Sajtóközlemények
Ismét sajtódíjat hirdet a Telekom
Budapest, 2014. október 3. 14:00
Jövő májusig várják azokat a hazai publikációkat, amelyek a fenntarthatóság témakörén belül bármilyen környezeti, társadalmi, gazdasági jelenséget, kezdeményezést vagy szituációt közérthető módon, előremutatóan tudósítanak. A nyolc hónapot átívelő pályázati ciklusban publikált tartalmakkal kategóriánként félmillió forintot nyerhetnek a nyertes publicisták, bloggerek
Harmadik éve hirdet fenntarthatósági sajtódíj pályázatot a Magyar Telekom és a Fenntarthatósági Média Klub. Évről évre növekszik a pályázók száma, egyre gazdagabb a tartalom és ezzel megvalósul a kiírók célja is: a társadalmi gondolkodás formálása.
„A megmérettetés óriási lehetőség azoknak az újságíróknak, akik hisznek a szemléletváltozásban, miközben tisztában kell lenniük azzal, hogy nem ezek a legnépszerűbb, legolvasottabb tartalmak. A díj egyfelől komoly szakmai visszaigazolása annak, hogy jó úton járunk, másfelől új kapukat nyit meg: személy szerint nekem egy régi álmom beteljesülni látszik, egy az üzleti világnak szóló fenntarthatósági blog létrehozásán dolgozom éppen.” – mondta Hagara-Nagy Nóra újságíró blogger, a tavalyi díjazottak egyike.
A kiírók idén is három kategóriában várja a jelentkezők anyagait:
„Alulnézet” kategóriában a civil, egyéni, lokális, kisebb közösségeket érintő esetleírások, történetek, alulról építkező kezdeményezések segítséget igénylő vagy megoldást nyújtó példáit,
„Nagylátószög” kategóriában a hazai társadalmi, környezeti, gazdasági jelenségek megközelítését, hatásokat és kölcsönhatásokat, zöld innovációs és edukációs témákat,
„e-világ” kategóriában a digitális edukáció, felzárkóztatás, digitális írtástudás, a digitális higiénia és netikett, a virtuális világ felhasználókat – elsősorban gyerkeket - érintő lehetőségeit és kockázatait feltáró tartalmakkal pályázók számára.
Mindhárom kategórianyertes díja nettó 500 ezer forint.
A pályázati kiírás itt elérhető.
A
Magyar Telekom közel húsz éve foglalkozik a működéséből adódó fenntarthatósági
kérdésekkel, és 2000-ben a hazai vállalatok közül az elsők között hozott létre
külön környezetvédelmi, majd a vállalat felelős működési folyamatait
koordináló fenntarthatósági szervezetet. Fenntarthatósági tevékenységét a
teljes körű, tervezett és hosszú távú megközelítés jellemzi, és jelenleg már a
harmadik, öt évre szóló fenntarthatósági stratégiájának megvalósításán
dolgozik.
A
Fenntarthatósági Média Klub felelős médiumok és munkatársaik közössége.
Tagjai olyan sajtóorgánumok képviselői, akik nyitottak arra, hogy a világ
negatív jelenségeire nemcsak tényközléssel vagy kritikával, hanem jobbítási
szándékkal reflektáljanak, a jó példákat pedig a híradáson túl aktív
részvétellel is értékeljék.