Sajtóközlemények
Magyar Telekomra változik a Matáv
Budapest, 2005. január 20. 11:30
A Matáv Igazgatósága a mai napon döntést hozott a Matáv nevének Magyar Telekomra történő változtatásáról. Az elvi döntés értelmében a cég hivatalos neve Magyar Telekom Rt. lesz, a Matáv Csoport márkastruktúrája pedig várhatóan a Deutsche Telekom Csoport márkastruktúráját követi majd. A társaság nevéről a végső döntést a 2005. február 22-én tartandó rendkívüli közgyűlés hozza meg. A döntés eredménye egyúttal a T-márka teljes körű hazai bevezetése lesz.
A Matáv Csoport és anyacége, a Deutsche Telekom évek óta tartó szoros
együttműködése az újabb T-márkák magyarországi bevezetésével tovább
mélyül. A Matáv mobil üzletága T-Mobile Magyarországra történt
átnevezésének sikerét követően folytatódik a T-márka teljes körű
bevezetése Magyarországon. Ez újabb lépés a Matáv szolgáltatásainak a
Deutsche Telekom Csoportba történő integrálása felé. A Matáv Csoport
márkastruktúrája várhatóan a Deutsche Telekom Csoport márkastruktúráját
követi majd, így olyan világszerte ismert és népszerű márkák
bevezetésére kerülhet sor Magyarországon mint a T-Com, a T-Systems és a
T-Online.
Straub Elek, a Matáv elnök-vezérigazgatója elmondta: "A világon szinte
mindenhol jelen levő Deutsche Telekom Csoporttal való szoros partneri
viszony, és a T-márka teljes körű hazai bevezetése növelik a cég
értékét és versenyképességét. Ügyfeleink megismerhetik a T-márka által
képviselt megbízható, állandó minőséget. Új, innovatív termékeket és
szolgáltatásokat kínálunk majd, egyebek mellett integrált megoldásokat,
melyekhez ügyfeleink kényelmesen, egy forrásból juthatnak majd hozzá."
Dr. Karl-Gerhard Eick, a Deutsche Telekom közép-kelet európai
leányvállalatokért felelős vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta: "A
'T' a minőség, a hatékonyság és az innováció jelképe, csapatunk
szellemét és elkötelezettségét testesíti meg világszerte. A T-márka
ereje az anyavállalat és a leányvállalatok szoros kapcsolatában - a
Csoporton belüli szinergiában - rejlik, s ez rendkívüli előnyt jelent a
távközlésben. A T-márka a legkorszerűbb távközlési szolgáltatásokat és
a csúcsminőséget jelképezi azokon a piacokon, ahol a T-Csoport
tagvállalatai jelen vannak. A névváltás világosan mutatja a Deutsche
Telekom erős elkötelezettségét a Matáv iránt. A névváltás nem jelent
változást, illetve változtatási szándékot a Matáv tulajdonosi
szerkezetében, a Deutsche Telekom továbbra is a társaság 59,21%-os
tulajdonosa marad."
Pénzügyi hatás
A névváltáshoz közvetlenül kapcsolódó működési költségeket a Deutsche
Telekom viseli. A név- és márkaváltás költsége, valamint a DT
Csoporttól kapott költségtérítés nettó alapon kerül elszámolásra, így
ezek nem lesznek hatással a Matáv bevételi és EBITDA iránymutatásaira.
A Matáv Csoport pénzügyi kimutatásaiban nincs olyan márkanév aktiválva,
melyre a névváltásnak hatása lenne, így a névváltás nem jár márkanévhez
kapcsolódó értékvesztéssel.
A névváltás várhatóan pozitív hatással lesz a Matáv működési
eredményére, hiszen a márkanévhez kapcsolódó új imázs erősíteni fogja a
Matáv versenypiaci pozícióját a magyarországi vezetékes piacon, a
vonzó, új ajánlatok pedig elősegítik a forgalom növekedését.