Sajtóhírek

Megújuló termékkínálat, új tartalomszolgáltatások a régi-új piaci szereplő, a T-Online Magyarország palettáján

Budapest, 2005. május 17.

2005. május 6-ától az Axelero Internet T-Online Magyarország néven folytatja tevékenységét. A márkaváltással együtt a T-Online megújítja termékkínálatát, új, az egyedi igényekhez jobban igazodó, innovatív tartalomszolgáltatásokat vezet be. A T-Online márka megismertetésére és népszerűsítésére pedig nagyszabású programokat szervez, illetve támogat a vállalat.

"Az Internet folyamatos változásban van. Változik - egyre meghatározóbbá válik - szerepe a távközlésben, változik az internethasználat a sávszélesség növekedésével és változnak a felhasználói szokások is. Ezeknek a változásoknak kell megfelelnünk, ezekkel együtt változtunk mi is. A T-Online a Magyar Telekom Csoport legfiatalabb, de leggyorsabban növekvő vállalata. A változások mellett, a T-Online a jövőben is szeretné megtartani útmutató szerepét, és hű lenni a T-Online márka értékeihez - dinamizmus, innováció, barátságosság, egyszerűség." - mondta el Simó György, a T-Online Magyarország vezérigazgatója az Internet Világnapja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón.

A márkaváltás kapcsán a T-Online megújítja termékkínálatát, új tartalomszolgáltatásokat vezet be, és még nagyobb hangsúlyt fektet az ügyfelek zavartalan kiszolgálásra.

Új szélessávú termékkínálat

Május folyamán a Magyar Telekom szolgáltatási területein az eddigi ADSL sebességek 1, 2, 3 Megabit/s-ra emelkedtek, ennek köszönhetően a T-Online is megduplázhatta szélessávú internetkapcsolatainak sebességét. Ezzel egy időben változnak a T-Online újonnan értékesítésre kerülő kábelnetes csomagjai és sebességei is, amelyek struktúrája az új ADSL csomagokhoz és sebességekhez igazodik. Az ADSL sebességének átállítása folyamatosan történik, május 23-tól a szerződések is módosulnak, az új és régi ADSL csomagok már az emelt sávszélességnek megfelelőek.

Szélessávú internet már havi 3250 forintért

A márkaváltással a T-Online új szélessávú csomagokat vezet be a piacra. Széleskörű kutatás előzte meg az új termékportfólió kialakítását, így a legnépszerűbb tartalmi elemek épültek be a csomagokba. A kínálat egyszerűsödik, emellett tartalmában bővül. Az új palettán mindenki megtalálhatja az igényeinek, felhasználási szokásainak megfelelőt. A díjszabás is kedvezőbb lesz, ráadásul a T-Online új akciója keretében egész nyáron féláron kínálja új ADSL csomagjait.
Az új, alacsony havidíjas Start csomag megfelelő lépcsőfok a kezdő és a költségérzékeny internetezőknek is, hiszen szélessávú, minőségi internet hozzáférést biztosít nagyon kedvező áron, havi bruttó 6 500 forintért.
A Biztonság csomag alaptartalmává vált a vírusvédelmi szoftver, amelyre a növekvő vírus- és spamáradat miatt egyre nagyobb szükség van.
A családos netezők is személyre szabott ajánlattal találkozhatnak, a Család csomagban a gyerekek is bátran netezhetnek, ha az Axer gyerekinternetet használják, hiszen a gyerekbarát kezelőfelülettel rendelkező böngésző csak a kifejezetten nekik szánt és a szülők által engedélyezett oldalak elérését teszi lehetővé. A Család csomagnak is része a vírusvédelem, így ez a nagy sávszélességű kapcsolat teljes körű megoldást nyújt minden családtag számára.
A Multimédia csomag elsősorban azoknak a felhasználóknak szól, akiknek fontos a gyors letöltési sebesség és a nagy sávszélesség. Ezek az internetezők elsősorban szórakozásra használják az internetet, így ennek a csomagnak a bevezetése a T-Online portál tartalmi bővülésével együtt várható.
Újdonság a piacon 2 Megabit/s-os vezeték nélküli hozzáférés. A WLAN csomag tartalmazza a szükséges vezeték nélküli eszközöket, valamint a házhoz szállítás és a telepítés is része az előfizetésnek. A csomag előnye, hogy a felhasználók az otthonuk bármely pontján szélessávon csatlakozhatnak a világhálóhoz. A WLAN csomagban a havi díj az előfizetés lejárta után, meghosszabbításkor csökken.

A jelenlegi ügyfelek számára újdonság az is, hogy már megváltoztathatják elektronikus levelezési címeik végződését. Az axelero.hu végződésű e-mail címek még két évig tovább élnek, de egyszerű átállítással - amelyről a www.t-online.hu oldalon is található ismertető - az új, t-online.hu végződésű e-mail cím is használható. Ugyanez vonatkozik a CEGNEV.AXELERO.HU típusú webcímekre. A névváltással egy időben a T-Online jelentősen megemelte az e-mail tárhelyek méretét is, csomagoktól függően, 50-100-200 Mbyte áll az ügyfelek rendelkezésére.

Innováció a tartalomfejlesztésben

A felmérések alapján, az embereket továbbra sem az ár tartja vissza az internet használatától, hanem az, hogy nem elég attraktív számukra a világháló. A T-Online ezért is tartotta mindig fontosnak a hozzáférések és a tartalomszolgáltatások párhuzamosan zajló, folyamatos fejlesztését. Az [origo] oldalait átlagosan egymillió alkalommal látogatják naponta, a magyar internetezők háromnegyede olvassa a portált. A T-Online az elmúlt évben - Magyarországon elsőként - vezetett be olyan szélessávú szórakoztató tartalomszolgáltatásokat, mint például a Zeneáruház, vagy az online videotéka, amelyeket most tovább bővít, fejleszt. A júniusban induló, jól átlátható struktúrával rendelkező www.t-online.hu portálon is megjelennek majd ezek a szolgáltatások. Az új portálon fog működni a T-Online megújult on-line ügyfélszolgálata is.
A T-Online hamarosan újabb tartalomfejlesztési újdonságokkal lép a piacra, terveik között szerepel a televíziózás szélessávú kapcsolaton, illetve banki szolgáltatások bevezetése az [origo]-n.

A T-Online hazai piaci környezete

A T-Online elemzése szerint a háztartások internet ellátottsága továbbra is dinamikusan növekszik. A vállalat becslése szerint a 2004. évi 16 %-hoz képest 2007-re 31 %-ot ér el. Ez a növekedés elsősorban a szélessávú internet elterjedését feltételezi, a tendencia alapján 2007-ben Magyarországon minden negyedik háztartás szélessávú internetkapcsolattal fog rendelkezni. A T-Online előrejelzése szerint 2007-ben az internetező háztartások 80 %-a szélessávon kapcsolódik a világhálóra, 1187 ezer háztartás rendelkezik majd interneteléréssel, ebből 955 ezer szélessávú technológiával.
A kutatások arra is rámutatnak, hogy az internet használat földrajzilag is változik. Míg 2004-ben mindössze 16 % volt a falusi internetező háztartások aránya, 2006-ra ez várhatóan 24 %-ra növekszik. Jelenleg az internetező háztartások közel fele fővárosi, egy év múlva ez az arány lecsökken egy harmadra. Ez nem a budapesti internetező háztartások számának csökkenését jelenti, hanem a vidék térnyerését, fejlődését.
Az internetpiac fejlődésével együtt változnak az internetfelhasználók is. Az erre vonatkozó demográfiai mutatók, előrejelzések érdekes fordulatokat mutatnak. 2006-ra az internetező háztartások családfőinek 72 %-a nem rendelkezik majd felsőfokú végzettséggel. Életkor tekintetében arányeltolódás látszik, míg 2001-ben az internetezők mindössze 7 %-a volt 50 év feletti, napjainkban már 13 %-a ebből a korcsoportból kerül ki. Az internetet használók korának változása leginkább a 29 év alattiak számában mutatkozik meg, 65 %-ról 53 %-ra csökkent az arányuk. 2007-re várhatóan a nemek aránya is kiegyenlítődik, hiszen míg 2001-ben a világháló használóinak 55 %-a férfi, 45 %-a nő volt, addig tavaly 52 % illetve 48 % volt férfiak és nők aránya.


További újdonságok

Nem csak a T-Online előfizetők örömére, Magyarország legnépszerűbb ingyenes levelezőrendszerén, a Freemail-en, hamarosan nagyobb e-mail tárhely - akár 1 GB - áll majd az internetezők rendelkezésére. A jelenlegi 5 MB ingyenes tárhely 25 MB-ra emelkedik. A nyári akció keretében a plusz tárhely, amely akár 1 GB is lehet, három hónapig 500 forintért vehető igénybe, az akció után pedig havonta 500 forintért tárolhatják a Freemail használói a nagyobb anyagokat postafiókjukban.
A T-Online Magyarország ügyfeleinek mindig szélesedő körű szolgáltatásokat biztosít, ezért együttműködik az internetszolgáltatáshoz kapcsolódó piacvezető cégekkel. Vírusvédelem és biztonsági megoldások, havi díjas Microsoft szoftverek, gyerekböngésző, mind azt a célt szolgálják, hogy az internetelőfizetés mellé rugalmas, testre szabható, komplex megoldáscsomagot is biztosítsanak.
Az újdonságok köre folyamatosan bővül. Hamarosan új on-demand szolgáltatások jelennek meg, a Zeneáruház további bővítése is várható, illetve egy kereskedelmi TV szappanoperájának on-demand elérhetősége is megvalósul. A vállalat középtávú terveiben szerepel banki szolgáltatások nyújtása is.
A jövőben bevezetésre kerülnek további televíziós szolgáltatások is, előtérbe kerül a Triple Pay - hang, adat, video egy csomagban -, valamint a biztonságos és kényelmes fizetési megoldások.

Nyári Internet-fieszta

A T márkák számára fontos, hogy az ügyfelekkel ne csak az üzletekben, az ügyfélszolgálati vonalakon találkozzon, hanem társadalmi szerepvállalásával a sport, a kultúra, a szórakozás közvetlen élményével is gazdagabbá tegye őket.
A nyár folyamán rengeteg helyszínen, városban nyílik lehetőség közvetlen közelről megismerkedni a T-Online és az internet világával:

Május 18-20: Vetítés óriás vízfalra a Dunán, amely a pesti Duna korzóról (Lánchíd és Erzsébet híd közötti pesti oldal) nézve nyújt egyedülálló látványt. A mozgó és állóképeket bemutató rendhagyó fotókiállítás címe: A világ az interneten keresztül.
A vetítés keretében május 18-án, az Internet Világnapja alkalmából, ingyenes hajójáratok indulnak, amelyekről más szemszögből ismerhetik meg az érdeklődők Budapestet és az internet világát.
Május 17-22: Az ország legnagyobb internetkávézója nyílik meg a Liszt Ferenc téren. Keddtől vasárnapig a téren minden arra alkalmas laptop térítésmentes Wi-Fi kapcsolattal csatlakozhat a világhálóra, akinek nincs gépe, a kihelyezett T-Online terminálokon böngészhet - szintén ingyenesen.
Május 20: "A Szélessáv Napja" a Millenárison. Sztárchat, játékok és nyeremények, könnyűzenei koncertek és még sok meglepetés vár az érdeklődőkre.

A T-Online további programjai:
Május 28: Városligeti Gyermeknap
Május 28 - szeptember 3: Internet kamion roadshow, streetball sorozat 8 helyszínen
Június 4 - július 10.: Gyereksziget eseménysor
Június 3 - szeptember 10: Danubius - T-Online roadshow
Július: Internetsátor a Coca-Cola Beach House-on, Siófok
Július 12-16: T-Online Utcazene Fesztivál, Veszprém
Július 13-17: Hegyalja Fesztivál, Tokaj
Augusztus 5-21: Budapest Plázs

A T-Online a nyár programjairól a sajtóban illetve az új portálon folyamatosan tájékoztatást ad.