Sajtóközlemények
A Magyar Telekom Csoport kedvező árú telefonálást kínál Romániában
Budapest, 2006. február 23. 10:00
A Magyar Telekom a mai napon sajtótájékoztatón jelentette be Bukarestben, hogy ma elindult az EUfonika, a romániai távközlési piac legújabb márkája és szolgáltatása, amely kedvező áron kínál telefonszolgáltatást a romániai ügyfeleknek. Magyarország vezető távközlési szolgáltatója - a 2005. novemberi bulgáriai akvizíciót követően - a délkelet-európai régió újabb piacán jelenik meg innovatív és dinamikus alternatív szolgáltatóként.
Az EUfonika
szolgáltatás lehetővé teszi a Romtelecom vezetékes lakossági és üzleti
előfizetőinek, hogy 20%-ot megtakarítsanak a belföldi távolsági, 40%-ot
pedig a nemzetközi hívásaikon. Az EUfonikát használó ügyfelek tehát a
korábbi árakon hosszabban és gyakrabban telefonálhatnak.
Az új EUfonika szolgáltatás, amelyet a Magyar Telekom Csoport romániai
tagvállalata, a Combridge indított el, hasznosítja a romániai
távközlési piac liberalizációjából származó előnyöket. Az EUfonika
kedvező árait az IP (Internet Protocol) alapú új generációs hálózat
(NGN, Next Generation Network) technológiának és egy innovatív üzleti
modellnek köszönheti, amely lehetővé teszi rugalmas, hatékony szervezet
és kiváló minőségű szolgáltatás működtetését a leginkább
költséghatékony módon. Az EUfonika piacra lépésével Románia immár
teljes egészében megfelel az Európai Unió egyik fontos követelményének:
a távközlési piac liberalizációjának.
Az ügyfelek igen egyszerűen vehetik igénybe az EUfonika szolgáltatást.
Az előfizetőnek csak az ingyenes 0800 88 1688 számot kell hívnia, és az
EUfonika telefonos ügyfélszolgálatánál máris megrendelheti a
szolgáltatást. A kezelők számlázás céljára feljegyzik az ügyfél
adatait, és a regisztrációs lapot egy tájékoztató csomaggal együtt
postán elküldik a felhasználónak. A regisztráció ellenében a
felhasználó 5 perc ingyenes távolsági beszélgetést kap a szolgáltatás
tesztelése céljából. Ha a felhasználónak megfelel a szolgáltatás,
visszaküldi az aláírt szerződést az EUfonikának. Ekkor az ügyfél
további 25 perc ingyenes távolsági beszélgetést kap. Ezután az ügyfél a
1688 előhívószámot üti be a hívott számok előtt, ha 20%-ot meg akar
takarítani belföldi távolsági, illetve 40%-ot nemzetközi hívásain. Az
Eufonika ügyfeleinek nem kell sem kapcsolási, sem havi előfizetési
díjat fizetniük, megtarthatják korábbi telefonszámukat, és új vezetéket
sem kell beszerelni.
Az EUfonika ügyfelei havonta külön számlát kapnak, és a Romtelecomnak
nem kell fizetniük a 1688 előhívószámmal indított hívásokért. Ez azt
jelenti, hogy a felhasználók a Romtelecom előfizetői maradnak, és
továbbra is a Romtelecomnak fizetik a havidíjat és az előhívószám
nélkül indított hívások díját. Az EUfonikának csak a kedvező díjazású,
1688 előhívószámmal kezdeményezett hívásokért kell fizetniük.
Csenteri Levente, a Combridge ügyvezető igazgatója a szolgáltatás
indításakor elmondta: "Bízunk benne, hogy az ügyfelek értékelni fogják
az EUfonikát, amely valódi alternatívát kínál az ártudatos, racionális
ügyfeleknek. Az EUfonika megjelenése a piacon azt jelenti, hogy mind a
lakossági, mind az üzleti ügyfeleink alacsony díjakat, hibamentesen
működő szolgáltatást és kitűnő ügyfélszolgálatot kapnak. A liberalizált
piac előnyei hamarabb válnak érezhetővé, mint sokan gondolták volna."
Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom Vezetékes Szolgáltatások
vezérigazgató-helyettese a következőket mondta: "Nagy örömünkre
szolgál, hogy elősegíthetjük a romániai fogyasztók előnyére szolgáló
szabadpiaci versenyt, és erősíthetjük a jobb árak iránti igényt. Biztos
vagyok benne, hogy az ügyfelek nemcsak az EUfonikával elérhető olcsó
telefonhívásokat fogják értékelni, hanem az egyszerű használatot és a
bevált európai minőséget is. A nemzetközi példák azt mutatják, hogy az
ügyfelek hűségesebbek maradnak az eredeti szolgáltatókhoz az alternatív
vezetékes szolgáltatók megjelenése után, és általában visszaesnek a
vonallemondások, mivel a választási lehetőség eredményeként nő az
ügyfelek elégedettsége."
A Combridge, a Magyar Telekom Romániában bejegyzett leányvállalata
versenyképes szolgáltatásokat kínál a romániai távközlési piacon.
Termékkínálatát - amelybe eddig elsősorban üzleti partnerei, a
távközlési és internetszolgáltatók részére nyújtott nagykereskedelmi
adatátviteli és internetszolgáltatások tartoztak - a Combridge 2006-tól
kibővíti lakossági és üzleti ügyfeleknek nyújtott kiskereskedelmi
szolgáltatásokkal.