50 magyar jövőképes vállalat a felhőből
Felhőalapú digitális csúcsteljesítmény
{{'2022-04-08' | formatDate}}
A jól csengő nevű márkák mellett több startup jellegű szereplő is feltűnik a Magyar Telekom támogatásával összeállított Cloud 50 listán, amelyet Forbes állított össze a felhőalapú digitális csúcsteljesítmények bemutatásához.
Összesen ötven, alaptevékenységét legalább 80 százalékban felhőalapokon működtető magyarországi cég került fel a Forbes által összeállított Cloud 50 listára. Ebben – az amerikai The Cloud 100 mintájára – azokat a legsikeresebb, felhőtechnológiát használó szolgáltatókat gyűjtötték össze, amelyeket magyar magánszemélyek alapítottak, legalább 20 százalékban magyar kézben vannak, és nincsenek tőzsdén. További fontos kiválasztási szempont volt, hogy a társaságok csak saját fejlesztéseik által bővítsék a felhő-ökoszisztémát.
A Magyar Telekom támogatásával összeállított listán szereplő vállalatok összesített 2021-es árbevétele megközelítette a 150 milliárd forintot. Közülük a legtöbben az e-kereskedelmi szektorban aktívak, de számos cég került fel a pénzügyi, mezőgazdasági, egészségügyi vagy – nem meglepő módon – az IT-ágazatból. Az amerikai mintához hasonlóan a magyar listán is több vertikális területről érkező, startup jellegű szereplő is található. Mellettük pedig olyan ismerősen csengő nevű és elismert márkák is feltűnnek a sorban, mint a Bookline, az Edigital-Emag (korábban Extreme Digital), a GreenGo, az Ingatlan.com, a Logiscool, a Prezi, a ShareNow vagy a Számlázz.hu.
A digitális csúcsteljesítményeket felvonultató Cloud 50 listán szereplő cégek közös jellemzője, hogy felhőalapon nyújtott szolgáltatásaikkal nem csupán saját működésüket teszik hatékonnyá, hanem az ügyfélkiszolgálást is messzemenően rugalmassá. Az innovatív szemlélet mellett a további fejlődésben a megbízható technológiai partner is kiemelt jelentőséggel bír, továbbá az okosan épített virtuális infrastruktúra.
Noha a hazai cégek harmada szerzett már némi tapasztalatot a cloudalapon üzemeltetett üzleti alkalmazások terén, komoly paradigmaváltást igényel, hogy az „üzleti célokat támogató eszköz" kategóriából a felhő stratégiai jelentőségűvé nője ki magát, egyfajta evolúciós szintlépéssé váljon.
Miközben a magyar piac a kelet-európai átlaggal nagyjából azonos ütemben halad, és néhány év alatt akár meg is háromszorozhatja a volumenét, a cégek többsége egyelőre a konkrét megoldás és a kondíciók alapján választ a helyben telepített (on-premise) és a felhő megoldások közül. Sőt, ezeket inkább párhuzamosan használják, és csak óvatosan nyitnak a tisztán cloudalapú üzemeltetés felé.
A magyar piac legszélesebb cloudportfóliójával rendelkező Magyar Telekom segít a legjobb megoldás megtalálásában: kiemelt minőségű és költséghatékony szolgáltatásokat nyújt az összes felhőtípusban, szolgáltatásformában és – Magyarországon egyedüliként – a publikus és a privát cloud előnyeit ötvöző hibrid formában is.