Home néven vehetik igénybe a jelenleg a T-Com, T-Online és T-Kábel kínálatában elérhető, az otthonokhoz kapcsolódó vezetékes kommunikációs és szórakoztató szolgáltatásokat. Az újrapozícionálás során a T-Home megjelenésével párhuzamosan megmarad és egyben megújul a vállalati „T”, valamint a lakossági és üzleti mobilszolgáltatásokat összefogó T-Mobile márka, T-Systems márkanév alatt pedig továbbra is a vállalati ügyfeleknek kínálunk teljes körű üzleti kommunikációs megoldásokat.
Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója a döntés kapcsán hangsúlyozta: „A 2008 második felére tervezett változások részei annak a megújulási folyamatnak, amelyet a Magyar Telekom új felsővezetése kezdett meg. Az ez év elején bevezetett szervezeti változásokkal és a márkastruktúra ma elhatározott megújításával, azaz a jövő ügyféligényeinek való még teljesebb megfeleléssel a Magyar Telekom célja, hogy ügyfelei és befektetői számára vonzóbb és értékesebb legyen.”
Winkler János vezérigazgató-helyettes, a Magyar Telekom Lakossági Szolgáltatások Üzletágának vezetője elmondta: ”Az egyszerűsödő márkastruktúra új előnyöket kínál ügyfeleinknek, többek között könnyebben igazodnak el majd a termékek és szolgáltatások között. A változás sokkal többet jelent egyszerű arculatváltásnál: a T-Home márka még színvonalasabb kiszolgálást, a jövő igényeihez alkalmazkodó termékválasztékot kínál majd.”
A Magyar Telekom hamarosan véglegesíti a T-Home márka bevezetésének és a megszűnő márkák kivezetésének részleteit, és azokról kellő időben tájékoztatást fog adni.
A márkaváltás nincs hatással a Magyar Telekom erre az
évre kitűzött bevételi és EBITDA iránymutatásaira, és nem jár márkanévhez kapcsolódó értékvesztéssel.
Ugyanakkor a változás várhatóan pozitív hatással lesz a Magyar Telekom jövőbeli
működési eredményére, mivel az új márkastruktúrához kapcsolódó új image
erősíteni fogja a vállalat versenypozícióját a magyarországi vezetékes piacon,
és a vonzó, új ajánlatok hozzájárulnak stratégiai
növekedési céljainak eléréséhez.
A jövőre vonatkozó kijelentések önmagukban rejlő kockázatokkal járnak. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy számos olyan fontos tényező van, amelynek hatására a tényleges eredmények lényegesen eltérhetnek az előretekintő jellegű megállapításoktól. Az ilyen tényezőket többek között a 2007. december 31-én végződött évre vonatkozó, 20-F formátumú éves jelentésünk is részletezi, amelyet az Egyesült Államok Tőzsde- és Értékpapírfelügyeletéhez, azaz a U.S. Securities and Exchange Commissionhoz (SEC) nyújtottunk be.