Insights

Insights

Kibertámadás esetén csak az azonnali beavatkozás jelent érdemi segítséget

⁣ A vállalatok nagy része nincs kellőképpen felkészülve súlyos informatikai támadások elhárítására, 4-ből 3 cégnek nincsen konkrét terve egy esetleg kibertámadás elhárítására, ahogy arra sem, hogy hogyan minimalizálja az ezekből eredő károkat. A megoldás szolgáltatás formájában rendelkezésre áll a Telekomtól: CTRL SWAT csapata évtizedes tapasztalattal rendelkező specialistákkal kínál azonnali helyszíni megoldást a krízishelyzetekben.

{{'2023-09-25' | formatDate}}

Nemes Imre

Az üzleti döntéshozók véleménye szerint a kibertér fokozott fenyegetést jelent az általuk irányított szervezetekre, és aggódnak amiatt, hogy nincsenek teljesen felkészülve ezek kezelésére. Teszik mindezt annak ellenére, hogy a PwC 2023-as Global Digital Trust Insights felmérése szerint a megkérdezettek több mint 70 százaléka a kiberbiztonsági helyzet javulásáról számolt be az egy évvel korábbi állapothoz képest

A biztonsági és az IT-területek vezetőinek 45 százaléka például a zsarolóvírussal elkövetett támadások további növekedésére számít. Ezek és az ezekhez hasonló incidensek kockázata a vállalatok online jelenlétének erősödésével értelemszerűen emelkedik, hiszen ez a kiberbűnözők számára is vonzó terep. A kitettség növekedése azonban a legtöbb esetben nem jár a szervezetek felkészültségének javulásával.

Sőt: amikor külső támadás éri egy vállalat informatikai rendszerét, akkor az első jellegzetes reakció a teljes dezorientáltság: hasonló korábbi tapasztalatok híján nem tudható, mennyire súlyos a baj, ami a korlátozott adatvesztéstől a teljes működésképtelenségig terjedhet. Ebből adódóan többnyire az sem világos, hogyan lehet a leggyorsabban elhárítani a problémát és enyhíteni a károkat.

Pedig ezekben a helyzetekben a legfontosabb tényező az idő, a gyors reakció: minél kevesebb idő telik el a behatolás észlelése után, annál jobbak az esélyei a veszély elhárításának, a megfelelő védelem megerősítésének és a károk minimalizálásának.. A saját incidenskezelő csapattal nem rendelkező vállalatoknak, szervezeteknek nyújt haladéktalan segítséget a Telekom CTRL SWAT csapata (az elnevezést két betűszó alkotja: Cyber Threat Resilience Team, valamint Security Weapons and Tactics): a szolgáltatás keretében a krízisszakértőkből és válságkezelési tanácsadókból álló gárda az ügyfél üzleti és IT-döntéshozóival közösen dolgozik azon, hogy megvédjék a támadás célpontjává vált vállalat üzleti érdekeit, működőképességét és jó hírnevét – a krízis alatt és utána is, hiszen a küldetés a támadás bekövetkezésétől az utókezelés lezárásáig, a folyamatok újraindításáig, a kiértékelésig, valamint igény esetén a védelem megerősítéséig tart.

A hiánypótló szolgáltatás pont azt nyújtja, amire ezekben a haváriahelyzetekben a legnagyobb szükség van: a rutin biztonságát, a begyakorlott, higgadt, célorientált végrehajtást, a belső működés és a folyamatok hatékony, lépésekre lebontott koordinálását, a belső és külső kommunikáció megtervezését és megszervezéséttámogatását. A CTRL SWAT 7/24-ben ingyenesen hívható elérhetőségén azok az ügyfelek is igénybe vehetik a szolgáltatás, amelyek korábban nem álltak kapcsolatban a Telekommal. (+36 1 481 9911)