Sajtóközlemények
Környezetvédelmi díjat nyert a Telekom
Budapest, 2011. június 17. 15:30
A Magyar Telekom második helyezést ért el a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) által 2011-ben kiírt "Üzleti Élet a Környezetért" környezetvédelmi pályázaton. A vállalat a díjra a klímastratégiájával pályázott, amelynek keretében 2005 és 2008 között 6%-kal, 2008 és 2010 között 6,65%-kal sikerült csökkenteni a szén-dioxid (CO2)-kibocsátását csoportszinten. A Telekom legújabb - immáron ötéves - klímastratégiájában meghatározott cél pedig a CO2-kibocsátás 20%-os csökkentése 2015-ig. A Telekom pályázata a saját vállaláson túl azokat az eszközöket is ismertette, amelyekkel a Telekom az ügyfeleit segíti, hogy környezettudatosabban élhessenek.
Somorjai Éva, a Magyar Telekom humán erőforrás vezérigazgató-helyettese
elmondta: "Tudatában vagyunk annak, hogy Magyarország egyik legnagyobb
vállalataként az általunk gyakorolt hatások, illetve jelen esetben a
szén-dioxid-kibocsátás csökkentése társadalmi, környezeti és gazdasági szinten
is komoly eredményt jelent a régióban. Nagyon örülünk, hogy ambiciózus
klímastratégiánkat és az ezen a téren elért eredményeinket vállalaton kívül is
elismerik, értékelik. A 2010 decemberében elindított hello holnap!
kezdeményezésünk keretében továbbra is azon dolgozunk, hogy a fenntartható
fejlődés ne csak nekünk, hanem minél több embernek és szervezetnek legyen a
szívügye, hiszen az élhető jövő mindannyiunk közös felelőssége."
A
2011-es díjakat a HBLF díjátadó ünnepsége keretében Czakó Borbála, a HBLF elnöke
és Dr. Bándi Gyula, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem tanszékvezető tanára, a
zsűri egyik tagja adta át. A Magyar Telekomot a második helyen díjazták. A
vállalat a "Menedzsment" kategóriában pályázott, ahol olyan szervezetek
indulhattak, amelyek kiemelkedő küldetésük és jövőképük révén folyamatosan
javítani tudnak eredményeiken a fenntartható fejlődés szempontjai szerint. A
Telekom a csoportszintű klímastratégiájával pályázott, amely kiemelt prioritás a
vállalat fenntarthatósági stratégiáján belül. A klímastratégiával 2005 és 2008
között 6%-kal, 2008 és 2010 között 6,65%-kal sikerült csökkenteni a
CO2-kibocsátást csoportszinten. A legújabb - immáron ötéves - stratégiában a cél
2015-ig a CO2-kibocsátás 20%-os csökkentése, a 2004-es bázisévhez viszonyítva. A
Magyar Telekom emellett kifejezte csatlakozási szándékát azon európai cégekhez,
akik az EU-t arra szeretnék ösztönözni, hogy a 2020-ig vállalt 20%-os
szén-dioxid-csökkentési célját 30%-ra módosítsa. A benyújtott pályázatban nem
csak a saját CO2-kibocsátása csökkentésére irányuló terveit ismertette a
Telekom, hanem azokat a lehetőségeket is, amelyek révén ügyfelei is
hozzájárulhatnak a környezeti terhelés mérsékléséhez. Ilyenek egyrészt azok a
zöld termékek és szolgáltatások, amelyeket használva az ügyfelek csökkenthetik
saját ökológiai lábnyomukat, másrészt a Telekom azon tudatformáló
kezdeményezései, amelyek segítik az ügyfeleket, hogy környezettudatosabban
élhessenek. A nyertes pályázatok közül kerülnek kiválasztásra azok a projektek,
melyek az Európai Unió Környezetvédelmi Bizottságának kétévente megrendezett
díjáért (European Business Awards for the Environment) versenyezhetnek majd
2012-ben.
A Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) 2000-ben alapította
meg az "Üzleti Élet a Környezetért" díjat, hogy a hazai szervezetek
környezetvédelemért és fenntartható fejlődésért tett erőfeszítéseit díjazza, és
ezzel is elősegítse a környezettudatos vállalatirányítás elterjedését, és
népszerűsítse a fenntartható fejlődés gondolatát. A pályázat feltétele volt,
hogy a pályázó cég írott környezeti stratégiával, politikával rendelkezzen,
2010-11-ben konkrét projektet valósítson meg, valamint az, hogy a
környezetvédelem terén már elért eredményeket tudjon felmutatni.